اخبار داغ

از رسانه‌های روسی متوجه دعوت قائمی شدم؛ او یک صدم افتخارات من را هم ندارد

آلکنو: به معجزه اعتقادی ندارم، قرصی برای تحمل شکست ها وجود ندارد/ همه تصمیمات را خودم گرفتم؛ جزو مربیانی نیستم که بتوانند به من فشار بیاورند

آلکنو: به معجزه اعتقادی ندارم، قرصی برای تحمل شکست ها وجود ندارد/ همه تصمیمات را خودم گرفتم؛ جزو مربیانی نیستم که بتوانند به من فشار بیاورند
سرمربی تیم ملی والیبال گفت: از روز اول حضورم در اردوی تیم ملی، تمام تصمیمات را از بالا تا به پائین خودم اتخاذ کرده‌ام و جزو مربیانی نیستم که بتوانند به من فشار بیاورند.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دومین نشست خبری ولادیمیر آلکنو، سرمربی روس‌تبار تیم ملی والییال ایران از ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه ۲۱تیرماه در محل سالن ایرانیان مجموعه ورزشی آزادی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدا اظهار داشت: قبل از شروع رقابت‌های لیگ ملت‌های ریمینی، گفته بودم امیدوارم این مسابقات به سوالات من پاسخ دهد که به طور کلی به بسیاری از آن‌ها رسیدم. لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ برای تیم ما یک آزمون سخت در یک محیط بسیار سنگین بود که ۱۵ بازی فشرده انجام دادیم. همان‌گونه که قول داده بودم، جوان‌ها را مورد آزمون قرار دادم و سطح کلی تیمم را محک زدم.

,

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: نتیجه مورد پسند من و شما نبوده اما حجم کاری که تیم انجام داد، بازخورد مثبتی برایم داشت. بازیکنان جوانی را در VNL دیدیم که از پرچم ایران در آینده دفاع می‌کنند؛ این نکته اصلی ماست. اگر در جزئیات بحثی باشد، به سوالات پاسخ می‌دهیم.

, VNL,

ولادیمیر آلکنو درباره نتایج تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های ریمینی عنوان کرد: می‌توانستیم نتایج بهتری به‌دست آوریم، مثلاً در بازی با صربستان که ترکیب دوم و جوان تیم بازی می‌کرد. با چند تعویض می‌توانستیم پیروز این دیدار لقب بگیریم اما همان‌طور که پیش از این به رئیس فدراسیون هم گفته بودم، لیگ ملت‌های والیبال جنبه رقابتی تدارکاتی برای المپیک توکیو داشت و من می‌خواستم بازیکنان جوانم را تحت آزمون فشار و استرس بگذارم.

,

وی هم‌چنین افزود: به درست نبودن تغییر ترکیب به‌شکل مداوم واقف بودم اما باید سطح آمادگی بازیکنانم را می‌سنجیدم. این مسابقات بسیار طولانی و پرفشار بود، از این‌رو به‌دلیل جلوگیری از فشار روانی و مصدومیت ناگزیر به انجام برخی تغییرات بودم. تیم ملی والیبال ایران تقریباً ۲ سال هیچ بازی رسمی نداشت و ۵۰ درصد تیم را جوانان تشکیل می‌دادند. به معجزه معتقد نیستم و باور دارم فقط با کار مستمر می‌توان به موفقیت رسید.

,

سرمربی تیم ملی والیبال ایران پیرامون حواشی اخیر و فشار آرمان‌گرایی فدراسیون بر تیم ملی بیان داشت: رسماً اعلام می‌کنم که از روز اول حضورم در اردوی تیم ملی، تمام تصمیمات را از بالا تا به پائین خودم اتخاذ کرده‌ام و درباره مسائلی که تردید داشتم، با ۲ همکارم مشورت کردم و در هیچ‌کدام از مسائل نه رئیس فدراسیون و نه سرپرست تیم دخیل نبوده‌اند. جزو مربیانی نیستم که بتوانند به من فشار بیاورند.

,

او ادامه داد: نمی‌خواستم درباره فرهاد قائمی حرف بزنم اما باید بگویم که یک تفاوت بنیادی بین من و او وجود دارد؛ من بزرگ‌تر از قائمی هستم. وی پیرامون گذشته و عناوین صحبت‌هایی داشته اما او یک‌صدم عناوینی که من کسب کرده‌ام را ندارد. تفاوت اصلی هم در این است که من او را جلوی خودم نشاندم و رودررو با او حرف زدم اما او حرف‌هایش را به رسانه‌ها زد. تقریباً درباره او حدود ۱ ماه از سعید معروف پرس‌وجو و صحبت کردم و به کاپیتان گفتم که متاسفانه پوریا فیاضی به این رقابت‌ها نخواهد رسید.

,

وی در ادامه افزود: دلم می‌خواست فیاضی در فرم ایده‌آل باشد اما ممکن نشد. باید تاکید کنم که او سعی و تلاش زیادی هم داشت اما بالاخره میسر نشد. به من گفته شد که فرهاد قائمی ازدواج کرده و مصدومیتی دارد و به‌دنبال تیم ملی نیست که مسئله او را به کلی متنفی کرد. پس از بازی‌های VNL و در زمان استراحت ملی‌پوشان، به روسیه رفتم که ۲ روز پیش از حضور در تهران، از رسانه‌های روسی متوجه دعوت او به اردوی تیم شدم! پس از ۲ ساعت با من تماس گرفته شد و نظرم را درباره قائمی خواستند که من در جواب گفتم اگر او در آمادگی کامل باشد، مشکلی برای بررسی وجود ندارد. اگر او بتواند به تیم ملی کمک کند، در لیست می‌ماند. همین شرایط هم برای مجتبی میرزاجانپور تشریح شد. در همان تمرین اول پس از لیگ ملت‌ها، جلوی همه بازیکنان به این دو اشاره کردم و گفتم چون تا زمان اعزام به توکیو تنها ۱۰ تمرین باقی‌ست، تنها ۳ روز وقت برای اثبات وجود دارد.

, VNL,

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: پس از تمرین اول، مشخص شد که فرهاد قائمی در سطح آمادگی مطلوبی قرار ندارد اما از آن‌جا که قصد آزار او را نداشتم، برای جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی پس از تمرین از او تشکر و برایش آرزوی موفقیت کردم. ۱۰ روز مانده به سفر، امکان حضورش در تیم ملی غیرممکن بود؛ چرا که بسیاری از تیم‌ها ماه‌ها با ۱۲ نفر تمرین کرده‌اند. این تصمیم خودم بوده و ابهامات را در تصمیم نهایی‌ام رفع می‌کنم.

,

ولادیمیر آلکنو با اشاره به هجمه‌ها علیه مترجم کادرفنی تیم ملی خاطرنشان کرد: تمام کادرفنی را از کسانی تشکیل داده‌ام که توانایی بالایی دارند. اگر فقط یک مربی بخواهد روی نیمکت بنشیند و برای خودش تبلیغ کند، به درد من نخواهد خورد. هر کدام از اعضای کادر فعلی کار مشخصی را حرفه‌ای انجام می‌دهند. آقای توتولو کارهای آنالیز را انجام می‌دهد و در سالن به من کمک می‌کند. آقای تندروان نیز در کار آنالیز و تمرین شرکت دارد و زیرنظر من تمام توسعه تمرین را انجام می‌دهد. مربی بدن‌ساز کاملاً جواب‌گوی سطح آمادگی بچه‌هاست و از ۸ صبح تا ۸ شب در سالن حضور دارد. وی با تمام تیم و کلی کار می‌کند و سپس با مصدوم‌ها تمرین می‌کند. مترجم من نیز جواب‌گوی تمام ارتباطم با تیم است و فقط مواقع تایم‌اوت ترجمه نمی‌کند. مانلی کسرایی از ۹ صبح تا ۱۲ شب با من است و در ارتباطم با بازیکنان، کادر فدراسیون و حتی زندگی شخصی‌ام نقش دارد. اگر امروز من با بازیکنان ارتباط خوبی دارم، به‌دلیل وجود کسرایی است. صحبت درباره پزشک تیم هم بیهوده است. درهای تیم ملی برای تمام مربیان ایرانی باز است و از روز نخست چندین مربی ایرانی بدون هیچ چشم‌داشتی به ما کمک می‌کنند. تجربه موردنظر در این اردوها کسب می‌شود، نه نشستن روی سکوهای المپیک. امروز درباره بازدهی و تاثیر کارم فکر می‌کنم، نه این‌که برای کسی تبلیغ کنم. هیچ راز پنهانی وجود ندارد و همه‌چیز را می‌توانید ببینید. از آن مربیانی نیستم که بشود به من فشار وارد کرد.

,

مرد اول کادرفنی تیم ملی والیبال ایران درمورد مشاوره‌ها به وی و دعوت امیر غفور به اردوی تیم ملی اذعان داشت: تمام تصمیماتم به‌تنهایی اتخاذ شده و درباره امیر غفور هم باید بگویم که او بعد از بازی اول لیگ ملت‌ها با تشدید مصدومیت کتف مواجه شد. وی مسابقات را تقریباً از دست داد اما در طول VNL به‌صورت انفرادی تمرین داشت و به یکی از بهترین متخصصان جراح ایتالیایی هم مراجعه داشت که تشخیص این پزشک، جدی نبودن مصدومیت غفور بود. او امروز هیچ مشکلی برای بازی در المپیک ندارد و درباره اعزام وی به توکیو، نیازی به مشورت با کسی ندارم.

, VNL,

ولادیمیر آلکنو اظهار داشت: در طول دوران ورزشی‌ام یاد نگرفته‌ام با شکست مدارا کنم و این آخرین المپیک من خواهد بود. بعد از توکیو حتماً مدتی استراحت و ریکاوری خواهم داشت. این شکست‌ها باعث خودخوری درونی‌ام شده و باید از این مسئله دوری کنم. متاسفانه هیچ قرصی برای درمان این مشکل نیست و باید از میادین دوری کنم.

,

سرمربی تیم ملی والیبال ایران تصریح کرد: دوست ندارم در زندگی‌ام گام‌های بلند و تند بردارم اما گروه‌مان در المپیک یک گروه کاری‌ست. اگر به‌صورت کلی نگاه کنیم، غیر از تیم‌های لهستان و ایتالیا، با باقی تیم‌ها می‌توان رقابت نزدیکی داشت. اصولاً تاکتیک من در زندگی قدم به قدم بوده، اگر می‌خواهیم با ژاپن یا ونزوئلا بازی کنیم، باید به همان بازی‌ها فکر کنیم. آنالیز رقابت‌ها در لیگ ملت‌ها تکمیل شده و امیدوارم در المپیک تلاش‌های‌مان به بار بنشیند.

,

وی صحبت‌هایش را این‌چنین ادامه داد: در ورزش هیچ ضمانتی وجود ندارد و دیشب هم کسی نمی‌توانست پیروزی تیم ملی فوتبال ایتالیا در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ را تضمین کند. آرزوی رئیس فدراسیون برای حضور روی سکوی المپیک، آرزوی من و ملت ایران هم هست. نمی‌توان کسی را به‌خاطر این امید محکوم کرد اما پیش‌بینی اکنون زودهنگام است و برای قضاوت در این باره باید به سطح کلی لیگ والیبال ایران نگاه کرد و با لیگ‌های دیگر قیاس کرد. ۶۰ تا ۷۰ درصد بازیکنان لیگ ایران سرویس موجی می‌زنند و بازیکنان لیگ داخلی نمی‌توانند جلوی سرویس‌های بازیکنان بزرگ برای دریافت قرار بگیرند.

,

ولادیمیر آلکنو بیان کرد: برای صحبت کردن درباره سکوی المپیک باید تغییرات بزرگی را در ساختار لیگ برتر ایجاد کرد. الان به احتمال زیاد با یک دریافت‌کننده چهارم راهی توکیو می‌شویم. این موضوع به‌دلیل آزمون و خطا نیست، بلکه در این پست ضعف داریم و غیر از میلاد عبادی‌پور، بقیه از سطح دریافت متوسطی برخوردارند. آمار همیشه عامل مهم و واقع‌نگری‌ست که می‌توان مشاهده کرد. در حال حاضر با سرویس‌ها و دریافت‌های متوسط اگر بخواهیم داعیه حضور در جمع برترین‌های جهان را داشته باشیم، سخت است. مشکل اصلی والیبال ایران همین‌هاست. در فاز تهاجمی هیچ مشکلی وجود ندارد اما اگر امثال میثم صالحی روی دریافت کار نکنند، بازیکن متوسطی خواهد بود.

,

ولادیمیر آلکنو در واکنش به سوالی درباره خداحافظی پوریا فیاضی گفت: با این سوال مرا تکه‌تکه کردید. من با قلبی دردناک باید بگویم متاسفم که فیاضی در تیم ما نیست. از او بسیار سپاسگزارم. رفتار، منش، شخصیت، تلاش بی‌وقفه و حجم کاری که از او در تمرینات می‌دیدم، مثال زدنی است. چنین بازیکنانی در دنیا نادر هستند. با قلبی دردناک تاسف می‌خورم که او اکنون در تیم ما نیست. با این حال من نمی‌توانم رابطه شخصی‌ام را بالاتر از منافع قرار دهم. فیاضی تمام سعی و تلاش‌اش را کرد اما مصدومیت او به زمان بیشتری نیاز داشت با این که فقط یک ماه تا رفع مصدمیت زمان نیاز داشت ولی متاسفانه به المپیک نرسید. قبل از خداحافظی او چندین بار با هم صحبت کردیم ولی متاسفانه من مجبور شدم این تصمیم را بگیرم و او هم از تیم ملی خداحافظی کرد. از فیاضی دوباره تشکر می‌کنم. به بازیکنان جوانان تیم گفتم او یک مثال بارز است که می‌توان از او به لحاظ حرفه‌ای‌گری درس گرفت. او مرا یاد سرگئی تتیوخین(مدیر فعلی تیم ملی والیبال روسیه) می‌اندازد.

,

آلکنو درخصوص امکانات فدراسیون والیبال و تیم ملی بیان کرد: امکانات فعلی تیم ملی با قدرت‌های برتر والیبال دنیا برابری می‌کند و همه‌چیز به‌خوبی برای‌مان فراهم شده اما در مسابقه این‌ها حرف اول را نمی‌زنند و بازیکنان نتایج را رقم می‌زنند. اگر جوانان ما در شرایط سخت به خود دلهره ندهند و مانند بازیکنان باتجربه‌مان کار کنند، می‌توانیم به آرمان ایستادن روی سکوی المپیک هم فکر کنیم.

,

سرمربی تیم ملی والیبال درباره تفاوت پوریا فیاضی با سایر بازیکنانی که اردو را ترک کرده‌اند، پاسخ داد: به همه بازیکنانم از روز اول احترام گذاشتم. درباره بردیا سعادت هم باید گفت که منصفانه قضاوت کنیم و نام فیاضی و سعادت را کنار هم نگذاریم. با بردیا هم رابطه خاصی دارم و به او علاقه‌مندم.‌ او جوان برومند و خوش‌اخلاقی‌ست که فنی هم تلاش‌گر بوده و آینده بسیار درخشانی هم خواهد داشت اما برای میدانی مانند المپیک ۲۰۲۰، مقداری خام است. خط زدن بازیکنان یکی از سخت‌ترین لحظات برای یک سرمربی‌ست اما این قسمتی از وظایف ماست. مراسم خداحافظی برای همه یک‌سان بوده و به همع احترام برابر گذاشتیم.

,

وی همچنین افزود: روزی که به تهران آمدم او در زمین به سختی راه می‌رفت اما با دردی که در چهره‌اش هم دیده می‌شد، با تیم تمرین می‌کرد. با اطلاع از مصدومیت وی، می‌دانم که چه تلاشی در اردوها انجام داد. به اسفندیار شانس زیادی داده شد، شاید بیشتر از استحقاق‌اش. بازی در تیم ملی برای بازیکنی که در باشگاه‌اش هم نیمکت‌نشین بوده، کمی دور از تصور است. باید روی او کار بیش‌تری کرد. شریفی برتری‌های بیش‌تری نسبت به اسفندیار دارد و همیشه آمار و ارقام بیان‌گر نکات بازی نیستند. اسفندیار باید خودش را مثل یک کامپیوتر ریست کند و باشگاه‌اش را درست انتخاب کند تا اضافه‌وزن‌اش را هم پوشش دهد.

,

ولادیمیر آلکنو درباره اعزام با ۲ لیبرو به المپیک ۲۰۲۰ تصریح کرد: بازیکنان باتجربه‌ای در اختیار داریم و یکی از این لیبروها بازیکن آزاد خواهد بود. امیدوارم اتفاقی که در ست چهارم مقابل روسیه افتاد، دیگر در المپیک رخ ندهد و طبق قوانین جدید FIVB فکر می‌کنم یک ساعت قبل از بازی می‌توانیم لیست بازیکن را تغییر بدهیم. هر بازیکنی امکان مصدومیت دارد و مصدومیت معروف را هم مشاهده کردیم. کسی آدم آهنی نیست و اگر لیبرو دچار مصدومیت شود، باید جایگزین هم داشته باشیم. اگر اتفاقی برای غفور رخ دهد، کاظمی را داریم.

, FIVB,

سرمربی تیم ملی والیبال درباره زمان اعلام لیست نهایی برای اعزام به توکیو گفت: تقریباً کامل شده اما در یک پست هنوز هم تردید وجود دارد. درباره مجتبی میرزاجان‌پور که بازیکنی خوبی هم هست نیز باید بررسی بیش‌تری شود. او همیشه من و مانلی کسرایی را مورد توجه قرار داده و برطرف کردن مصدومیت جدی‌اش و آماده‌تر شدن‌اش قابل احترام است. در این‌جا تردید داریم و تصمیم نهایی نگرفته‌ایم.

,

ولادیمیر آلکنو پیرامون احتمال حضورش در ایران گفت: اگر اتفاقی که آرزویش را دارم در المپیک اتفاق بیفتد، نشان می‌دهد سفرم به ایران بی‌مورد نبوده و آن‌وقت خوش‌بخت‌ترین آدم روی زمین خواهم بود. تصمیم‌ام را گرفته‌ام و نمی‌توانم خودم را فریب دهم.

,

وی درباره عدم دعوت از حضرت‌پور به اردو و شرایط مدافعان میانی روی تور تیم ملی اذعان داشت: او بازیکن خوبی‌ست و نمی‌دانم چگونه دلیل خط‌ زدن‌اش را توضیح دهم. برایم ۷ تمرین بیش‌تر باقی نمانده و نمی‌خواهم توانایی‌هایم را به رخ کسی بکشم. یکی از اشتباهات بزرگ من، ادامه تمرینات تیم ملی با ۱۶ بازیکن پس از لیگ ملت‌ها بود که فوراً سعی کردیم هرچه بیش‌تر به رویداد المپیک و آن شرایط نزدیک شویم. اکنون ۴ مدافع میانی داریم و این تصمیم را پیش از سفر می‌گیرم اما مانعی برای تمرینات خوب‌مان نیست.

,

آلکنو نهایتا گفت: صحبت‌هایی با فدراسیون صورت گرفته و کار مقدماتی هم رخ داده اما‌ جمع‌بندی نهایی هم با کمک کادرفنی صورت می‌گیرد تا آمار و گزارش عملکرد بازیکنان به فدراسیون اعلام شود. یکی از نکاتی که باید در تیم ملی رویش کار می‌شد، کار با های‌بال بود که در این رابطه قدم بزرگی برداشته شد. درباره سرویس بازدهی کارمان بهتر نشده. در این مدت کوتاه روی این مسائل کار کردیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه