اخبار داغ

برخی نقاط ضعف در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال مشخص شد؛

کارخانه: المپیک زمان مناسبی برای تمرین یا آزمون‌وخطا نیست/ تیم ملی والیبال می‌تواند به آرمان فدراسیون دست یابد

کارخانه: المپیک زمان مناسبی برای تمرین یا آزمون‌وخطا نیست/ تیم ملی والیبال می‌تواند به آرمان فدراسیون دست یابد
سرمربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان گفت: آرمان فدراسیون والیبال مبنی بر ایستادن روی سکوی المپیک کار سختی‌ست اما نشدنی نیست و می‌توانیم به آن دست یابیم.
[

مصطفی کارخانه، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون نمایش والیبالیست‌های ایرانی در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ اظهار داشت: دیگر لیگ ملت‌ها تمام شده اما والیبال نه، راه پیش داریم؛ نه راه پس. پیش از اعزام تیم ملی به ریمینی هم قرار بر این بوده که دیدارهای تدارکاتی را آن‌جا بگذرانیم و به این مهم هم دست یافتیم. اولین تیمی بودیم که سرمربی‌اش را تغییر داده و طی ۳ ماه هم قطعاً شناخت کافی از والیبال ایران نصیب کادرفنی جدید نشده.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: حالا و پس از ۱۵ بازی در لیگ ملت‌ها، شناخت مناسبی از بازیکنان تیم ملی والیبال ایران نصیب ولادیمیر آلکنو شده و هدف درخشش در المپیک ۲۰۲۰ توکیوست. نتیجه‌گیری‌مان در ریمینی ایتالیا خوب نبود اما دستاوردهای خوبی برای‌مان داشت. نفرات اصلی تیم ملی مشخص شدند و شناخت خوبی هم بین دو طرف شکل گرفت؛ البته اعتماد و میدان دادن به جوان‌ترها هم در فاکتورهای پیشرفت ما نقش داشت.

,
سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران درباره المپیک ۲۰۲۰ و مسیر بلندقامتان ایرانی در توکیو عنوان داشت: باید در آوردگاه المپیک از همه ظرفیت‌ها و توانایی‌ها استفاده کرد تا با کم‌ترین اشتباه و با وفاق و همدلی به موفقیت رسید. المپیک وقت تمرین یا آزمون‌‎وخطا نیست، با گلچینی از ارنج‌های تست شده در لیگ ملت‌ها به المپیک می‌رویم و دیگر جایی برای اشتباه وجود ندارد.
,
 
,
کارخانه با اشاره به آینده‌سازی نسل‌ جوان والیبال ایران گفت: سرمربی ما شخصیت بزرگی دارد و در المپیک هم به‌عنوان بازیکن و سرمربی به افتخارات زیادی دست یافته. همه جوان‌ها و باتجربه‌ها در ریمینی خوب بودند اما چالش برگزاری ۱۵ بازی در حدود ۲۵ روز هم فشار مضاعفی بر کادرفنی و ترکیب تیم ایجاد کرد. جوان‌ترها هم نشان دادند که می‌توانند در موفقیت‌های تیم ملی سهیم باشند و بدرخشند.
,
 
,
وی درمورد ترکیب تیم ملی والیبال برای المپیک توکیو بیان داشت: برخی نقاط ضعف در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال مشخص شد که از دید کادرفنی تیم ملی پنهان نماند. افراد جدیدی به اردوی ملی‌پوشان دعوت شدند تا این نقاط ضعف پوشانده شود و همه باید بدانند که طبق شرح وظایف‌شان حرکت کنند.
,
 
,
این کارشناس والیبال ایران نهایتاً درخصوص نتایج تیم ملی والیبال کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ اذعان داشت: پیش از این بین ۸ تیم ملی والیبال برتر جهان بودیم و تجربه شکست دادن تیم‌های بزرگ دنیا را نیز داریم. نباید انتظارات غیرمنطقی داشت اما توانایی و استعداد زیادی در بین ترکیب تیم ملی ما وجود دارد. فکر می‌کنم آرمان فدراسیون والیبال مبنی بر ایستادن روی سکوی المپیک کار سختی‌ست اما نشدنی نیست و می‌توانیم به آن دست یابیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه