اخبار داغ

تاخت و تاز آتش در منابع طبیعی "ارسنجان" همچنان ادامه دارد/ اعزام بالگرد از اصفهان جهت مهار آتش در مراتع فارس

تاخت و تاز آتش در منابع طبیعی "ارسنجان" همچنان ادامه دارد/ اعزام بالگرد از اصفهان جهت مهار آتش در مراتع فارس
دبیر ستاد بحران فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه دلیل آتش‌سوزی عوامل انسانی بوده است، اظهار کرد: تاکنون قریب به ۱۰۰هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی در آتش سهل‌انگاری سوخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، عبدالحسن صمدنژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از آتش‌سوزی ارتفاعات  سعادت آباد شهرستان مرودشت خبر داد و گفت: تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی برای مهار و کنترل آتش سوزی همچنان ادامه دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
وی با بیان اینکه این حریق از روز گذشته 11 تیرماه در ارتفاعات منطقه سعادت آباد شوشتری واقع در مرز شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آغاز شد و تا کنون ادامه دارد، افزود: با توجه به گستردگی این حریق، دمای بسیار بالای هوا و سرعت پیشروی آن به سمت نقاط دیگر شهرستان عملیات کنترل حریق با سختی مواجه شده که با مدیریت نیروهای عملیاتی، تلاش بی وقفه و طاقت فرسا این آتش سوزی سرانجام ساعت 12 دیشب تحت کنترل نیروهای امدادی منابع طبیعی قرار گرفت و مهار شد.
,
 
,
صمدنژاد ادامه داد: این آتش سوزی مجددا از ساعت 5 صبح امروز شعله ور شده و در حال پیشروی به سمت دیگر مناطق جنگلی است اما هنوز آمار قطعی از میزان خسارت های این آتش سوزی گزارش نشده است.
,
 
,
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به پیگیری های انجام گرفته جهت هلی برد نیروهای امدادی به ارتفاعات گفت: از امروز صبح جهت هلی برد نیروها یک دستگاه بالگرد از  استان اصفهان به این منطقه اعزام و استقرار یافته است.
,
 
,
وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر نیز عملیات پشتیبانی برای خاموش کردن آتش سوزی آغاز شده و تیم های عملیاتی در تلاش برای انتقال و جابجایی نیروهای هنگ امداد طبیعت و گروههای مردمی از سه شهرستان پاسارگاد و مرودشت و ارسنجان هستند که با انتقال نیرو، امکانات و تجهیزات مورد نیاز انتظار می‌رود بزودی آتش کنترل و مهار شود.
,
 
,
محمد قاسم زاده دبیر ستاد بحران فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شیرازه از پیش روی آتش به سمت جنگل های ارسنجان خبر داد و گفت: به دلیل خراب بودن بالگرد امدادی هلال احمر فارس درخواست ارسال هلی برد از استان اصفهان داده شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه این بالگرد طی سیزده مرحله پرواز 130 نفر از نیروهای ستاد بحران،منابع طبیعی، بسیج مردمی و ... را جهت مهار آتش به ارتفاعات رسانده است، افزود: آتش در یک مرحله تا 70درصد مهار شد اما به دلیل وزش باد حریق شدت گرفته و شعله ور شد.
,
 
,
دبیر ستاد بحران فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه دلیل آتش سوزی عوامل انسانی بوده است، اظهار کرد: تا کنون قریب به 100هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی در آتش سهل انگاری سوخته است.
,
 
,
قاسم زاده در پایان عنوان کرد: پیش بینی می‌شود آتش تا پایان امشب به طور کامل مهار شود.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه