اخبار داغ

ایجاد مانع در سال مانع‌زدایی از تولید!

بی‌برنامگی مسئولان، صحبت‌های نسنجیده معاون اول دولت و ایجاد خسارت سنگین، داغی بر دل تولیدکنندگان

بی‌برنامگی مسئولان، صحبت‌های نسنجیده معاون اول دولت و ایجاد خسارت سنگین، داغی بر دل تولیدکنندگان
قطع برق در واحدهای تولیدی و صنعتی، علاوه بر تعطیل‌کردن واحدها، خسارت‌های زیادی را بر آن‌ها تحمیل کرده است و دقیق‌نبودن اطلاع‌رسانی‌ها باعث سردرگمی بیشتر واحدهای تولیدی خراسان جنوبی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، قطع شدن برق طی هفته های اخیر، گلایه مردم را به همراه داشته است به خصوص در شرایطی که کارشناسان هواشناسی همچنان تداوم گرما در استان را پیش‌بینی کرده اند و اغلب نقاط استان دمای ۴۰ درجه را تجربه کرده اند و دما در برخی از مناطق مانند بندان، طبس و دهسلم، به 47-48 درجه سانتی‌گراد بالای صفر هم رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

جواد نخعی کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به تغییرات دمایی استان، گفت: میانگین دمای هوای استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ درجه و نسبت به دوره بلندمدت ۲۵ سال اخیر، ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش را نشان داد.

,

وی از افزایش دمای هوا طی سه ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: در تیرماه میانگین ۲ تا ۳ درجه‌ای و در مردادماه و شهریورماه هم میانگین بین یک تا ۳ درجه‌ای افزایش دما را خواهیم داشت.

,

افزایش 6 درصدی مصرف برق در استان طی هفته اخیر

, افزایش 6 درصدی مصرف برق در استان طی هفته اخیر, افزایش 6 درصدی مصرف برق در استان طی هفته اخیر,

مهدی دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: مصرف برق در خراسان جنوبی به دلیل افزایش دمای هوا از ابتدای هفته جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه هفته گذشته حدود ۶.۳ درصد افزایش یافت. 

,

وی با بیان اینکه ساعت اوج مصرف برق در تابستان صبح‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و عصر‌ها از ساعت ۱۹ الی ۲۳ است، افزود: مصرف برق در بازه زمانی ساعت‌های اوج بار هزینه‌های مصرف برق ۴ برابر ساعت‌های کم باری است.

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به زمان آغاز برنامه خاموشی‌های برق در استان گفت: شروع بازه زمانی قطع برق به علت مدیریت اضطراری بار شبکه از ابتدای خرداد آغاز شده به طوریکه روزانه از دبیرخانه کنترل پیک کشور برای هر استان سقف روزانه مشخص شده و هر استان موظف است سقف مذکور را رعایت کند و در صورت رعایت نکردن خاموشی، قطع برق اعمال خواهد شد.

,

به گفته وی روزانه به طور میانگین بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار پیامک برای مشترکانی که مشمول خاموشی احتمالی می‌شوند، ارسال می‌شود که در بعضی موارد به علت مدیریت بار قطع برق انجام نمی‌شود.

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بازه زمانی قطع برق را حداکثر ۲ ساعت اعلام کرد که در صورت مدیریت مصرف و کاهش بار کمتر هم خواهد شد. 

,

دادگر گفت: به طور میانگین بیشترین خاموشی مورد نیاز برای کاهش مصرف تا سقف بار مجاز استان درحد ۱۵ تا ۲۰ درصد بار استان است.

,

وی تنظیم دمای آسایش محل زندگی و کار بر روی ۲۵ درجه و بالاتر، استفاده از دور کند کولر‌های آبی، عدم استفاده همزمان لوازم برقی پر مصرف و همچنین عدم استفاده آن‌ها در ساعت‌های اوج بار، کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات به نسبت مدت مشابه سال قبل در ساعت‌های اداری و کاهش ۹۰ درصدی مصرف در ساعت‌های غیر اداری، انتقال بار ساعت کاری صنایع از ساعت‌های پیک بار به ساعت‌های کم باری و استفاده روشنایی طبیعی روز و کاهش حداقل یک لامپ اضافی در شب را از جمله توصیه‌های مدیریت مصرف از سوی مردم عنوان کرد.

,

قطع برق 4 سازمان پرمصرف

, قطع برق 4 سازمان پرمصرف, قطع برق 4 سازمان پرمصرف,

محسن بخشایی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، اخیرا از قطع برق بیش از چهار اداره و بانک پرمصرف به دلیل عدم رعایت موازین مدیریت مصرف، به صورت موقت خبر داده بود که پس از اخذ تعهد کتبی، برق این سازمان ها و بانک ها مجددا وصل شد.

,

اما موضوع دیگری که مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، قطع برق در واحدهای تولیدی و صنعتی است که علاوه بر تعطیل کردن واحدها، خسارت های زیادی را هم بر آنها تحمیل کرده است. از سوی دیگر در حالی که قطع برق این واحدها از قبل اطلاع رسانی می شود، اما چون این اطلاع رسانی ها دقیق نیست، باعث سردرگمی بیشتر واحدهای تولیدی استان شده است.

,

, ,

, ,

, ,

پیامک و اطلاعیه های شرکت برق نوعی رفع تکلیف است

, پیامک و اطلاعیه های شرکت برق نوعی رفع تکلیف است, پیامک و اطلاعیه های شرکت برق نوعی رفع تکلیف است,

محمد رمضانی مدیرعامل کارخانه کشک رئوف بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، گفت: اطلاع رسانی قطع برق واحدهای تولیدی و صنعتی از قبل انجام  می شود، اما اطلاع رسانی دقیق و مفیدی نیست و در واقع یک نوع  رفع تکلیف از مسئولان شرکت برق است.

,

وی با اشاره به اینکه طی یک ماه اخیر، هر روز به  واحدهای تولیدی پیام داده می شود که قرار است امروز از ساعت چند تا چند، برق واحد تولیدی قطع شود، افزود: روز اولی که این اطلاعیه را دریافت کردم، واحد تولیدی خود را تعطیل کردم و به کارگران گفتم که به علت قطعی برق، سرکار نیایند. اما وقتی که به کارخانه رفتم دیدم برق وصل است. چند روز دیگر هم همین شرایط ادامه پیدا کرد تا اینکه به دلیل غیرواقعی بودن این پیام ها و اطلاعیه ها، دیگر نسبت به آن بی اعتنا شدم. اما بعد از بی اعتنایی به این پیام ها و ادامه فعالیت و تولید، یک روز پس از شروع به کار در کارخانه،  متاسفانه برق کارخانه قطع شد.

,

بی‌برنامگی مسئولان و سردرگمی تولیدکنندگان

, بی‌برنامگی مسئولان و سردرگمی تولیدکنندگان, بی‌برنامگی مسئولان و سردرگمی تولیدکنندگان,

مدیرعامل کارخانه کشک رئوف تصریح کرد: شرکت برق هر روز این پیام ها را ارسال می کند، اما ممکن است فقط در برخی از روزها، برق را قطع کند که این موضوع حاکی از بی برنامگی مسئولان و باعث سردرگمی تولیدکنندگان شده است.

,

رمضانی ادامه داد:  در واقع اگر قرار باشد واحدهای تولیدی به این پیام ها اعتنا کنند، باید هر روز کارخانه خود را تعطیل کنند و اگر هم اعتنایی نکنند و به کار خود ادامه دهند، ممکن است در بین کار، برق واحد آنها قطع شود.

,

خراب شدن مواد اولیه تولید به دلیل قطع برق

, خراب شدن مواد اولیه تولید به دلیل قطع برق, خراب شدن مواد اولیه تولید به دلیل قطع برق,

وی گفت: در این شرایط، در برخی از کارخانه ها فقط کار تعطیل می شود، اما در برخی از کارخانه های دیگر مانند کارخانه های مواد غذایی و تولید شانه تخم مرغ، و کارتن، به محض اینکه برق قطع می شود، محصولی که در خط تولید است، از بین می رود و خسارت هنگفتی به این واحدهای تولیدی وارد می شود. همانطور که در روز سه شنبه برق کارخانه بنده به مدت دو ساعت قطع شد و تمام کشکی که در سیستم تولید شامل پمپ ها، پرکن ها و ... وجود داشت، سرد شد و مجبور شدیم آن را دور بریزیم.

,

مدیرعامل کارخانه کشک رئوف بیان کرد: طی یک ماه اخیر که این پیام ها ارسال می شود، فقط دو روز برق قطع شده است. طی این دو روز هم چون ما نمی دانستیم که برق در چه ساعت هایی قطع خواهد شد، به کار خودمان ادامه دادیم و خسارت هنگفتی را متحمل شدیم.

,

رمضانی عنوان کرد: این شرایط تکرار آن حکایتی است که خبرهای نادرست او باعث شد تا وقتی که راست هم می گفت، کسی به حرف او اعتنایی نکند. اکنون هم تولیدکنندگان نمی توانند به اطلاعیه های شرکت برق اعتنا کنند چون بسیاری از این اطلاعیه ها واقعیت نداشته است.

,

وی ادامه داد: اگر قرار باشد برق به مدت دو ساعت یا کل هشت ساعت کاری، قطع شود، کارخانه ها تعطیل می شوند، اما چون خبر دقیقی برای قطع برق وجود نداشته است، خیال تولیدکنندگان راحت بوده که باز هم برخلاف اطلاعیه های قبلی برق قطع نخواهد شد و به تولید ادامه داده اند که این موضوع باعث خرابی مواد اولیه دربسیاری از واحدهای تولیدی شده است.

,

صحبت‌های نسنجیده معاون اول دولت برای تعطیلی تابستانی صنعت

, صحبت‌های نسنجیده معاون اول دولت برای تعطیلی تابستانی صنعت, صحبت‌های نسنجیده معاون اول دولت برای تعطیلی تابستانی صنعت,

مدیرعامل کارخانه کشک رئوف تاکید کرد: اگر قطع برق بر اساس برنامه ریزی قبلی و دقیق انجام شود، تولیدکنندگان هم بر اساس این اطلاعیه های دقیق، برنامه ریزی درستی خواهند کرد، اما اکنون بی برنامگی و اطلاع رسانی غیر واقعی، سردرگمی و مشکلاتی را برای آنها رقم زده است.

,

رمضانی ادامه داد: بر اساس اخبار؛ آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در صحبت های نسنجیده ای اعلام کرده است که به علت کمبود برق، صنایع به تعطیلات تابستانی و تعمیرات واحدهای خود بروند، در حالی که اگر بسیاری از واحدهای تولیدی مانند فولاد یا سیمان حتی یک هفته تعطیل شوند، کمبودهای شدیدی در بازار ایجاد خواهد شد.

,

وی در خصوص اینکه در این شرایط چه انتظاری از مسئولان دارید گفت: از کسی باید انتظار داشت که به فکر برآورده بودن خواسته ها باشد، اما مسئولان کدام انتظار ما را برآورده کرده اند که اکنون بخواهیم انتظار دیگری از آنها داشته باشیم؟

,

ایجاد خسارت و بر زمین ماندن تعهدات؛ نتیجه قطع برق واحدهای تولیدی

, ایجاد خسارت و بر زمین ماندن تعهدات؛ نتیجه قطع برق واحدهای تولیدی, ایجاد خسارت و بر زمین ماندن تعهدات؛ نتیجه قطع برق واحدهای تولیدی,

حمیدرضا صباغ مدیرعامل کارخانه سازه‌های فلزی طاق بیست نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: در خراسان جنوبی و در بخش صنعت، از عملکرد شرکت برق واقعا راضی هستیم، چراکه هوشمندسازی سیستم‌ها، باعث کاهش قطعی برق شده است.

,

وی افزود: تاکنون بارها از سوی شرکت برق پیامک‌هایی مبنی بر قطع برق واحدهای تولیدی دریافت کرده ایم، اما در بیشتر اوقات برق قطع نشده است و به نظر می رسد این پیامک ها بر اساس پیش بینی های روز قبل ارسال می شود اما در عمل این اتفاق نمی افتد.

,

مدیرعامل کارخانه سازه های فلزی طاق بیست با اشاره به اینکه در یک روز برق واحدهای تولیدی از ساعت یک تا سه بعدظهر قطع شد، گفت: در حالی که نیروها باید تا ساعت 4 بعدظهر کار می کردند، اما مجبور شدیم علی رغم تعهداتی که داریم، 100 نفر کارگر و پرسنل کارخانه را تعطیل کنیم. در حالی که باید در ماه حدود 500 میلیون تومان حقوق پرداخت کنیم و این موضوع تبعات زیادی برای کارخانه خواهد داشت.

,

صباغ تاکید کرد: در چنین شرایطی هم خود نیروی انسانی لطمه می خورد و هم در انجام تعهدات کارخانه دچار مشکل می شویم، در حالی که اگر تعهدات کارخانه به موقع انجام نشود، جریمه هایی را برای ما در پی خواهد داشت.

,

وی بیان کرد: آنقدر موضوعات کرونا و قطع برق در تولید اختلال ایجاد کرده است که حتی در قراردادها عنوان می شود که قطع برق و کرونا باعث توجیه و بهانه ای برای عدم عمل به تعهدات نمی شود. این در حالی است که وقتی برق نباشد، تمام سیستم های تولید می خوابد و خاموشی های موردی هم لطمه های زیادی به تولید، اشتغال و عمل به تعهدات می زند.

,

قطع برق ترمز تولید را کشیده

, قطع برق ترمز تولید را کشیده, قطع برق ترمز تولید را کشیده,

مدیرعامل کارخانه سازه های فلزی طاق بیست تصریح کرد: ضمن تقدیر از عملکرد شرکت برق، انتظار داریم تا مسئولان این شرکت به این موضوع توجه کنند که تولید و زمان فعالیت واحدهای صنعتی از ساعت 6 صبح تا 4 بعدازظهر و در زمانی است که پیک مصرف وجود ندارد. درست است که گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، افزایش مصرف برق را به دنبال داشته است، اما معمولا زمان اوج بار، از غروب تا انتهای شب است که در این زمان واحدهای تولیدی هیچ فعالیتی ندارند و عدم مصرف واحدهای تولیدی در این زمان خودش نوعی کمک به شبکه برق است.

,

صباغ تاکید کرد: تامین برق مراکز حساس مانند بیمارستان ها و همچنین مصارف خانگی در اولویت اول است، اما با توجه به تاکید مسئولان به خصوص مقام معظم رهبری بر موضوع رونق و حمایت از تولید، انتظار است تا حمایت ها فقط در حرف نباشد و در عمل هم حمایتی ببینیم.

,

وی با تاکید بر شعار سال جاری مبنی بر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید، گفت: علی رغم این شعارها، اما قطع برق؛ خودش مانع بزرگی در مسیر است که ترمز تولید را کشیده است.

,

صباغ تصریح کرد: رفتن برق یعنی تعطیلی تولید و اگر این موضوع ادامه دار و طولانی شود، قطعا واحدهای صنعتی به تعطیلی دائم کشیده خواهند شد و اینگونه موضوع قطع برق، معضل بزرگی برای تولید به شمار می رود. در حالی که می توان با برنامه ریزی درست در مصارف خانگی و همچنین کاهش اندک برق ها و پارک ها، از این شرایط جلوگیری کرد.

,

, ,

قطع برق؛ مانع تولید در سال مانع زدایی از تولید

, قطع برق؛ مانع تولید در سال مانع زدایی از تولید, قطع برق؛ مانع تولید در سال مانع زدایی از تولید,

حمیدرضا سعادتی مدیرعامل کارخانه ایستادژ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: یک بار پیامکی دریافت کردم مبنی بر اینکه قرار است فردا از ساعت 9-10 صبح برق واحدهای صنعتی قطع شود که بر اساس همین اطلاع قبلی، اعلام کردیم که چون برق های واحد تولیدی قطع می شود، کارگران به سرکار نیایند و کارخانه را تعطیل کردیم. اما برخلاف این اطلاعیه، در این روز برق قطع نشد. در حالی که فردای آن روز که کارگران به سر کار آمدند، بدون اطلاع قبلی، برق کارخانه قطع شد. در حالی که کار ما در حوزه سازه های فلزی است و کاملا با استفاده از برق انجام می شود.

,

وی افزود: از طرف دیگر کارخانه نسبت به کارفرماهای خود تعهداتی دارد که باید در زمان تعیین شده به تعهدات خود عمل کند و کار را تحویل دهد، اما قطعا این شرایط باعث تاخیر در پروژه ها و ایجاد خسارت هایی برای کارخانه می شود.

,

مدیرعامل کارخانه ایستادژ بیان کرد: در این خصوص در حالی که کارگران هیچ کاری انجام نداده اند، کارخانه باید حقوق آنها را پرداخت کند. هر روزی هم که برق قطع شود، 300 هزار تومان به ازای هر کدام از 30 نفرکارگر، خسارت به کارخانه تحمیل می شود. علاوه بر این تاخیر در انجام و تحویل پروژه هم، جریمه ها و خسارت هایی را برای کارخانه به دنبال دارد.

,

سعادتی گفت: در حالی که طی سالهای اخیر مسئولان شعار حمایت از تولید و مانع زدایی را سرداده اند، اما باید این حمایت را در عمل نشان دهند که یکی از نمونه این حمایت ها، همین است که اکنون که یکی از موانع کار قطع برق است؛ باید این موضوع رفع شود و نباید به خاطر قطع برق، تولید متوقف شود.

,

وی افزود: در تمام سال هایی که بنده در کار تولید بوده ام، تاکنون چنین شرایطی رخ نداده، اما امسال قطع برق رقم خورده است.

,

آیا شرکت برق خسارت های تولید را متقبل می شود؟

, آیا شرکت برق خسارت های تولید را متقبل می شود؟, آیا شرکت برق خسارت های تولید را متقبل می شود؟,

عبدالعزیز ریگی مدیرعامل کارخانه خوش نصیب تجارت نیز گفت: برای قطع برق شهرک صنعتی اطلاع رسانی می شود، اما این اطلاع رسانی ها چه فایده ای دارد؟ اطلاع رسانی در این خصوص شاهکار نیست، بلکه باید خسارت های تولید را هم در نظر بگیرند.

,

وی افزود: وقتی برق یک کارخانه قطع می شود، چه کسی حقوق کارگران آن را پرداخت می کند؟ آیا شرکت برق پرداخت آن را متقبل می شود؟ اگر اداره برق پرداخت می کند، اطلاع دهند تا ما با صرف نظر از سود خودمان، کارخانه را برای یک ماه هم که بخواهند، تعطیل کنیم.

,

تاکنون هیچگاه شاهد قطعی برق تولید نبوده ایم/ قطع برق از اداره  و منزل کارکنان شرکت برق شروع شود

, تاکنون هیچگاه شاهد قطعی برق تولید نبوده ایم/ قطع برق از اداره  و منزل کارکنان شرکت برق شروع شود, تاکنون هیچگاه شاهد قطعی برق تولید نبوده ایم/ قطع برق از اداره  و منزل کارکنان شرکت برق شروع شود,

مدیرعامل کارخانه خوش نصیب تجارت بیان کرد: علی رغم خشکسالی هایی که طی این سالها وجود داشته، اما هیچ وقت شاهد قطعی برق به دلیل کمبود، نبوده ایم و اصلا چنین شرایطی وجود نداشته است. اما حالا در کشور چه اتفاقی افتاده است که با چنین شرایطی مواجهیم؟

,

ریگی اظهارکرد: بنده باید هر ماه 90 میلیون تومان حقوق کارگران را پرداخت کنم، اما اگرکارخانه هر روز به خاطر قطع برق تعطیل شود، هم از تولید عقب افتاده ایم و هم باید حقوق کارگران را پرداخت کنیم.

,

وی تصریح کرد: در این شرایط گویا مسئولی در کشور وجود ندارد که اگر بود، قطعا برای جلوگیری از  چنین شرایطی، فکری می کرد. اکنون هم بهتر است مسئولان شرکت برق، قطع برق را ابتدا از اداره خود و خانه کارمندان خودشان شروع کنند و سپس این شرایط را به دیگران هم تحمیل کنند.

,

, ,

دیواری کوتاه تر از صنعت نیست

, دیواری کوتاه تر از صنعت نیست, دیواری کوتاه تر از صنعت نیست,

علی حاجی‌زاده مدیرعامل کارخانه شب افروزان کویر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، گفت: متأسفانه مثل همیشه دیواری کوتاه تر و مظلوم تر از صنعت نیست و یکی از اولین محل هایی که مورد قطع برق قرار میگیرد، واحدهای صنعتی هستند.

,

وی افزود: در واقع برای هیچ مسئولی هم مهم نیست که با این قطع برق، چه بلایی سر تولید می آید. چون همه آنها، چه کار کنند یا نکنند، در آخر هر ماه، حقوق خود به علاوه اضافه کاری، حق ماموریت، پاداش و... را حتی بدون یک روز تاخیر دریافت می کنند و برایشان فرقی ندارد که واحدهای تولیدی فعال یا تعطیل باشند. از طرف دیگر، از نظر این مسئولان، هر چه تعداد واحدهای فعال کمترباشد، دردسرهای آنها هم کمتر و راحت تر خواهند بود چرا که بابت ترک فعل و ایجاد ضرر و زیان هم به هیچ کس پاسخگو نخواهند بود.

,

واحدهای صنعتی تاوان بی‌توجهی دولت به قوانین و برنامه‌ها را پس می‌دهند

, واحدهای صنعتی تاوان بی‌توجهی دولت به قوانین و برنامه‌ها را پس می‌دهند, واحدهای صنعتی تاوان بی‌توجهی دولت به قوانین و برنامه‌ها را پس می‌دهند,

مدیرعامل کارخانه شب افروزان کویر اظهارکرد: در همین خصوص هم تاکنون در خراسان جنوبی ندیده ایم که یک مسئول به خاطر ترک فعل و ایجاد ضرر و زیان، به خصوص در حوزه اقتصادی و واحدهای تولیدی محاکمه شده باشد. در واقع هیچ کس به فکر واحدهای تولیدی نیست و بیشتر حمایت ها هم یک نوع شو آف و تبلیغات رسانه ای است.

,

حاجی زاده بیان کرد: لازم است که یک سری به شهرک صنعتی بیرجند بزنید و در واقعیت ببینید چند واحد تولیدی و با چه میزان ظرفیتی فعال است! در حالی که همیشه هم واحد تولیدی رو مقصر می دانند و نسبت به آنها رفتار طلبکارانه ای دارند.

,

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم دولت باید 25 هزار مگا وات به شبکه برق کشور اضافه می‌کرد، یا طبق قانون باید به اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی انرژی توجه ویژه ای می کرد. اما متاسفانه هیچکدام از این قوانین تحقق پیدا نکرده و توجهی به آن نشده است و اکنون نتیجه آن ایجاد شرایط فعلی و قطع مکرر برق با اولویت واحدهای تولیدی می شود.

,

خسارت‌هایی که بر تولیدکنندگان تحمیل می‌شود

, خسارت‌هایی که بر تولیدکنندگان تحمیل می‌شود, خسارت‌هایی که بر تولیدکنندگان تحمیل می‌شود,

مدیرعامل کارخانه شب افروزان کویر تصریح کرد: این در حالی است که در شرایط اقتصادی موجود، واحدهای تولیدی، با هزار زحمت و سختی توانسته اند خودشان را فعال نگه دارند. اما با قطع برق این واحدها، هرروز تاخیری که در تحویل سفارش ها ایجاد شود، خسارت های زیادی بر آنها تحمیل می شود.

,

حاجی زاده افزود: همچنین این موضوع باعث افزایش هزینه ها هم می شود و واحد تولیدی باید دستمزد کارگری که کار نمی کند را هم پرداخت کند. ایجاد ضایعات مواد اولیه به خاطر قطع برق هم خسارت دیگری است که وارد می شود.

,

وی ادامه داد: با قطع برق، سیستم دوربین های نظارتی واحدهای تولیدی هم از کار می افتد و شرایط برای سرقت هم فراهم می شود و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه