اخبار داغ

وضعیت اهالی روستای خرشک ۵۰ روز بعد از رانش؛

اسکان دائم اهالی خرشک باید سریعاً سرانجام برسد/ لزوم توجه ویژه به بازسازی جاده روستا

اسکان دائم اهالی خرشک باید سریعاً سرانجام برسد/ لزوم توجه ویژه به بازسازی جاده روستا
۵۰ روز از حادثه رانش زمین در روستای خرشک رودبار می گذرد، این در حالی است که وضعیت اسکان دائم اهالی این روستا علیرغم برگزاری نشست های مختلف هنوز به سرانجام نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، ۵۰ روز از حادثه رانش زمین در روستای خرشک رودبار می گذرد. رانش زمین و ریزش کوه در این روستا زندگی اهالی روستا را مختل کرد تا اینکه مجبور شدند خانه و کاشانه ی خود را رها کنند. این در حالی است که این حادثه به واسطه فعالیت معدنی در این روستا از چندین وقت پیش توسط کارشناسان و حتی اهالی روستا پیش بینی و گوشزد شده بود اما بی توجهی و عدم نظارت صحیح سازمان صمت گیلان بر فعالیت معدن روستای خرشک منجر به چنین فاجعه ای شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
خبرنگار ۸دی بعد از گذشت ۵۰ روز از حادثه در گفتگو با “داود رضایی” رئیس شورای روستای خرشک به بررسی وضعیت مردمان این روستا و اقدامات انجام شده پرداخته است که در ادامه می خوانید:
,
 
,
اسکان دائم اهالی روستا در دو نقطه بررسی شد/ اعلام نتیجه نهایی در هفته جاری
, اسکان دائم اهالی روستا در دو نقطه بررسی شد/ اعلام نتیجه نهایی در هفته جاری, اسکان دائم اهالی روستا در دو نقطه بررسی شد/ اعلام نتیجه نهایی در هفته جاری,
 
,
داود رضایی رئیس شورای روستای خرشک در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رابطه با آخرین وضعیت این روستا بعد از رانش زمین و وضعیت اسکان مردم این روستا، اظهار کرد: جلسه شورای تامین در روزهای اخیر برگزار شد و اسکان دائم اهالی روستا در دو نقطه بررسی شد. یک نقطه تقریبا در مقابل همان منطقه رانشی قرار دارد و مورد توجه اهالی هم هست و در مجاورت روستا هم قرار دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: مردم منطقه روستایی هستند و هر کدام حداقل در زمینی به متراژ حداقل ۵۰۰ تا ۳هزار متر زندگی می کردند اما اکنون قبول زمینی با ۲۰۰ یا ۲۵۰ متر برایشان سخت است چون دامدار بودند و طیور داشتند و زندگی مردم روستا در این متراژ سخت است.
,
 
,
رئیس شورای روستای خرشک با بیان اینکه یک زمینی هم در مجاورت لوله گاز قرار داشت که یک و نیم هکتار زمین انتخاب کردند که من مخالفت کردم و فرماندار هم از ما حمایت کرد، گفت: نتیجه نهایی در جلسه روز دوشنبه مشخص می شود.
,
 
,
 
,
رضایی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر که حدود ۵۰ روز از حادثه می گذرد، کاری برای انجام شده است یا خیر؟، گفت: اینکه بگویم چه کاری انجام شده است، خیر؛ فعلا اقدامی عملی نشده یا ساختمانی بنا نشده اما مسئولان می گویند پروسه اش در حال انجام است.
,
 
,
کمک ۱۵ میلیون تومانی به اهالی آسیب دیده روستای خرشک/ می گویند اعتبار آمده اما هنوز پرداخت نشده
, کمک ۱۵ میلیون تومانی به اهالی آسیب دیده روستای خرشک/ می گویند اعتبار آمده اما هنوز پرداخت نشده, کمک ۱۵ میلیون تومانی به اهالی آسیب دیده روستای خرشک/ می گویند اعتبار آمده اما هنوز پرداخت نشده,
 
,
وی با اشاره به کمک ۱۵ میلیون تومانی به اهالی آسیب دیده روستای خرشک، گفت: ۱۵ میلیون تومان قرار بود بلاعوض بدهند که گفتند اعتبارش آمده و کارهای مقدماتی انجام شده‌‌ و اهالی هم مستندات شان را داده اند اعلام کرد و قرار است این مبلغ به مردم روستا داده شود.
,
 
,
بخشی از مشکلات به فعالیت معدن خرشک بر می گردد که یک دهه به مردم منطقه آسیب زد
, بخشی از مشکلات به فعالیت معدن خرشک بر می گردد که یک دهه به مردم منطقه آسیب زد, بخشی از مشکلات به فعالیت معدن خرشک بر می گردد که یک دهه به مردم منطقه آسیب زد,
 
,
رئیس شورای روستای خرشک با اشاره به شرایط اهالی این روستا، گفت: تعدادی از اهالی نزد فرزندانشان مانده اند و انصافا شرایط سختی دارند این در حالی است که بخشی از این مشکلات برمی گردد به فعالیت معدن خرشک که مردم منطقه حدود یک دهه از فعالیت آن آسیب دیدند.
,
 
,
وی با بیان اینکه سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان بازدید میدانی داشتند و مسئولان شهرستان و استان در منطقه حضور یافتند، گفت: دستگاه قضا کارش را انجام داد و نیروهای سپاه هم واقعا حضور داشتند و با ما ارتباط دارند.
,
 
,
رئیس شورای روستای خرشک در رابطه با اقدامات لازم الاجرا در این روستا، گفت: یک پروسه ای باید از طرف صنعت و معدن، بنیاد مسکن و… انجام شود اما اینکه عملا در میدان تغییراتی بعد از گذشت ۵۰ روز شاهد باشیم نه اینطور نبوده است، خواهشم از مسئولان، نماینده و فرماندار و سایر مسئولان این است که هرچه زودتر برای اسکان دائم اهالی روستا به نتیجه برسند‌.
,
 
,
مسئولین باید به فکر اسکان دائم مردم روستای خرشک باشند
, مسئولین باید به فکر اسکان دائم مردم روستای خرشک باشند, مسئولین باید به فکر اسکان دائم مردم روستای خرشک باشند,
 
,
وی با بیان اینکه مردم خرشک در پی این رانش واقعا آسیب دیدند و در شرایط سختی به سر می برند، گفت: ۲۰ خانوار از ۳۴ خانوار خرشک در این روستا اسکان دائم داشتند‌ و الان شرایط بسیار سختی دارند‌ و نزد فرزندانشان زندگی می کنند و تعدادی تحت پوشش کمیته امداد هستند و نیاز به کمک دارند.
,
 
,
رضایی با تاکید بر اینکه مسئولین باید به فکر اسکان دائم مردم روستای خرشک باشند،گفت: این ها کشاورز و دامدار اند و الان شرایط کشاورزی و دامداری شان از بین رفته است و شرایط بسیار سخت است.
,
 
,
یک میز خدمت داریم و یک میز خیانت! / مردم خرشک شریف ترین مردمان اند
, یک میز خدمت داریم و یک میز خیانت! / مردم خرشک شریف ترین مردمان اند, یک میز خدمت داریم و یک میز خیانت! / مردم خرشک شریف ترین مردمان اند,
 
,
وی با بیان اینکه مردم رودبار همه شریف اند اما مردم خرشک شریف ترین اند، تصریح کرد: ما یک میز خدمت داریم و یک میز خیانت و کسانی این بلا را سر مردم آوردند که خادم ملت نبودند، بلکه خائن به ملت بودند.
,
 
,
اقداماتی که مسئولان قولش را دادند فعلا انجام نشده اما می گویند در شرف عملی شدن است
, اقداماتی که مسئولان قولش را دادند فعلا انجام نشده اما می گویند در شرف عملی شدن است, اقداماتی که مسئولان قولش را دادند فعلا انجام نشده اما می گویند در شرف عملی شدن است,
 
,
رضایی با اشاره به اینکه اعتبار و بودجه دست دولت است و دولت باید همکاری کند‌، گفت: من زبان گویای مردم هستم. اقداماتی که مسئولان قولش را داده اند فعلا انجام نشده اما می گویند در شرف عملی شدن است.
,
 
,
لزوم توجه ویژه در بازسازی جاده خرشک/ مردم توان پرداخت کرایه های سرسام آور را ندارند
, لزوم توجه ویژه در بازسازی جاده خرشک/ مردم توان پرداخت کرایه های سرسام آور را ندارند, لزوم توجه ویژه در بازسازی جاده خرشک/ مردم توان پرداخت کرایه های سرسام آور را ندارند,
 
,
وی با بیان اینکه راه ارتباطی خرشک قطع شده و هیچ کاری برای این راه فعلا نشده، گفت: یک جاده ی خاکی هست که مردمی که زمین کشاورزی دارند یا کاری دارند باید ۵۰ تومان کرایه آژانس بدهند چون هر ماشینی آن جا نمی رود.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
رضایی با اشاره به وضعیت راه ارتباطی جاده خرشک، گفت: خرشک بالا سالم است و این رانش در خرشک پایین اتفاق افتاده و مردم خرشک بالا برای دسترسی به آزادراه باید از خرشک پایین رد می شدند اما اکنون جاده از بین رفته و نیاز به بازسازی دارد یا یک جاده دیگر باید احداث شود.
,
 
,
کسانی که خانه و زندگی شان بر باد رفته بود، باز هم پای صندوق آمدند
, کسانی که خانه و زندگی شان بر باد رفته بود، باز هم پای صندوق آمدند, کسانی که خانه و زندگی شان بر باد رفته بود، باز هم پای صندوق آمدند,
 
,
رئیس شورای روستای خرشک با بیان اینکه ما باید مانع کوچک شدن روستا شویم تا منجر به مهاجرت و شهرنشینی نشود، گفت: ما خودمان بچه ی انقلاب و بسیجی هستیم، من پای صندوق بودم دیدم که مردم با جان و دل آمدند و در انتخابات شرکت کردند و این حضور را یک اصل می دانستند. کسانی که خانه و زندگی شان بر باد رفته بود، باز هم آمد پای صندوق آمد و در انتخابات شرکت کرد این در حالی است که مردم می خواهند اب و برق و جاده شان راه بیفتد و چیز خاص دیگری نمی خواهند.
,
 
,
وی در پایان افزود: آقایان اکبری و بشری از دادگستری و دادستانی رودبار واقعا کمک کرده اند، و نیروهای سپاه از فرمانده سپاه استان گرفته تا فرمانده سپاه شهرستان همکاری می کنند اما اسکان دائم اهالی باید به سرعت به سرانجام برسد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه