اخبار داغ

هوگوپوشان روی رقیبان تمرکز کنند تا با آرامش خاطر در المپیک حاضر شوند

خداداد: هوگوپوشان ایرانی آنطور که باید در آسیا نتیجه خوبی کسب نکردند/ در المپیک آمادگی روانی بسیار تاثیرگذارتر است

خداداد: هوگوپوشان ایرانی آنطور که باید در آسیا نتیجه خوبی کسب نکردند/ در المپیک آمادگی روانی بسیار تاثیرگذارتر است
کارشناس تکواندو کشورمان گفت: بازیکن باید بتواند به لحاظ روانی شرایط خوبی پیدا کند و اوج تمرینات او روز مسابقه باشد. هوگوپوشان هم باید روی رقیبان خود تمرکز کنند تا با آرامش خاطر و آمادگی در المپیک حاضر شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد خداداد قهرمان و نام آور پرافتخار سابق تکواندو در خصوص تاثیر یکسال به تعویق افتادن بازی‌های المپیک اظهار داشت: اتفاق پیش آمده نمی‌تواند برای بازیکنی که یک سال گذشته آمادگی بالایی داشته، خوب باشد. تمام ورزشکاران دنیا با این مساله مواجه شده‌اند که در مسابقه‌ای حضور پیدا نکنند. هوگوپوشان ایرانی تنها شانس شرکت در قهرمانی آسیا را داشتند و آنطور که باید نتیجه خوبی کسب نکردند؛ امیدوارم آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی بعد از چندین سال بتوانند مدال‌های خوشرنگی از بازی‌های المپیک برای کشورمان ارمغان بیاورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در خصوص تاثیر آسیب دیدگی آرمین هادی‌پور بر عملکردش توضیح داد: المپیک میدان سختی است و شرایط خاصی دارد. شاید تعداد رقیب ها به نسبت مسابقات جهانی کمتر باشد ولی گلچین شده بازیکنان هستند. آرمین مبارز سخت کوش و با درایتی است و به نظر من می‌تواند مدال خوشرنگی بدست بیاورد. آسیبی که طی ماه‌های گذشته گریبانگیر او شده مقداری بار روانی و جسمی روی او خواهد گذاشت ولی اینطور نیست که این آسیب‌ها بتواند جلوی چندین سال تلاش و هدف او را بگیرد.

,

قهرمان تکواندو جهان در مورد میرهاشم حسینی گفت: میرهاشم بازیکن خوبی است و حریف‌های سرسختی دارد که همگی جزو اولین‌های دنیا هستند. سابقه حضور در برابر هم را داشته‌اند و نتایج مختلفی بدست آمده ولی المپیک میدانی نیست که بتوانیم خوشبین به اتفاقات گذشته باشیم و هوگوپوشان باید در آن روز به لحاظ بدنی و روانی سطح بالایی از آمادگی را داشته باشند. به نظر من در این رقابت‌ها آمادگی روانی بسیار تاثیرگذارتر است.

,

خداداد در ادامه گفت: با توجه به اینکه فریبرز عسکری سابقه مربیگری در المپیک لندن سال ۲۰۱۲ را دارد می‌تواند از لحاظ روانی بازیکنان را مسلط به حریفان کند تا نتیجه‌ای خوب برای تکواندو بدست آید، ضمن اینکه بازیکنان ما با غیرت و با تجربه هستند و می‌توانند کاروان کشورمان را با دو مدال خوش‌رنگ خوشحال کنند.

,

وی که با تکواندو پلاس صحبت می کرد، در پایان برای بهتر نتیجه گرفتن بازیکنان توصیه کرد: من حدود ۱۵ سال عضو تیم ملی بودم و در مسابقات مختلف مدال‌هایی کسب کردم اما با وجود کسب سهمیه المپیک مجوز حضور در این میدان را ندادند ولی همیشه لحظات قبل از شروع رقابت‌های بزرگ بسیار حیاتی و مهم هستند. بازیکن باید بتواند به لحاظ روانی شرایط خوبی پیدا کند و اوج تمرینات او روز مسابقه باشد. فکر می‌کنم کادر فنی و برنامه‌ای که دارند نقش پر رنگی در این موضوع دارد؛ هوگوپوشان هم باید روی رقیبان خود تمرکز کنند تا با آرامش خاطر و آمادگی در المپیک حاضر شوند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه