اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

پیشنهاد سیستم حریق هوشمند در جنگل‌های ارسباران/ میزان فروش نفت در سال ۹۹

پیشنهاد سیستم حریق هوشمند در جنگل‌های ارسباران/ میزان فروش نفت در سال ۹۹
بهبودی گفت: شرکت پیمانکار قول داده تا پایان تیرماه بهره‌برداری تا ایستگاه خاوران را انجام دهد اما اگر این ایستگاه به تبریز وصل نشود برای ما به معنای به بن بست رسیدن این مسیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، داوود بهبودی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز قلم اظهار داشت: بار رسانه در اطلاع رسانی و قلم زنی در عرصه مسائل اقتصادی و اجتماعی یکی از الزامات در مسیر توسعه بار سنگینی است و روز قلم را به همه اصحاب رسانه تبریک می‌گویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی در خصوص عملکرد هشت ساله گذشته عنوان کرد: در سطح کشور اگر کلان روندهای اقتصادی را از دهه‌های گذشته مرور کنیم، فراز و نشیب‌های مختلفی چه در مسائل اجتماعی و توسعه‌ای داشته‌ایم و وضعیت استان هم اینگونه بوده است، شروع دولت در سال ۹۲ با یک وضعیت خاصی از نظر اقتصادی و اجتماعی و سیاسی مواجه بود که با یک فشار تحریمی‌مواجه بودیم و یک نابسامانی اقتصادی وجود داشت اما با رویکردهای دولت که بخشی از آن در چارچوب مذاکرات برجام شکل گرفت به تدریج این فشارها کم شد.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: اصلاح انتظارات به کاهش فشار تورمی‌و ایجاد حرکت‌های مناسب در فضای اقتصادی منجر شد و در سالهای ۹۵ و ۹۶ با دستیابی به رشد اقتصادی این حرکت آثارش را به نمایش گذاشت اما این دستاوردها به دلیل اختلال در اجرای برجام از سال ۹۷ متوقف شد و جریان فشار مضاعف بازگشت.

,

وی با بیان اینکه به علت کاهش شدید درآمدهای نفتی و فشاری که به بودجه دولت ایجادشد شاخص‌ها دچار بی ثباتی گشتند، گفت: به ویژه در سال ۹۹ که علاوه بر فشار تحریم، پاندمی‌کرونا هم مزید بر علت شد و فعالیت‌های اقتصادی متوقف و فرصت‌های شغلی از دست رفتند.

,

میزان فروش نفت در سال ۹۹

, میزان فروش نفت در سال ۹۹,

بهبودی با شاره به اینکه فروش نفت در سال ۹۹ ده درصد میانگین سالهای گذشته بود، تصریح کرد: آنچه که طی ده سال گذشته برای کشور ما اتفاق افتاد این بود که خروجی اقتصاد به رغم نوسانات یک رشد میانگین نزدیک به صفر بود که این یعنی نباید انتظار داشته باشیم شاخص‌های رفاه در کل کشور رشد چندانی داشته باشد.

,

وی در خصوص کاهش درآمدهای نفتی و جایگزینی آن توضیح داد: در همین اوضاع کاهش درآمد نفتی دولت برای پروژه‌ها با اسناد خزانه ملی تامین اعتبار کرد و به همین دلیل هیچکدام از پروژه‌های عمرانی کشور و استان نخوابیده است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به وضعیت پروژه‌های استان گفت: در استان در بحث پروژه‌های کلان کارهای خوبی صورت گرفته اگرچه برخی‌ پروژه‌ها هنوز نیمه کاره هستند،در بحث زیرساخت‌های انرژی استان ما چه در تولید و چه در توسعه با آنچه که باید باشد فاصله دارد اما در حوزه سدسازی کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته و سد خداآفرین، آجی لر چای و… به بهره برداری رساندیم.

,

وی ادامه داد: سد شهید مدنی در نزدیکی تبریز و شهریار در میانه هنوز نیمه کاره است که این موضوع به دلیل تغییر کارکرد سد‌ها و کاهش اعتبارها صورت گرفت.در خصوص تکمیل بسیاری از آزادراه‌ها در مرحله پایانی هستیم و در پروژه‌ای مانند آزادراه تبربز-بازرگان اگرچه در ابتدا شتاب بسیار خوبی وجود داشت اما با سپردن کار به یک شرکت داخلی وقفه‌ای دراین پروژه ایجاد شد.

,

بهره برداری از ایستگاه خاوران تا پایان تیر

, بهره برداری از ایستگاه خاوران تا پایان تیر,

بهبودی در خصوص آخرین وضعیت راه آهن میانه-تبریز هم ابراز داشت: شرکت پیمانکار قول داده تا پایان تیر ماه بهره برداری تا ایستگاه خاوران را انجام دهد اما اگر این ایستگاه به تبریز وصل نشود برای ما به معنای به بن بست رسیدن این مسیر است.

,

وی در پاسخ به این سوال که میزان اعتبارات استان به چه صورتی است، اظهار داشت: اعتبارات استانی بر اساس قوانین بودجه ۸۰ درصد بر اساس طرح‌های ملی و باقی بر اساس پروژه‌های استانی در نظر گرفته می‌شود، در سال جاری بر اساس مصوبات توزیع کردیم ۱۶۵۰ میلیارد تومان توزیع اعتبارات بود که ۵۰۰ میلیارد تومان هم به آن اضافه می‌شود. علاوه بر آن برای پروژه‌های ملی هم نزدیک ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: در سال ۹۸ میزان تخصیص اعتبارات با میانگین ۳۵ درصد پایین بود اما در سال گذشته و جاری تخصیص‌های خوبی داشتیم؛ در استان چهار هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه می‌شود و حدود شش هزار میلیارد درآمد و ۱۶ هزار میلیارد هزینه وجود دارد که آن را دولت می‌دهد.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت آینده می‌تواند به وعده‌هایش عمل کند یا خیر، گفت: هر دولتی ابتکاراتی دارد و فرصت‌های جدید فراهم می‌کند، انتظار داریم که این صحبت‌ها و وعده‌ها فراموش نشود اگرچه برخی مشکلات ساختاری است، به طور مثال امسال بودجه را با اسناد خزانه پر کردیم که این موضوع خودش عوارض منفی دارد و باید راهکاری برای آن پیدا شود. همچنین دولت اگر بخواهد منابع پایدار داشته باشد باید بر روی پایه مالیاتی کار کند.

,

کارکرد آمایش سرزمینی در پروژه‌های استانی

, کارکرد آمایش سرزمینی در پروژه‌های استانی,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در خصوص تعریف پروژه‌ها بر اساس طرح آمایش سرزمینی ابراز داشت: در برخی پروژه‌ها طرح موضوعیت اولیه را از دست می‌دهد و اجرای بسیاری از پروژه‌ها منوط به این است که اتفاقات محیطی چگونه باشد به طور مثال زمانی که قرار بود سد شهید مدنی احداث شود، فضای دریاچه ارومیه چیز دیگری بود و خبری از خشکی نبود. وقتی پروژه احیای دریاچه مطرح شد تمامی‌پروژه‌های سازه ای آب متوقف شد.

,

وی ادامه داد: در آمایش هم برخی نااطمینانی‌ها وجود دارد اما در عین حال سناریوهایی داریم که بتوانیم جایگزین کنیم به طور مثال در بندر رحمانلو بخش خصوصی ۱۵ سال قبل می‌خواست مجتمع گردشگری احداث کند اما وقتی که عقب نشینی آب دریاچه رخ داد آن را به پروژه اقتصادی پرورش آرتمیا تبدیل کردیم.

,

بهبودی با تاکید بر اینکه پروژه‌ای نداشتیم که تغییر محتوا داده باشد،گفت: اما در بسیاری از پروژه‌ها با توجه به آمایش پیشنهاداتی را دادیم به طور مثال برای حفاظت از جنگل‌های ارسباران ایده حفاظت هوشمند را مطرح کردیم که سیستم هوشمند حریق انجام شود و بعد هم متناسب با آن برای اطفاء حریق تدبیر کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه