اخبار داغ

رویترز مدعی شد؛

نگرانی شدید مقامات عربستان از فعالیت هسته ای ایران

نگرانی شدید مقامات عربستان از فعالیت هسته ای ایران
رویترز مدعی شد که مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی گفته است کشور ما پس از آغاز روند تولید فلز غنی شده اورانیوم توسط تهران نگران افزایش فعالیت‌های هسته ای ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ خبرگزاری رویترز نوشت: یک مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی گفت که کشور ما پس از آغاز روند تولید فلز غنی شده اورانیوم توسط تهران نگران افزایش فعالیت های هسته ای ایران و توسعه توانایی های این کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, رویترز,

نهاد ناظر هسته ای سازمان ملل اعلام کرد که ایران فرایند غنی سازی که موجب کمک به توسعه سلاح هسته ای تهران و مورد انتقاد آمریکا و قدرت های اروپایی است را آغاز کرده است.

,

ایران گفت که این اقدامات با هدف تولید سوخت برای یک راکتور تحقیقاتی است، نه به منظور تولید سلاح هسته ای.

,

واشنگتن و متحدان اروپایی آن، این اقدام را تهدیدی برای مذاکراتِ احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ که در ازای لغو تحریم های بین المللی، محدودیت هایی بر فعالیت های هسته ای ایران اعمال کرد می دانند.

,

آمریکا گفت که انتظار دارد هفتمین دور مذاکرات غیر مستقیم با ایران در زمانی مناسب برگزار شود، اما زمان آن را مشخص نکرد.

,

اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد می تواند در راکتورهای تحقیقاتی استفاده شود. اما فرانسه، انگلیس و آلمان اعلام کرده اند که تولید فلز اورانیوم ایران هیچ اعتبار غیر نظامی ندارد ولی می تواند پیامدهای جدی نظامی را در پی داشته باشد.

,

عربستان سعودی که در رقابت قدرت منطقه ای از ایران عقب مانده، خواستار معامله ای قویتر و طولانی تر است تا نگرانی های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را از برنامه موشکی تهران برطرف کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه