اخبار داغ

ائمه جمعه لرستان:

مسئولان رفع مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار دهند/لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق

مسئولان رفع مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار دهند/لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق
ائمه جمعه لرستان با بیان اینکه نابودی بنیان خانواده هدف دشمنان اسلام و انقلاب است، عنوان کردند: مردم در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی کنند و مسئولان نیز برای رفع مشکل کمبود آب و برق اقدامات لازم را انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سید احمد رضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به ویژگی رستگاران بر اساس آیه های قرآن اظهارداشت: عابدان، نیکوکاران و افرادی که اعمال پرفضیلت انجام می دهند و افراد به دور از بخل و آنانی که در زمره و گروه حزب الله و اهل ذکر کثیر در زبان و عمل بوده جز کسانی هستند که به فلاح می رسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی هرگونه اجتماع غیر ضرور همچون مراسمات عروسی و عزا با جمعیت بالا را ضرر و زیان برای جامعه دانست و افزود: ویروس کرونا همچنان در کشور و استان لرستان وجود دارد که ضروریست همچون گذشته رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی جز برنامه های ما باشد تا با فراگیر شدن واکسن ضد ویروس کرونا و با یاری خدا امت اسلام و بشریت از شر این ویروس نجات یابد.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: رعایت صرفه جویی در مصرف آب و برق را داشته باشیم، همان طوری که رهبری فرمودند، ما به انرژی هسته ای برای تولید برق نیاز داریم ۱۱ هزار مگابایت کم داریم و ۲۰ هزار مگابایت نیاز داریم از طریق انرژی هسته ای تولید شود.

,

حجت الالسلام شاهرخی بیان کرد: پیوند آسمانی میان امام علی علیه السلام و حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، نمونه ای تکرار نشدنی در تاریخ اسلام است و آموزه های ما از این ازدواج بوده که باید به آن ها توجه کنیم. ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری، مراحل ازدواج از ابتدا تا شروع زندگی را رعایت کنیم و ترویج دهیم، امروز اشرافی گری و مهریه های سنگین سبب کاهش ازدواج و افزایش آسیب های اجتماعی شده است.

,

وی با بیان اینکه فرهنگ منحط غرب در صدد حذف رسم و رسومات ارزشمند ازدواج در جوامع اسلامی است، خاطرنشان کرد: احترام متقابل به یکدیگر، حفظ جایگاه مردانه و زنانه، رسیدگی به امور تعلیمی فرزندان و نقش مهم مادران در این تعلیم و تربیت، تبیین و فرهنگ سازی چنین باوری در جامعه که تربیت و تعلیم فرزندان جز وظایف پدران و مادران است، آموزه های ارزشمند اسلامی برای خانواده هاست.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: ۲۰ تیر روز جهانی جمعیت است، در طی دهه ۱۳۵۵ تا سال ۱۳۶۵ ما رشد جمعیتی ۳/۹ داشتیم و این افزایش جمعیت نگرانی از نظر تامین نیازها ایجاد کرد لذا از سال ۱۳۶۷ برنامه ها و سیاست ها به سمت کنترل و کاهش جمعیت پیش رفت، اما امروز با کاهش رشد جمعیت، در ۴۰ سال آینده شاهد ایرانی پیر و از کار افتاده هستیم که توسعه ای در آن رخ نخواهد داد و تولیدات کشاورزی و صنعتی کاهش خواهد داشت؛ ضروری است عوامل که موجب کاهش جمعیت شده است همه شناسایی شود تا ما این دوران را پشت سر بگذاریم.

,

امام جمعه خرم آباد اذعان داشت: امام محمد تقی علیه السلام با وجود دوران سختی که داشتند و شهادت پدرش، اما به عهد و پیمان خود که هدایت گری جامعه بود وفا کرد، هدایت اصلی ترین نیاز بشر امروز است و ما باید با مراجعه به معارف اسلامی و ائمه در مسیر هدایت قدم برداریم.

,

وی با اشاره به روز ملی عفاف و حجاب تاکید کرد: از آیات قرآن اینچنین استفاده می شود که ما نیاز به تبیین و فرهنگ سازی و اجرا و قانون گذاری در زمینه عفاف و حجاب داریم، مَثل یک کشور و ملت مانند این است که همه در یک کشتی نشستیم اگر یک یا چند یا گروهی به کشتی آسیب برسانند شامل همه می شود، اگر اماکنی تعریف شده است برای تفریح، بدیهی است که نباید آنجا به وسیله ای گروهی محلی برای بدحجابی باشد، اسلام در این جهت آسیب های فراوانی در طول تاریخ دیده است.

,

حجت الاسلام شاهرخی گفت: رضاخان در ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴ سیاست تغییر نوع لباس را اجباری کرد و به دنبال این بود با تغییر باورها بی حجابی را در میان خانواده های مسلمان ترویج دهد لذا مردم در مسجد گوهرشاد تجمع و به وضع موجود اعتراض کردند در تاریخ است تا جمعیت قریب به دو هزار نفر در دفاع از عفاف و حجاب و حیا شهید شدند، براین اساس ضروریست تلاش کنیم به وظیفه دینی اجتماعی و ملی خود در زمینه حجاب و عفاف عمل کنیم.

,

فرهنگ منحط غرب به دنبال نابودی بنیان خانواده است

, فرهنگ منحط غرب به دنبال نابودی بنیان خانواده است, فرهنگ منحط غرب به دنبال نابودی بنیان خانواده است,

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: حب دنیا و دوست داشتن زرق‌وبرق آن، همه را فریب می‌دهد، خداوند متعال خطاب به بنده‌های خود تأکید می‌فرماید که برای رسیدن به کمال، نباید به دنیا دل‌بستگی داشت.

,

وی با اشاره به اینکه نباید دین به حاشیه کشیده شود، افزود: برای رشد جامعه دین لازم است و کسی که دین دارد زیر بار ذلت نمی‌رود، معرفت زمانی کامل می‌شود که خدا را باور و به یگانگی او اعتقاد داشته باشیم، ابتدای دین تسلیم و آخر آن اخلاص و ستون آن نیز امربه‌معروف و نهی از منکر است.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به جایگاه بالای ولایت در دین، عنوان کرد: ولی‌ خدا چون‌که مجتهد و جانشین امام زمان (عج) است دین را در جامعه به‌درستی پیاده می‌کند و مانع مفاسد خواهد شد، ولایت یعنی کسی که به یاد فقرا بوده و به ارزش‌های واقعی می‌پردازد و به عبارتی ادامه ولایت خداوند است، متأسفانه داعشی ها و عربستان سعودی چهره دین را به‌صورت آمریکایی و خراب به دنیا معرفی کردند.

,

وی با اشاره به اینکه اسلام برای کرامت زنان اهمیت زیادی قائل است، تصریح کرد: دشمنان نابودی زنان و بنیان خانواده را هدف قرار داده‌اند، در دوران جاهلیت زنان را زنده‌به‌گور می‌کردند ولی اسلام می‌گوید زن دارای مقام و منزلت است و شریک خانواده و مثابه یک گل و قهرمان می‌ماند.

,

طهماسبی ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، گفت: دانشگاهیان و فرهیختگان جامعه بایستی به نحو احسن به مقوله حجاب در این راستا به‌خوبی بپردازند، نسل حاضر اگر فاسد شود چیزی باقی نمی‌ماند، بایستی برای تأمین رزق فکری جامعه، دین را خشن جلوه ندهیم که تمام دنیا نیز با آن به‌خوبی آشنا شوند.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به منتخب شدن آیت‌الله رئیسی به‌عنوان ریاست جمهوری سیزدهم، بیان کرد: ان‌شاءالله دولتی تحول‌خواه انقلابی، حزب الهی و جوان شکل‌گرفته است و بایستی همه تلاش کنیم با همکاری سه قوه مشکلات را رفع و خدمتی خالصانه و جهادی را برای مردم داشته باشیم.

,

وی با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای رفع مشکل کبود آب و برق، گفت: خاموشی‌های اخیر بسیار کلافه کننده است و عواملی دارد که گرمای هوا، خشک‌سالی، آلودگی دریاها و … ازجمله آن است، امروز در آمریکا و کانادا و بسیاری از کشورها با پدیده گرمی هوا مواجه هستیم که موجب مشکلاتی شده است.

,

 طهماسبی با اشاره به اینکه امروز میزان تولید برق در ایران با مصرف آن فاصله دارد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر این تأکید داشتند که ما بایستی سالانه ۵ هزار مگاوات تولید برق داشته باشیم و در این راستا سرمایه‌گذاری کنیم، ولی متأسفانه در این راستا کم‌کاری‌هایی صورت گرفت.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه ۸۵ درصد خاک افغانستان به دست طالبان افتاده است، گفت: طالبان در اظهاراتی گفته‌اند که با همسایگان خود تعامل دارند، بااین‌حال طالبان چون‌که در نزدیکی مرزهایمان قرار دارند هوشیار بوده و در آماده‌باش کامل هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه در عزل مدیران هیچ دخالتی ندارم و در خطبه‌ها فقط نقد منصفانه را ارائه می‌دهم، بیان کرد: کوهدشت مرکز ثقل سیاست لرستان است، مسئولان بایستی توجهی جدی به رفع مشکلات شهرستان داشته باشند، پیشنهاد می‌شود برای رفع مشکل کمبود آب کوهدشت، آب شیرز را به این شهرستان منتقل کنند که یک طرح دقیق است و به سرمایه‌گذاری و مدیریت نیاز دارد.

,

طهماسبی با اشاره به‌ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، گفت: متأسفانه برخی در شهرستان به‌جای خدمت به مردم و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات، به دنبال مچ‌گیری هستند، وظیفه ما دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه است، جایی هم که لازم بود راه‌حل‌ها را ارائه می‌دهیم.

,

مسئولان رفع مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار دهند

, مسئولان رفع مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار دهند, مسئولان رفع مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار دهند,

حجت‌الاسلام صمد حافظی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چگنی اظهار داشت: ماه ذی‌الحجه حرکت اباعبدالله الحسین (ع) به سمت واقعه کربلا می‌باشد که می‌طلبد ما یک چله تا اول محرم بگیریم و به توصیه علمای اخلاق روزانه یک زیارت عاشورا در این راستا تلاوت کنیم.

,

وی با اشاره به برکات ماه ذی‌الحجه، افزود: اعظم مناسبت‌ها بوده و وجود دنیا به این مناسبت‌ها بسته‌شده است که واقعه غدیر امر ولایت و امامت است که نسبت به دیگر مسائل، افضل و اقدم است.

,

امام‌جمعه چگنی عنوان کرد: امر عبودیت ما به‌واسطه امر به ولایت و امامت است، وحدانیتی که به آن ایمان‌داریم، به ذات ربوبیت در ذات امر ولایت و امامت است و اگر نباشند زیربنای اعتقادات وجود ندارد.

,

وی تصریح کرد: منتخبین شورای شهر و روستا، بایستی در راستای مسئولیت پراهمیتی که برعهده‌گرفته‌اند کوشا باشند و مسئولین شهرستان نیز بایستی تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار دهند.

,

مشکل ورودی و خروجی شهرستان سلسله

, مشکل ورودی و خروجی شهرستان سلسله, مشکل ورودی و خروجی شهرستان سلسله,

حجت‌الاسلام مراد امیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الشتر، اظهار داشت: آبادانی شهر و دیار بر اساس روایات باعث خوش‌اخلاقی مردم می‌شود و متأسفانه امروز از نبود شهری زیبا بی‌بهره هستیم تا خوش‌اخلاقی بین مردم رواج پیدا کند.

,

وی با اشاره به‌ضرورت ایجاد فضای زیبا در سطح خیابان‌ها و کوچه‌ها، افزود: با کمک مسئولین و مردم به دنبال به ثمر رساندن این موضوع حیاتی خواهیم بود.

,

امام‌جمعه الشتر به مشکل ورودی و خروجی شهرستان سلسله اشاره داشت و عنوان کرد: راه‌های ارتباطی به بیرون از شهرستان و ازجمله به پایتخت با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است که سعی و تلاش خود را درزمینهٔ رفع این مشکل به کارخواهیم برد.

,

وی تصریح کرد: ما از نهج‌البلاغه یاد گرفتیم که قاعده صحرا را در زندگی خود اجرا کنیم یعنی اینکه همه‌چیز مسئولین در دید مردم باشد و بنابراین قاعده‌ فهرست اموال خود را به مردم ارائه خواهم کرد.

,

امیدی گفت: تریبون نماز جمعه برای حمله و بی‌آبرو کردن مسئولین نیست، البته در محیط کار به‌طور جد از مسئولین شهرستان کارخواهیم کشید.

,

امام‌جمعه الشتر با اشاره به موضوع تاریخی عقیل و درخواست خود از امیر مؤمنان (ع) برای دریافت پول از بیت‌المال، بیان کرد: هیچ تفاوتی بین کار مردم و اقوام من قائل نباشید و قرار نیست از عنوان و پست در ادارات سوءاستفاده شود.

,

امیدی گفت: ما طرفدار مظلوم و مستضعفین خواهیم بود چون وجود مبارک و نازنین امام عصر (عج) نیز طرفدار مستضعفین‌ها خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه