اخبار داغ

متولیان فرهنگی در غفلت؛

سگ گردانی معضلی آزار دهنده برای مردم

سگ گردانی معضلی آزار دهنده برای مردم
این روزها با ترویج سبک زندگی غربی حیواناتی نظی سگ به منازل ایرانیان راه یافته اند و علی رغم اینکه در اسلام سگ را جزء نجاسات دانشته و آسیب های پزشکی فراوانی نیز مطرح شده است اما به وفور این مسئله قابل مشاهده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، این روزها در گوشه و کنار ملایر و بخصوص در پارک ها و خیابان های شلوغ شهر یکی از معظلاتی که به وضوح به چشم می خورد مسئله سگ گردانی است و سگ های کوچک و به اصطلاح مینیاتوری است که جوانان بسیاری به همراه خود سگ می گردانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

در گذشته از سگ ها بیشتر برای حفاظت از گله ها و نگهبانی استفاده می شدند اما این روزها با ترویج سبک زندگی غربی حیواناتی نظی سگ به منازل ایرانیان راه یافته اند و علی رغم اینکه در اسلام سگ را جزء نجاسات دانشته و آسیب های پزشکی فراوانی نیز مطرح شده است اما به وفور این مسئله قابل مشاهده است.

,

نقش سلبریتی ها نیز در ترویج این فرهگ غربی نباید نایدید گرفته شود و متاسفانه حتی برخی از هنرمندان ایرانی حیواناتی نظیرسگ را به عنوان فرزند خود می دانند که جای تاسف فراوانی دارد.

,

در این بین نیز گاهی خبرهایی درباره حمله همین حیوانات به مردم شنیده می شود و افراد اطلاع نداشته که طبق قانون مقصر این حملات مسئول و صاحب حیوانات است.

,

محمد باقر سلگی، فرمانده نیروی انتظامی ملایر در همین راستا اظهار کرد: برخورد با معضل سگ گردانی از مطالبات جدی مردم بوده و پلیس خود را مکلف می داند که به این خواسته مردم توجه کند.

,

وی با اشاره به اینکه “سگ گردانی” توسط برخی افراد خاص در جامعه ما رنگ عادی به خود گرفته بیان داشت : بر اساس قانون و انتظارات عموم شهروندان این بساط آزار دهنده باید از جامعه رخت بر بندد.

,

سلگی گفت: در واقع ارزش‌های اجتماعی برای این به وجود آمدند تا مردم ما احساس امنیت کنند و در این ارزشهای ناب انسانی و اسلامی به راحتی زندگی کرده و نفس بکشند.

,

وی با بیان اینکه سگ گردانی تهدیدی علیه بهداشت عمومی تلقی می شود، تصریح کرد: و احتمال صدمه و ایراد جراحت از سوی سگ ها به مردم و خصوصا کودکان و سالخوردگان وجود دارد و در همین راستا پلیس ابتدا اقدام به تذکر، سپس اخذ تعهد و در نهایت معرفی فرد خاطی به مراجع قضائی مبادرت خواهد کرد.

,

فرمانده نیروی انتظامی ملایر با بیان اینکه تاکنون بیش از 1700 بیماری مشترک بین انسان و حیوانات شناسایی شده است، افزود: حدود 800 مورد آن از طریق سگ قابل انتقال است که می تواند موضوع قابل تاملی برای افرادی که از نزدیک با آن مواجه هستند، باشد.

,

وی افزود : از سوی دیگر انتشار تصاویر سلبریتی ها همراه با سگ در فضای مجازی نیز خود باعث گسترش این ناهنجاری اجتماعی می شود و برخی از جوانان و نوجوانان به تقلید از آنها به این کار روی می آورند.

,

سلگی ، ارائه آموزش در خصوص مخاطرات نگهداری سگ را بر برخورد قهری مقدم دانست و گفت: پلیس می تواند با همکاری سایر دستگاه ها مانند شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل دامپزشکی، صداوسیما و دیگر رسانه ها آموزش های لازم را به عموم شهروندان و خصوصا افراد سگ گردان ارائه کند.

,

وی با اشاره به عدم آگاهی برخی محدود شهروندان از مفاد قانونی مرتبط با سگ گردانی بیان کرد: بر اساس ماده 522و تبصره آن به روشنی عنوان شده اگر کسی سگ خود را به خیابان بیاورد و توان کنترل آن را نداشته باشد، مقصر شناخته می شود، یعنی مانند آن است که عمداً سگ را برای صدمه به دیگران، از خانه خارج کرده است.

,

به گزارش عصر همدان؛ این روزها قبح سگ گردانی در جامعه شکسته شده است و کافی است در زمان های شلوغ در مراکز تفریحی ملایر بخصوص در پارک سیفیه حضور یابید و مشاهده می شود که در بین قشر جوان این مسئله بسیار رواج پیدا کرده است.

,

متاسفانه کم کاری متولیان فرهنگی در این بحث به وضح قابل مشاهده است و می طلبد مسئولین هر چه بیشتر به فک این پدیده غبی باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه