اخبار داغ

بی آبی؛ بلای جان شالیزارهای املش/ مشکلات کشاورزان با آبگیری سد پلرود مرتفع می شود + تصاویر و فیلم

بی آبی؛ بلای جان شالیزارهای املش/ مشکلات کشاورزان با آبگیری سد پلرود مرتفع می شود + تصاویر و فیلم
مناطق مختلف استان گیلان اکنون با کم آبی شالیزارها مواجه است، این امر منجر به سهمیه بندی آب کشاورزی شده، یکی از این مناطق شالیزارهای املش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، این روزها کم آبی بلای جان کشاورزان گیلانی شده است. کشاورزانی که با هزینه های سرسام آور و با مشقت های زیاد شالیزارهای خود را زیر کشت برده اند اکنون با بی آبی شالیزارهایشان آرزوهای خود را برای برداشت محصول بر باد رفته می بینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
مناطق مختلف استان گیلان اکنون با کم آبی شالیزارها مواجه است، این امر منجر به سهمیه بندی آب  کشاورزی شده، یکی از این مناطق شالیزارهای املش است. این در حالی است که کارشناس آبیاری در این باره می گوید: «در بخش غربی املش مشکل کم آبی نداریم اما بیشترین مشکل از سمت رودخانه پلرود است و چون آب رودخانه کم شده است، مجبور به سهمیه بندی آب شدیم».
,
 
,
با سهمیه بندی و انتقال چند روزه آب مشکلی از مردم حل نمی شود
, با سهمیه بندی و انتقال چند روزه آب مشکلی از مردم حل نمی شود, با سهمیه بندی و انتقال چند روزه آب مشکلی از مردم حل نمی شود,
 
,
عضو روستای چلارس شهرستان املش در گفت وگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه کل زمین های روستا فقط با یک حلقه چاه آبیاری می شود اما کفاف آبیاری کل شالیزارهای روستا را نمی دهد، گفت: این در حالی است که روستاهای دیگر ۵ تا ۶عدد چاه حفر شده است.
,
 
,
وی افزود: با انتقال چند روزه آب چاه مشکلی از مردم حل نمی شود، آب را 5، 6 روز انتقال می دهند اما سمت دیگر روستا با کم آبی رو به رو می شود.
,
 
,
عضو شورای روستای چلارس ادامه داد: ۴سال است که عضو شورای روستا هستم اما کسی به مشکلات مردم رسیدگی نمی کند، بیان کرد: مشکل اصلی ما، کمبود چاه آب است، به مسئولان هم گفته ایم ما فقط یک چاه می خواهیم اما کسی به حرف ما گوش نمی دهد.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
با آبگیری سد پلرود مشکل کم آبی بطور اساسی مرتفع می شود
, با آبگیری سد پلرود مشکل کم آبی بطور اساسی مرتفع می شود, با آبگیری سد پلرود مشکل کم آبی بطور اساسی مرتفع می شود,
 
,
سیدرضا میرشفیعی نماینده امور منابع آب شرق دور در املش نیز در پاسخ به سوال خبرنگار 8دی مبنی بر اینکه برای زمینهایی که چاه و موتور آب ندارند، چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است؟ گفت: زمین های زراعی که چاه ندارند، از دو مسیر کهلستان و سد پلرود آب آنها تامین می شود.
,
 
,
وی افزود: در حاضر مشکل خاصی در بخش غربی املش نداریم اما بیشترین مشکل ما از سمت رودخانه پلرود است و چون آب رودخانه ها کم شدند، مجبور به سهمیه بندی آب شدیم.
,
 
,
میرشفیعی افزود: امیدواریم تا سال آینده سد پلرود، آبگیری و به بهره برداری برسد، و مشکل کم آبی بطور اساسی مرتفع شود.
,
 
,
وی بیان کرد: امروزه آبیاری زمینها بصورت سنتی انجام می شود، لذا از کشاورزان تقاضا داریم، تا زمان بارندگی، در راستای آبیاری و آبداری شالیزارها مدیریت کنند و با یکدیگر تعامل و از خودگذشتگی داشته باشند.
,
 
,
میرشفیعی با بیان اینکه حدود 20 هکتار از شالیزارهای شهرستان با معضل کم آبی مواجه است و این معضل شامل تمام شالیزارهای املش نمی شود، بین کرد: زمین هایی که فاقد چاه آب هستند، بیشترین آسیب را می‌بینند، ازین رو طی امسال ۴۰۰ اشتراک سوخت (۲۰۰ اشتراک تمدیدی - ۲۰۰ اشتراک اعطایی) به کشاورزان املش ارائه شد.
,
 
,
نماینده امور منابع آب شرق دور در املش اظهار کرد: نمی توان گفت، تمام مشکلات بخاطر بی آبی است، چرا که بعضعی از روستاها حتی تا چند روز پیش، آبسوار تعیین نکرده بودند و با اینکه از قبل در خصوص ثبت نام سهمیه سوخت، از فرمانداری و کانال های مجازی، اطلاع رسانی شده بود، طی یک روز شاهد پنجاه نفر ارباب رجوع بودیم، که برای دریافت کد اشتراک مراجعه کردند و این گویای ضعف مدیریت کشاورزان است.
,
 
,
وی با بیان اینکه مشکلی در پرداخت سهیمه نفت به کشاورزان نداریم، افزود: اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی می‌توانند سهمیه سوخت دریافت کنند و برای ثبت نام می‌بایست به کافی نت، مراجعه کنند، و این امر قبلا از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شده است.
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
     
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه