اخبار داغ

موج جدید کرونا در کمین خراسان جنوبی/ نهبندان قرمز شد

موج جدید کرونا در کمین خراسان جنوبی/ نهبندان قرمز شد
موج جدید کرونا که از جنوب کشور شروع اکنون به خراسان جنوبی رسیده و شهرستان نهبندان در آخرین نقشه وضعیت کرونا (بروز رسانی ۹ تیر ۱۴۰۰) قرمز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بیش از ۱۶ ماه شیوع کرونا در کشور می‌گذرد. روزهای تلخ و سیاه زیادی از پی هم گذشتند و پیک چهارم هم در همین فروردین و اردیبهشت ماه امسال، باز هم به همت مردم پشت سر گذاشته شد. اما این روزها با قرار گرفتن استان سیستان و بلوچستان (همسایه خراسان جنوبی) در بدترین وضعیت همه گیری کرونا، رنگ شهرستان های استان خراسان جنوبی هم تغییر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

رفت و آ‌مد مسافران از شهرهای جنوبی خراسان جنوبی به استان سیستان و بلوچستان و بالعکس موجب شده است که وضعیت شهرستان نهبندان از نارنجی به قرمز تغییر کند و از دیگر سوء، هنوز ستاد کرونای دو استان، تصمیمی مبنی بر منبع آمد و شد مسافران اتخاذ نکرده اند.

,

در جدیدترین نقشه وضعیت کرونا (بروز رسانی ۹ تیر ۱۴۰۰) که از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی اعلام شده است، شهرستان «نهبندان» به رنگ قرمز و شهرستان‌های «بیرجند، سـربیشه، درمیان و قاین» به رنگ نارنجی و شهرستان‌های «خوسف، سرایان، زیرکوه، طبس، فردوس و بشرویه» به رنگ زرد درآمده‌اند.

,

هرچند روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی تغییری نکرده است اما به نظر می‌رسد با عادی انگاری که از سوی مردم، این روزها شاهد آن هستیم لزوم اتخاذ هرچه سریع تر تصمیمات لازم برای جلوگیری از ورود به پیک پنجم در ستاد کرونای استان یک ضرورت انکارناپذیر به نظر می رسد.

,

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در خراسان جنوبی به ۹۱۹ نفر رسیده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه