اخبار داغ

تولید با چاشنی سلامت؛

پرورش کاسنی فرنگی توسط کشاورز نمونه ای که هت‌تریک کرد/ فردیس میزبان تنها مزرعه "آندیو" در کشور

پرورش کاسنی فرنگی توسط کشاورز نمونه ای که هت‌تریک کرد/ فردیس میزبان تنها مزرعه "آندیو" در کشور
برادران کُردی تنها مزرعه پرورش گیاه کاسنی فرنگی در کشور را دارند که ۲۰ تن محصول آن در آبان ماه روانه بازار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، همواره شنیدن صفت نمونه پشت هر نامی به شنونده حس خوبی القا می کند و چه خوب این مزیت به تولید مرتبط شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
ابراهیم الاجه کردی کشاورزی که سال ۹۴ به عنوان کشاورز نمونه البرز انتخاب شده است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ این انتخاب به واسطه کاشت محصولات و سبزیجات ارگانیک بود. 
,
 
,
الیته این اتفاق خوب در سال ۹۸ هم برای ابراهیم کردی تکرار شد و در سال ۹۹ این روند تداوم پیدا کرد تا عنوان "رکورددار بهره بردار کشاورزی در البرز" را از آن خود کند.
,
 
,
, ,
 
,
کردی با اشاره به اینکه برداشت منطقه به صورت عموم ۵۵ تا ۶۰ تن در هکتار است، اضافه می کند؛  خوشبختانه من توانستم ۷۵ الی ۸۰ تن در هکتار کلم را برداشت کنم.
,
 
,
وی ادامه می دهد؛ علاوه بر صیفی جات، بیش از ۳۰ سال است که محصولی خاص کشت می کنیم و در حال حاضر ۱۸۰ الی ۲۰۰ هزار نشای آندیو هم در یک هکتار زمین کاشت می شود.
,
 
,
بتر است بدانید آندیو یا کاسنی فرنگی سبزی ناشناخته و پر خاصیتی است که به گفته کارشناسان تغذیه برای کبد و تصفیه خون بسیار مفید است.
,
 
,
کردی با اشاره به اینکه یکی از مزایای کشت آندیو این است که نیازی به کود و سم شیمیایی ندارد، می گوید؛ آندیو به صورت ارگانیک و سالم پرورش پیدا می کند.
,
 
,
, ,
 
,
بر اساس اعلام این کشاورز نمونه، تنها مزرعه پرورش گیاه کاسنی فرنگی در کشور همین مزرعه ای است که در مسیر فرخ آباد فردیس قرار دارد.
,
 
,
به گفته کردی تا پایان آبان ماه در یک هکتار زمین زیر کشت آندیو در فرخ آباد فردیس، بیش از ۲۰ تن محصول با کیفیت وارد بازار می شود. 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه