اخبار داغ

فرمانده مرزبانی ناجا خبرداد:

۴۹۰ کیلومتر مرز ایران با پاکستان مسدود شد/ کشف یک ساله ۱۳۲ تن مواد مخدر در مرزبانی ناجا

۴۹۰ کیلومتر مرز ایران با پاکستان مسدود شد/ کشف یک ساله ۱۳۲ تن مواد مخدر در مرزبانی ناجا
فرمانده مرزبانی ناجا با تشریح اقدامات مرزبانان در امر مقابله با قاچاق کالا، مواد مخدر و احشام، از انسداد ۴۹۰ کیلومتر از مرزهای مشترک ایران با کشور پاکستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار احمدعلی گودرزی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تصویب طرح جامع مرزبانی، افزود: توفیقی شد که با نگاه عمیق فرمانده معظم کل قوا طرح جامع مرزبانی به تصویب برسد؛ این طرح افتخاری بزرگ برای نیروی انتظامی، نیروهای مسلح و فرماندهی مرزبانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه عمده مرزهای کشور یک طرفه و توسط جمهوری اسلامی ایران کنترل و مدیریت می شود، گفت: کشور پاکستان برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در ۴۹۰ کیلومتر از مرزهای مشترک اقدام به انسداد کرده که  موثر در مقابله با قاچاق مواد مخدر  و هرگونه ناامنی در مرزها خواهد بود.
,
 
,
فرمانده مرزبانی در ادامه به اقدامات مرزبانی در مقابله با قاچاق مواد مخدر گفت: در مرزهای خشکی، عرصه بر قاچاقچیان مواد مخدر تنگ شده و قاچاقچیان با استفاده از شگردهای متفاوت، ترانزیت مواد مخدر را به سمت مرزهای آبی و دریا سوق دادند که در این امر نیز ناکام ماندند.
,
 
,
به گفته وی، عمده کشفیات مواد مخدر توسط مرزبانان غیور نیروی انتظامی در مرزها، با درگیری مسلحانه همراه بوده که مرزبانان در مقابل آنها جانانه ایستادگی کردند، در سال گذشته ۱۳۲ تن انواع مواد مخدر در مرزها کشف شد که از این حجم، ۱۱۵ تن آن در مرزهای جنوب شرق  و با درگیری مسلحانه همراه بوده است.
,
 
,
وی ادامه داد: در سال جاری نیز مرزبانان با تشدید اقدامات کنترلی در مرزها موفق به کشف حدود ۳۰ تن انواع مواد افیونی شدند.
,
 
,
فرمانده مرزبانی در بخش دیگر سخنان خود، به نقش موثر مرزبانان در تحقق شعار سال "تولید؛ پشتیبانی ها؛ مانع زادیی ها" اشاره کرد و با بیان اینکه درسال جاری برابر تدابیر فرمانده نیروی انتظامی مقابله با قاچاق کالا در اولویت پلیس و فرماندهی مرزبانی قرار دارد، گفت: با توجه به سودهای کلان، قطعاً در همه جای دنیا قاچاق کالا وجود دارد و ورود و خروج کالاها از طریق معابر غیر رسمی در مرزها صورت می پذیرد، در راستای حمایت از تولید داخلی، باید کیفیت محصولات داخل کشور افزایش پیدا کند تا با استقبال مردم از کالای ایرانی، شاهد قاچاق کالا در مرزهای کشور نباشیم.
,
 
,
سردار گودرزی در ادامه بر اقدامات موثر مرزبانان در امر مقابله با قاچاق کالا اشاره و اظهار داشت: در اجرای طرح عملیاتی رعد ۴ مرزبانی در مرزها، توفیقات خوبی حاصل شد و مرزبانان طی عملیات های مختلف با توقیف ۳۰ شناور باری و دستگیری ۹۶ مخل اقتصادی، ۷۰۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق که عمدتا در داخل کشور تولید می شود را کشف کردند.
,
 
,
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به قاچاق احشام در مرزها، گفت: قاچاق احشام عمدتاً در مرزهای غرب کشور صورت می گیرد و مرزبانان در این مهم که احشام جزء سرمایه های دامی کشور محسوب می شود، نقش دارند و از خروج احشام از مرزهای کشور جلوگیری می کنند، در این راه دو تن از بهترین نیروهای مرزبانی در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان در هورالعظیم به شهادت رسیدند که جای دارد یاد آنها را گرامی داریم.
,
 
,
وی در خاتمه تأکید و خاطرنشان کرد: مرزبانی وظیفه حراست و پاسداری از ۸۷۵۵ کیلومتر مرز را بر عهده دارد و ما خدمت در مرز را توفیق الهی می دانیم و مرزبانان ما در مرزها، ادامه دهنده راه رزمندگان دفاع مقدس در دفاع از کیان ایران اسلامی هستند.
,
 
,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه