اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

کاهش شدید منابع آب لرستان/ حفر چاه غیرمجاز پیگرد قانونی دارد

کاهش شدید منابع آب لرستان/ حفر چاه غیرمجاز پیگرد قانونی دارد
حسن‌نژاد با بیان اینکه حجم آب‌های سطحی و زیرزمینی استان کاهش یافته است، تصریح کرد: از حفر چاه‌ غیرمجاز جلوگیری و با افرادی که اقدام به حفر چاه کنند برخورد می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داریوش حسن نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به کاهش میزان آب‌های زیرزمینی استان، اظهار داشت: دبی و حجم رودخانه‌های استان به شدت کاهش یافته و بسیاری از رودخانه ها نیز به طور کامل خشک شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: در استان لرستان روستاهای زیادی که از منابع آب مطمئن برخوردار نیستند، امسال با چالش مواجه هستند چرا که منابع آب زیرزمینی‌ و چشمه‌ها کاهش یافته است؛ بسیاری از روستاهایی که چشمه‌هایی با آب دائمی ندارند، قطعا این چشمه‌ها خشک و مردم با مشکل جدی آب روبرو می شوند.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه حجم آب سدهای استان کاهش یافته است، تصریح کرد: از حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری و با افرادی که اقدام به حفر چاه کنند برخورد می شود؛ از کشاورزان انتظار داریم از کشت محصولات آب‌دوست پرهیز کنند چرا که سال سختی را پیش رو داریم.

,

وی بیان کرد: طبق دستورالعمل الگوی کشت، کشاورزان موظف به رعایت الگوی کشت ارائه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی بوده و با افرادی که با کاشت محصولات آبدوست منجر به خسارات جبران ناپذیر به سفره‌های آب زیر زمینی شوند مطابق قانون برخورد خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه