اخبار داغ

کهگیلویه و بویراحمد پنجمین استان خشک کشور شد

کهگیلویه و بویراحمد پنجمین استان خشک کشور شد
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد پنجمین استان خشک کشور است از افزایش دمای هوای استان در چند روز آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا کاکاوند در گفت و گو با صبح زاگرس، از افزایش دما و رطوبت هوا در استان طی روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ابتدای هفته آینده استان شاهد موج افزایش گرما خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی ابراز داشت: شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد افزایش دمای تا 46 درجه سلسیوس را تجربه خواهند کرد و این وضعیت برای شهرهای سردسیری استان تا 38 درجه است.

,

مدیر کل هواشناسی استان با بیان اینکه از روز شنبه بر شدت گرما در استان افزوده می شود و این روند تا اواسط هفته ادامه دارد گفت: از اواسط هفته کمی از شدت گرمای هوا کاسته می شود اما در پایان هفته مجدد شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود.

,

کاکاوند در ادامه  با اشاره اینکه این سامانه کل آسمان استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: افزایش پتانسیل آتش‌سوزی و تنش دمایی از مخاطرات این سامانه است.

,

وی همجنین گفت: از نظر بارشی امسال میانگین نرم استان 480 میلیمتر بود که 22 درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته و از لحاظ خشکی رتبه 9 خشکترین استان کشور را در سال زراعی داریم.

,

مدیر کل هواشناسی استان از کاهش 97 درصدی بارش در بهار امسال خبر داد و با بیان اینکه در میان استان های کشور جایگاه پنجم خشکی فصلی را داریم گفت:از لحاظ دمای هوا استان نسبت به بلند مدت 2 درجه افزایش داشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه