اخبار داغ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی:

جرائم سرقت‌های خرد زیبنده خراسان‌جنوبی نیست/ ارسال ۴۰۰ گزارش تخلف به سامانه سجام طی ۱۵ ماه گذشته

جرائم سرقت‌های خرد زیبنده خراسان‌جنوبی نیست/ ارسال ۴۰۰ گزارش تخلف به سامانه سجام طی ۱۵ ماه گذشته
حجت الاسلام وحدانی نیا به گزارشات تخلفات رسیده از طریق سامانه سجام اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون ۴۰۰ گزارش از طریق این سامانه به ما رسیده که ۸۱ گزارش مربوط به سال جدید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری، اظهار کرد: اجرای سند تحول بنیادین در قوه قضاییه سندی است که به دستور آیت الله رئیسی در دستور کار قرار گرفته و بر ادامه اجرای آن تاکید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: در خراسان جنوبی تعاملات خوبی بین دستگاه‌ها وجود دارد و همه دستگاه‌ها موظف هستند برای پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه همکاری کنند.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: کارگروه‌های مختلفی در خراسان‌جنوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده و نتایج خوبی داشته است.

,

حجت الاسلام وحدانی‌نیا عنوان کرد: جلسات و شورای پیشگیری از وقوع جرم به صورت مرتب در استان به ویژه برای مناسبت‌های مختلف برگزار شده و می‌شود.

,

وی اظهار کرد: کارگروه پیشگیری از بافت‌های فرسوده، کارگروه پیشگیری از اعتیاد و کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز از جمله کارگروه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان است.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: حوزه‌های فعالیت درون مدیریت در حوزه پیشگیری‌های فرهنگی، اجتماعی، مردمی، انتظامی و ... از جمله فعالیت های این معاونت است

,

حجت الاسلام وحدانی نیا بیان کرد: طی سال گذشته ۳۳ برنامه ابلاغی سالیانه و ۱۴ برنامه فوق العاده داشتیم.

,

وی افزود: اجرای طرح نماد، توسعه کمی و کیفی مراکز مهر خانواده، کارگاه‌های باز اجتماعی هجرت برای رندانیان خانم و آقا و ... از جمله برنامه‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم است.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی عنوان کرد: طرح نماد برای دانش آموزان از سال ۹۶ در استان اغاز شده که با همکاری ۱۴ دستگاه اجرایی انجام می‌شود.مرکز ثقل این پروژه آموزش و پرورش و نقش قوه قضائیه نظارت است.

,

حجت الاسلام وحدانی نیا اظهار کرد: طرح نماد در تمام مدارس شهرستان درمیان و ۲۱ مدرسه بیرجند اجرا شده برای سایر شهرستان‌ها نیز ۶ مدرسه در نظر گرفته شد که طرح نماد در آن اجرایی شود.

,

وی از برگزاری کارگاه‌های ۲۳ مهارت تربیت فرزند برای خانواده‌های دارای فرزند یک تا ۷ سال خبر داد و گفت: در این راستا ۲۳ کارگاه در سال گذشته برگزار شده است. 

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: ظرفیت قانونی ما در رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان ظرفیت خوبی است و در مرکز استان در این خصوص یک دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان داریم. 

,

حجت الاسلام وحدانی‌نیا عنوان کرد: ۲۳ پرونده در حوزه اطفال و نوجوانان ارجاع داده شد که برای ۲۱ پرونده مشاور، توانایی ورود پیدا کرد و برای دو پرونده امکان ورود مشاور فراهم نشده است.

,

وی به مهدکودک‌های رشد مدار و استفاده از مربیان آموزش دیده در این زمینه اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های باز اجتماعی هجرت برای زندانیان آقا و خانم با هدف عدم بازگشت به زندان برگزار شده که در این راستا سال گذشته ۲۰ کارگاه برگزار شد و ۳۴۱ نفر شرکت کردند.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی افزود: کارگاه‌های اخلاقی و باز اجتماعی در حوزه جرائم اخلاقی برگزار شده که اغلب این کارگاه‌ها برای دانشجویانی که دچار مسائل اخلاقی شدند برگزار شده و در این بخش ۱۴ کارگاه دوره‌ای طی سال گذشته برای دانشجویان برگزار شده است.

,

حجت الاسلام وحدانی‌نیا به برگزاری ۳۴ کارگاه برای سربازانی که به دلیل دوری از خانواده دچار مسائل عاطفی و روحی شدند در پادگان‌ها با عنوان کارگاه “فرزندان آفتاب” اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های "مهر" برای زوجین جهت کاهش طلاق از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری است که در این راستا ۶۲ دوره کارگاه در سال گذشته برای ۶۵۴ نفر خواستار طلاق توافقی برگزار شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها در حال حاضر در بیرجند و فردوس برگزار می‌شود.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۲۱۰ مشاور مجری طرح کاهش طلاق در استان آموزش دیده شدند.

,

حجت الاسلام وحدانی نیا تصریح کرد: در قانون اصلاح مبارزه مواد مخدر، اعتیاد به مواد مخدر جرم نیست بلکه عدم ترک اعتیاد جرم است؛ در بحث مبارزه با مواد مخدر دو بند ۱۵ و ۱۶ وجود دارد؛ بند ۱۵ مراکزی است که شخص به اختیار خود برای ترک به مراکز مراجعه کرده و با پرداخت هزینه اقدام به ترک می‌کند. بند ۱۶ مرکزی است که فرد معتاد به اجبار به مراکزی جهت ترک معرفی می‌شود که در خراسان جنوبی برای ماده ۱۶ یعنی مرکزی برای ترک اعتیاد اجباری وجود ندارد.

,

وی افزود: در بحث سلامت و امنیت غذایی نیز اقداماتی با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: جرائم سرقت‌های خرد در استان زیبنده نیست. کرونا، اعتماد بیش از حد مردم و باز گذاشتن درب و پنجره‌های خودرو، گذاشتن وسایل در ساختمان‌های نیمه ساز  و ... از جمله دلایل سرقت‌های خرد است.

,

حجت الاسلام وحدانی نیا به مهاجرت پذیری خراسان جنوبی طی سال‌های اخیر که بسیار زیاد بوده اشاره کرد و گفت: مهاجرت پذیری در خراسان‌جنوبی به گونه‌ای بوده که خراسان جنوبی جزو ۷ استان دارای بیشترین مهاجرت بوده که در این خصوص قرار شده چند دهستان مشخص و مسائل و آسیب‌ها بررسی شود.

,

وی اظهار کرد: بافت‌های ناکارآمد سطح شهر که پاتوق افراد معلوم الحال شده باید شناسایی شود و در صورت عدم همکاری و معرفی صاحبان، تخریب شود چراکه به مکانی برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز نیز از دیگر اقدامات انجام شده است. 

,

حجت الاسلام وحدانی نیا به گزارشات تخلفات رسیده از طریق سامانه سجام اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون ۴۰۰ گزارش از طریق این سامانه به ما رسیده که ۸۱ گزارش مربوط به سال جدید است. 

,

وی با بیان این‌که تمام پرونده‌های خانوادگی باید از حوزه مشاوره بگذرد، بیان کرد: در سال گذشته ۱۶۲۹ پرونده ارجاعی به سمت مرکز مشاوره قوه قضائیه ارجاع شده که بیش از ۷۰۰ پرونده مختومه شده و ۴۳.۹۵ درصد پرونده‌ها منجر به صلح شده است.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی به سامانه تصمیم اشاره و اظهار کرد: سامانه تصمیم سامانه‌ای است برای زوجینی که قصد طلاق دارند زوجین در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند و روند طلاق؛ سازش یا جدایی از این طریق پیگیری می‌شود که در این راستا ۱۰ درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

,

حجت الاسلام وحدانی نیا خاطرنشان کرد: در حوزه جرائم کیفری در سال گذشته سرقت‌های خرد، ضرب و جرح عمدی، توهین کلامی، حمل مواد مخدر، رانندگی بدون گواهینامه، نگهداری مواد مخدر، تهدید، تخریب و کلاهبرداری بیشترین جرائم بوده است. 

,

وی افزود: همچنین بیشترین جرائم در حوزه حقوقی مطالبات دادرسی، مطالبه تاخیر وصول ،مطالبه وجه، تامین دلیل، تامین خواسته، مطالبه مهریه، صدور اجرایی چک، مطالبه نفقه و طلاق توافقی نیز از جمله بیشترین جرائم حوزه حقوقی سال گذشته بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه