اخبار داغ

بیانیه کادرفنی تیم ملی شنا درباره معرفی نماینده ایران در المپیک منتشر شد؛

تقدیر از افقری برای راهیابی به مسابقات جهانی مسافت کوتاه و قهرمانی جهان شنا

تقدیر از افقری برای راهیابی به مسابقات جهانی مسافت کوتاه و قهرمانی جهان شنا
کادر فنی تیم ملی و اعضای کمیته فنی شنا با انتشار بیانیه ای مشروح فعالیت های انجام شده و روند انتخاب شناگران را در مسیر انتخابی المپیک را بیان کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ متن این بیانیه به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
با سلام درود بر جامعه شنای کشور
, با سلام درود بر جامعه شنای کشور,
 
,
تلاش های سالیانه مربیان و شناگران این مرز و بوم برای پیشرفت هر چه بهتر و سریع تر و رسیدن به سطح آسیایی و جهانی است. در شرایطی که کاستی های بسیاری وجود دارد و همواره در این راه تمامی ارکان کوشش خود را بکار برده اند که نتیجه آن رکورد هایی است که در نهایت منجر به پشت سر گذاشتن حد نصاب انتخابی المپیک ۲۰۲۰ شد.
,
 
,
این رکورد ارزشمند توسط مهرشاد افقری شناگری که در سال ۲۰۱۹ در قهرمانی جهان جوانان به رتبه بیستم رسیده بود، کسب شد.
,
 
,
اما کسب سهمیه های المپیک و انتخابی های تیم ملی ایران شرایط دیگری دارد که نیاز به توجه بیشتر مربیان و شناگران برای آگاهی از آیین نامه ها را طلب می کند:
,
 
,
۱- در ابتدای امر کادر فنی تیم ملی شنا در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ با اعلام رسمی در سایت فدراسیون نحوه شرکت و انتخاب شناگران برای همراهی تیم ملی جهت کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ اعلام کرد. در دو کلنیک مربیان برتر کشور نحوه انتخاب تیم ملی برای کسب سهمیه بطور رسمی اعلام شد.
,
 
,
حد نصاب‌های استاندارد حضور در رقابت‌های کسب سهمیه شنا المپیک
,
 
,
۲- آیین نامه انتخابی المپیک ۲۰۲۰ است که مرجع اصلی برای انتخاب و ورود به المپیک است که حتما باید مورد مطالعه قرار گیرد که همواره مغفول واقع می شود. در این آیین نامه به وضوح نحوه گزینش شناگران توضیح داده شده است . از موارد مهم آن موارد ذیل است به اختصار
,
 
,
الف- تعداد نهایی شرکت کنندگان محدو به ۸۷۸ نفر دختر و پسر به نسبت مساوی
,
 
,
ب- هر تیم حد اکثر می تواند در صورت کسب رکورد ورودی المپیک ۲۶ نفر دختر و ۲۶ نفر پسر به المپیک اعزام کند
,
 
,
ج- انتخاب شناگران در رشته های انفرادی به سه صورت امکان پذیر است
,
 
,
اول – شناگرانی که حد نصاب ورودی المپیک (A) را کسب نموده اند و بطور مستقیم به المپیک وارد می شوند تا تاریج ۲۷ جولای ۲۰۲۱
,
 
,
دوم – شناگرانی که با سهمیه اعطایی و کشور هایی که رکورد ورودی را کسب نکرده اند تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۲۱ (بالاترین فینا پوینت کشور)
,
 
,
سوم – شناگرانی که رکورد انتخابی المپیک (B) رو کسب می کنند که با توجه به ظرفیت محدود پذیرش شناگر در بند الف و رسیدن به این حد نصاب  در صورت بودن جای خالی از رکوردهای برتر به ضعیف تر انتخاب می شوند و بدیهی است رکورد B تا زمان اعلام و بررسی تمام رکوردهای ثبت شده شناگران در مسابقات مختلف، قطعی نیست.
,
 
,
چهارم – ترتیب انتخاب شناگر تا رسیدن به سقف نفرات تعیین شده که به ترتیب ذیل است:
,
 
,
-تمامی شناگرانی که رکورد ورودی (A) کسب کرده اند
,
 
,
-شناگران در مواد امدادی
,
 
,
-شناگران سهمیه اعطایی فدراسیون جهانی
,
 
,
-انتخاب شناگرانی که رکورد انتخابی (B) را کسب کرده اند
,
 
,
 
,
 
,
با توجه به موارد فوق که تنها بخشی خلاصه از نحوه انتخاب افراد است و قوانین داخلی برای اعزام تیم ملی به مسابقات کسب سهمیه در ابتدا ۴ شناگر حد نصاب ملی را کسب کردند. ( انصاری، غلامپور، قره حسنلو، یاوری)
,
 
,
در بهمن ماه ۱۳۹۸ متین بالسینی پنجمین نفری بود که که حد نصاب ملی را کسب کرده و نفرات به ۵ نفرافزایش پیدا کرد. زمان اتمام برای کسب ورودی ملی تا خرداد ۱۳۹۹ بود و هیچ شناگر دیگری نتواست تا این تاریخ کسب رکورد کند.
,
 
,
حتی با در خواست فدراسیون برای دو تاریخ در انتهای سال ۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ شناگر دیگری به این مهم (ثبت حد نصاب ملی) دست نیافت.
,
 
,
 
,
 
,
از جمع ۵ شناگر حاضر، علیرضا یاوری به علت اعلام آسیب دیدگی از سوی مربی و هیات اصفهان از لیست نفرات خارج شد.
,
 
,
تیم ملی به مسابقات صربستان اعزام شد تا قبل از ۲۰ ژوئن شناگران شانس خود را برای کسب سهمیه بسنجند.
,
 
,
با توجه به رکورد های ثبت شده تا تاریخ ۲۰ ژوئن( آخرین مهلت بررسی سهمیه یونیورسالیتی) فینا پوینت بالاتر را متین بالسینی و نفر دوم سینا غلامپور کسب کردند که در نهایت میتین بالسینی برای کسب سهمیه جهانی معرفی شد.
,
 
,
در ۲۵ جولای مهرشاد افقری حد نصاب ورودی انتخابی (B) را در مسابقات انتخابی بلغارستان کسب کرد و این رکورد به تائید فینا رسید.
,
 
,
هردو شناگر (مهرشاد افقری و متین بالسینی) باید منتظر می ماندند تا فینا تکلیف نفرات را مشخص کند. اگر افقری انتخاب می شد سهمیه اعطایی حذف می شد و اگر افقری انتخاب نمی شد سهمیه اعطایی به بالسینی تعلق می‌گرفت.
,
 
,
اگر فدراسیون در مهلت مقرر (۲۰ ژوئن ۲۰۲۱) هیچ در خواستی برای سهمیه یونیورسالیتی نمی کرد، دیگر هیچ شناگری به المپیک اعزام نمی شد.
,
 
,
این رویه ای بین المللی است و کسی توان جابجای افراد را ندارد و این شناگران هستند که می توانند با رکورد های بهتر در زمان مناسب تر شانس حضور در مسابقات را داشته باشند.
,
 
,
اما نکته مغفول افتاده در این بین کار ارزشمند مهرشاد افقری در کسب سهمیه قطعی ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه برای مسابقات جهانی مسافت کوتاه ابوظبی ۲۰۲۱ و مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ شنا است که باید برای این موفقیت نیز به او تبریک گفت.
,
 
,
البته برای سایر شناگران زمان برای کسب زمان ورودی به این مسابقات همچنان ادامه دارد.
,
 
,
کادر فنی تیم ملی و اعضای کمیته فنی شنا بر خود لازم دانسته با انتشار این مطالب پایانی بر حدس و گمان های باشد که توسط افراد غیر متخصص و غیر مطلع بیان می شود
,
 
,
 
,
با سپاس فراوان
,
 
,
۱۴۰۰.۰۴.۱۴
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه