اخبار داغ

مدیر فرش سازمان صمت استان زنجان استان زنجان خبر داد؛

عدم استقبال فرشبافان از بیمه عشایری/ ۱۵ هزار نفر از فرشبافان زنجان در انتظار بیمه فرشبافی هستند

عدم استقبال فرشبافان از بیمه عشایری/ ۱۵ هزار نفر از فرشبافان زنجان در انتظار بیمه فرشبافی هستند
مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به 15 هزار نفر از فرشبافان زنجان در انتظار بیمه فرشبافی هستند گفت: تا به امروز اتفاق خاصی در خصوص بیمه فرشبافی نیفتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه تا به امروز در خصوص بیمه فرشبافان در استان زنجان اتفاق خاصی نیفتاده است اظهار کرد: در حال حاضر حدود 5 هزار و 250 نفر در استان زنجان بیمه فرشبافی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت برای بیمه فرشبافی ایجاد شود 15 هزار نفر فرشباف واقعی در انتظار بیمه هستند تصریح کرد: بیمه عشایری برای بیمه کردن فرشبافان به عنوان جایگزین پیشنهاد شده است و اگر استقبالی باشد مانعی در این بیمه وجود ندارد.

,

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه عدم استقبال فرشبافان از این بیمه به دلیل نداشتن دفترچه درمانی، و شرایط بازنشستگی آن که 65 سال است، برمی گردد ادامه داد: علاوه برآن پایین بودن حقوق بازنشستگی نیز باعث شده فرشبافان از بیمه عشایری استقبال نمی‌کنند.

,

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی زنجان کمبود اعتبار را مشکل اصلی بیمه فرشبافان می‌داند ابراز کرد: بیمه تعداد نفراتی هم که فرشبافان واقعی نبودند قطع شد اما متاسفانه برای جایگزینی آنها اقدام خاصی انجام نشد.

,

جعفری خاطر نشان کرد: تامین اجتماعی علت عدم جایگزین کردن فرشبافان واقعی را کمبود اعتبار عنوان می‌کند و اعلام کرده دولت اعتباری که برای بیمه فرشبافان می‌دهد ثابت بوده و این موضوع برای جذب بیمه شدگان جدید محدودیت ایجاد کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه آمار صادرات فرش کاهش یافته است عنوان کرد: صادرات فرش به دلیل طرح برگشت ارز حاصل از صادرات از مبادی قانونی انجام نمی‌شود و دلیل این موضوع نیز این است که فروش فرش در بازارهای خارجی زمانبر براست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه