اخبار داغ

دادستان شهر یاسوج مطرح کرد:

اشد مجازات برای آتش افروزان جنگل های کهگیلویه و بویراحمد/پرونده آتش سوزی های اخیر تحت بررسی نهادهای امنیتی

اشد مجازات برای آتش افروزان جنگل های کهگیلویه و بویراحمد/پرونده آتش سوزی های اخیر تحت بررسی نهادهای امنیتی
علی ملک حسینی گفت: با افرادی که در اثر عمد یا در اثر سهل انگاری سبب آتش سوزی در جنگل شوند اشد مجازتی که در قانون پیش بینی شده است لحاظ می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس با فرا رسیدن فصل گرم سال زنگ خطر آتش سوزی ها در جنگل ها به صدا درآمد تا مسئولان، مردم و دوستداران محیط زیست نسبت به حفاظت و صیانت از جنگل ها هوشیاری و مراقبت بیشتری داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در همین رابطه جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در چند روز گذشته دچار آتش سوزی شد تا بار دیگر سرمایه های طبیعی استان دچار نابودی شود و بخشی از این ذخایر طبیعی و جنگلی نتواند به عنوان سرمایه ای برای آیندگان محفوظ بماند.

,

آتش سوزی جنگل ها علت های مختلفی دارد اما از مهترین علت های آتش سوزی می توان به روشن کردن آتش در جنگل ها اشاره داشت که بدون شک در قانون مجازات و جرم بودن آن مشخص شده است.

,

در همین رابطه دادستان شهر یاسوج در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص آتش سوزی در جنگل ها و مجازات مجرمان گفت: در همه جرایم یک رکن عمدی در خصوص تخلفات و پیگیری آن مد نظر است اما در آتش سوزی جنگل ها حتی اگر فرد قصد آتش سوزی نداشته باشد و با روشن کردن آتش به صورت غیر عمد سبب آتش گرفتن جنگل شود قانون برای او مجازات تعیین می کند.

, صبح زاگرس,

ملک حسینی با بیان اینکه اگر فردی در فصل گرم سال اقدام به روشن کردن آتش در شرایط  پوشش علفی خشک داشته باشد و این آتش به جنگل سرایت کند قانون برای آن مجازت تعیین می کند، بیان کرد: قانون گذار در خصوص جرم آتش سوزی در جنگل ها هم به صورت عمد و همچنین در اثر سهل انگاری مجازات تعیین می کند.

,

وی با بیان اینکه در برخی آتش سوزی های در شهرستان ها گزارشاتی از سهل انگاری ها مشاهده شد و پرونده هایی در این زمینه  تشکیل شد، گفت: در خصوص آتش سوزی های اخیر دستگاه امنیتی مکلف شدند اگر عمد یا سهل انگاری صورت گرفته است با آنها برخورد می شود.

,

دادستان مرکز استان در پایان گفت: با توجه به اینکه منابع طبیعی، محیط زیست، نیروهای سپاه و بسیج و گروهای مردمی در خصوص صیانت از جنگل و مبارزه با آتش سوزی ها تلاش دارند، با افرادی که در اثر عمد یا در اثر سهل انگاری سبب آتش سوزی در جنگل ها شوند اشد مجازتی که در قانون پیش بینی شده است، برای آنها لحاظ می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه