اخبار داغ

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد؛

راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در جیرفت

راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در جیرفت
محمد علی نظری گفت: بیماران باید دوره نقاهت خود را بگذرانند و تحت نظارت باشند؛ بنابراین هم اکنون ما نقاهتگاهی را با ۴۰ تخت در اختیار قرار داده ایم و نقاهتگاه دیگری را نیز راه اندازی می کنیم؛ تا کمک کنیم به نیروهای بیمارستان تا اپیدمی کرونا کاهش پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علی نظری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به شروع پیک پنجم کرونا و با بیان اینکه شیوع این پیک بیشتر مربوط به مناطق جنوب و شرق کشور است، گفت: هشدارهایی به منظور محدود سازی و جلوگیری از ورود افرادی که دارای مشکل بیماری هستند به استان، داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه شاید پیش بینی نمی شد که فراگیری و فوتی ها به این شکل گسترده صورت بگیرد، عنوان کرد: هشدارهایی توسط دانشگاه علوم پزشکی داده شده اما شاهد بودیم که به تناسب رفت و آمدهایی که به جاهای خوش آب و هوا کرمان بود و محدودیتی نیز صورت نگرفت، این سطح از شیوع کرونا به استان کرمان رسید.

,

وی بیان کرد: با شروع فاز پنجم شیوع کرونا بلافاصله قرارگاه شهید سلیمانی را با ریاست استاندار برگزار کردیم که فرمانده سپاه ثارالله استان نیز در این جلسه حضور داشت و تمام موارد راهبردی فاز چهارم اعم از اعمال محدودیت راه های ورودی شهرستان ها و استان و سایر موارد به تصویب رسید.

,

این مقام مسئول افزود: مسئله قطع زنجیره کرونا با استفاده از غربالگری سیستم های هوشمند به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد؛ همچنین آگاهی سازی توسط تمامی دستگاه های متولی انجام شد که گفتنی است سپاه نیز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در زمینه مباحث آموزشی و آگاهی بخشی اقدام به فعالیت کرد.

,

نظری با بیان اینکه جهت کمک به نیروی انتظامی اعلام آمادگی کرده ایم، ابراز کرد: در حال حاضر نیروهای سپاه و بسیج در تمام نواحی جهت ایجاد محدودیت عدم ورود پلاک های غیر بومی به شهرهای قرمز بم، جیرفت، قلعه گنج، منوجان، رودبار، کرمان، سیرجان، رفسنجان و سایر نقاط که مسئولیت آن به عهده ناجا است، کمک می کنند.

,

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: نیروهای سپاه و بسیج جهت بازرسی از اصنافی که باید بر اساس محدویت ها بسته باشند، اما تخلف در این زمینه صورت می گیرد، اعلام آمادگی کرده اند؛ همچنین تهیه بسته های حمایتی و معیشتی برای آسیب دیدگان از کرونا جهت جلوگیری از تردد در بین اقشار جامعه که قبلا صورت می گرفت را در دستور کار قرار داده ایم.

,

وی عنوان کرد: چنانچه دانشگاه علوم پزشکی برای تیم های مراقبتی، غربالگری، تست، کنترل و نظارت درخواست داشته باشند، نیروهای ما آماده هستند و ما می توانیم در این زمینه به آنها کمک کنیم، ضمن آنکه پایگاه های ما در حالت آماده باش هستند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه با شیوع کرونا بیمارستان های شهرستان جیرفت متأسفانه تکمیل شده اند، عنوان کرد: بیماران باید دوره نقاهت خود را بگذرانند و تحت نظارت باشند؛ بنابراین هم اکنون ما نقاهتگاهی را با ۴۰ تخت در اختیار قرار داده ایم و نقاهتگاه دیگری را نیز راه اندازی می کنیم؛ تا کمک کنیم به نیروهای بیمارستان تا اپیدمی کرونا کاهش پیدا کند.

,

 نظری در خصوص سایر اقدامات انجام شده در پیک پنجم شیوع کرونا گفت: کمک به نیروهای دانشگاه علوم پزشکی به منظور واکسیناسیون حداکثری از دیگر راهبردهایی است که مد نظر قرار داده ایم تا هر جا که به کمک نیاز داشتند، به ما اعلام کنند و ما نیز به کمک آنان خواهیم رفت.

,

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: اقشار ما در اصناف، ادارات و بسیجیان در بسیج طلاب اقدامات متعددی را انجام می دهند و ما نیز در جهت خدماتی مانند بیماربر، تغسیل و سایر امور آمادگی خود را اعلام کرده ایم؛ همچنین بسیج جامعه پزشکی در زمینه نقاهتگاه ها، می تواند ظرفیتی را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار دهد.

,

وی تأکید کرد: هر کاری که دانشگاه علوم پزشکی از ما بخواهد و در حد بضاعتمان باشد در عرصه در اختیار قرار دادن تجهیزات و نیروی متخصص و پزشک، در زمینه اصناف، تعزیزات، کمک به نیروی انتظامی کمک خواهیم کرد و ما مشکلی در این زمینه نداریم.

,

این مقام مسئول خطاب به مردم خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع بیماری دلتا پلاس؛ مردم نکات مختلف در این عرصه همچون زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن، عدم تجمع در اماکن، برگزاری مراسمات و غیره را مد نظر قرار دهند؛ چرا که هر چه مردم رعایت کتنند ما می توانیم به مردم نیازمند خدمت رسانی کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه