اخبار داغ

آیت الله اختری در وبینار بین المللی پرتوهای تمدنی مقام و منزلت امام رضا(ع):

جهان اسلام بر اساس اندیشه های امام رضا(ع) موضع واحدی را در برابر جنایات ضدبشری در یمن، بحرین، سوریه و آفریقا اتخاذ کند

جهان اسلام بر اساس اندیشه های امام رضا(ع) موضع واحدی را در برابر جنایات ضدبشری در یمن، بحرین، سوریه و آفریقا اتخاذ کند
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا خواستار اتخاذ موضع واحد جهان اسلام بر اساس اندیشه های امام رضا(ع) در برابر جنایات ضدبشری در یمن، بحرین، سوریه و آفریقا که با حمایت محافل صهیونیستی و امپریالیستی انجام می شود، اتخاذ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همایش بین المللی مجازی بمناسبت دهه کرامت و میلاد باسعادت امام رضا علیه السلام توسط موسسه مطالعات فکری امت واحده و موسسه بین‌المللی عاشورا و آستان قدس رضوی با حضور شخصیت‌های معروف مذهبی و فرهنگی و شعرا از جهان اسلام و کشورهای بین‌المللی تحت عنوان پرتوهای تمدنی مقام و منزلت امام رضا علیه السلام شب گذشته برگزار گردید .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
آیت‌الله اختری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا با اشاره به مناقب و مکارم امامان معصوم از دیدگاه قرآن مجید، به مقایسه حقوقی بین حقوق انسان در اسلام و حقوق بشر سازمانهای حقوقی بین المللی پرداخت و تصریح کرد: سازمانهای حقوقی بین المللی از سوی محافل صهیونیستی و امپریالیستی حمایت می‌شوند و حقوق مستضعفان و محرومین را نادیده گرفته اند که نمونه هایی از جنایت آنان در انجام قتل و آوارگی و محاصره و ایجاد گرسنگی میان مردم یمن، بحرین، آفریقا، فلسطین و سوریه مشاهده می شود که این جنایات در برابر دیدگان سازمان ملل و سازمان های مدعی مدافع حقوق بشر صورت می گیرد .
,
 
,
وی در ادامه خواستار رویارویی با این جنایات و اتخاذ موضع واحد جهان اسلام در برابر این جنایات ضد بشری بر اساس اندیشه های امام رضا علیه السلام گردید.
,
 
,
شیخ اسد قصیر، نماینده آستان قدس رضوی در شهر قم درباره مبانی تمدنی و ساختار فکری و علمی اندیشه های امام رضا علیه السلام و نحوه پاسخگویی به بیش از هجده هزار شبهه و انتقاد مخالفان مکتب اسلام و اهل بیت(ع)، اظهارداشت: امام رضا(ع) با انجام مناظره و گفتگو با رهبران ادیان و مذاهب و جریانهای فکری توانست معارف اهل بیت(ع) را معرفی و فرهنگ و مبانی اسلام را احیاء کند.
,
 
,
وی افزود: امام رضا علیه السلام گفتگو تمدنها و ادیان را پایه گذاری نمود و هزاران مسئله اساسی و پیچیده فکری که در دوران خلیفه هارون رشید و قبل از آن به انحراف کشیده شده بود را با استدلال های علمی و منطقی حل و فصل نمود و رساله طلایی امام رضا(ع) در علم طب بعنوان مرجع علمی در آن دوران مطرح گردید .
,
 
,
آیت الله اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری درباره مفهوم ولایت و نقش آن در ایجاد تمدن اسلامی گفت: ولایت به مفهوم رهبری و زعامت یکی از مهمترین مبانی اندیشه اسلامی و زیر بنای ساختار تمدن اسلامی است .
,
 
,
در ادامه شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه بین‌المللی علمای مقاومت اسلامی از علماء و اندیشمندان شیعه خواست تا درباره تاریخ امامان علیهم السلام بخصوص روابط آنان با خلفای راشدین و یا خلفای عصر خود بازنگری کنند.
,
 
,
وی با استدلال از سخنان علامه شیخ محمد مهدی شمس‌الدین از علمای لبنان که خطاب به شیعیان گفته بود شیعیان تصور نکنند که آنان خارج از منظومه جامعه اسلامی هستند، گفت:  منظور علامه شمس الدین این بوده که امامان شیعه همسو با زمانه خویش بوده اند و بر امور سیاسی و امور دولت اشراف داشتند که بهترین مدعا صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) است که در فرازی از دعای خود برای مرزداران ارتش اموی دعا فرمود.
,
 
,
وی از نقش جمهوری اسلامی ایران در توسعه مبانی تمدن اسلامی و حمایت و پشتیبانی از مظلومین در منطقه و کمک به آرمان فلسطین و محور مقاومت اسلامی تقدیر کرد.
,
 
,
شیخ توفیق علویه، پژوهشگر اسلامی درباره بعد زمانی و مکانی منزلت و مقام بارگاه و مراقد امامان معصوم علیهم السلام بعنوان جلوه های توحید الهی، بیان کرد: صهیونیست‌ها و عوامل و دست نشانده های آنان تلاش دارند تا نمادهای اسلام و میراث معنوی و مادی تمدن اسلامی را از راه تخریب مراقد اهل بیت علیهم السلام و اصحاب آنان نابود و محو سازند تا مردم برای حل مشکلات خود به کاخ سفید روی آورند.
,
دکتر دخام الطه،سفیر صلح جهانی نیز با ارائه تحلیلی از مفهوم تمدن از دیدگاه امام رضا علیه السلام از بعد راهبردی توسعه انسانی تاکید کرد: امام رضا علیه السلام بزرگترین شخصیت و اندیشمند در علم توسعه انسانی بود و مبانی راهبردی این علم را پایه گذاری کرد .
,
, ,
 
,
وی درباره مفهوم صلح و همزیستی از دیدگاه قرآن مجید و آیات در سوره بقره با استناد از فرمایشات امام علی علیه السلام در نهج البلاغه در باره مفاهیم عقل و عقل گرایی، گفت: امام رضا علیه السلام در مناظرات خود با رهبران ادیان و مذاهب گوناگون عصر خود تاکید کرد که علوم اهل بیت علیهم السلام راه سعادت و رستگاری بشریت را در دنیا و آخرت هموار می کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه