اخبار داغ

واکنش وزیر بهداشت به سخنان زیباکلام؛

ننگ بر سیاست‌زدگی که تاریخ نمی‌خوانید/ ایران تنها کشور سازنده واکسن در منطقه

ننگ بر سیاست‌زدگی که تاریخ نمی‌خوانید/ ایران تنها کشور سازنده واکسن در منطقه
نمکی گفت: زیباکلام نمی‌داند الان در بدنش آنتی‌بادی‌های واکسن‌های داخلی رازی و پاستور می‌چرخد. آنقدر تاریخ نمی‌خوانند که انستیتوهای ما سال‌هاست تنها واکسن‌ساز منطقه بوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سعید نمکی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی که در سالن ذکریای رازی دانشکده داروسازی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: دو ماه است که ویروس هندی، نیویورکی و آفریقایی وارد کشور شده  اما سینه سپر کرده ایم و کادر درمان و مدافعان سلامت با موشک نقطه زن مناطق آلوده به این ویروس را نشانه گرفته اند تا آلودگی به کل کشور سرایت نکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی تصریح کرد: از بی‌توجهی‌ها گله نمی‌کنیم چون این کار جز تشویش اذهان و نگرانی مردم نتیجه و حاصل دیگری ندارد اما باید همه بدانند که با وجود همه این بی توجهی‌ها پیک چهارم کرونا را با یک دوم آمار مرگ پیک سوم مدیریت کردیم و پشت سر گذاشتیم هر چند که می‌شد بسیار بهتر عمل و این قضیه را راحت تر مدیریت کرد.

,

وزیر بهداشت با بیان اینکه بگوییم پیک پنجم نخواهیم داشت، حرف درستی نیست، گفت: چون همانگونه که ویروس کرونای ووهان از چین به قطب رسید، ویروس هندی نیز به کشور وارد خواهد شد، اما اینکه پیک پنجم مدیریت شده داشته باشیم، بستگی به هنر نیروهای کادر درمان دارد.

,

وی در واکنش به توئیت صادق زیباکلام که نوشته بود کشوری که نتوانسته در تولید دوچرخه صادرات داشته باشد، چگونه در واکسن کرونا به تولیدکننده بین‌المللی تبدیل می‌شود؟! عنوان کرد: ایشان نمی‌داند الان در بدنش آنتی‌بادی‌های واکسن‌های داخلی رازی و پاستور می‌چرخد. آنقدر تاریخ نمی‌خوانند که انستیتوهای ما سال‌هاست تنها واکسن‌ساز منطقه بوده‌اند.

,

نمکی یادآور شد: یک جو غیرت ملی طغیان نمی‌کند که برویم تاریخ ارجمند این ملت را بخوانیم، زحمت یک ساله مدافعان سلامت و سازندگان دارو و واکسن و… را نفی می‌کنند تا یک فرد یا جریانی را بزنند؛ ننگ بر این سیاست‌زدگی!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه