اخبار داغ

معاون وزیر صمت:

۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح ناتمام در کشور وجود دارد/ ۴هزار پروژه راکد مانده است

۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح ناتمام در کشور وجود دارد/ ۴هزار پروژه راکد مانده است
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح ناتمام صنعتی و معدنی در کشور وجود دارد، گفت: بر اساس آخرین رصد‌های ما حدود ۴ هزار طرح در کشور راکد مانده است که به‌دلایل مختلف عزمی برای اتمام آن‌ها وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح ناتمام صنعتی و معدنی در کشور وجود دارد گفت: بر اساس آخرین رصد‌های ما حدود ۴هزار طرح در کشور راکد مانده است که به‌دلایل مختلف عزمی برای اتمام آن‌ها وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: بررسی وضعیت طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی نشان می‌دهد در زمان حاضر از ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح نیمه‌تمام در کشور، ۵۸ هزار و ۲۵۰ طرح دارای پیشرفت فیزیکی صفر تا ۲۰ درصد، ۲ هزار و ۹۲۰ طرح دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۴۰ درصد و ۹ هزار و ۱۹۵ فقره نیز دارای پیشرفت ۶۰ تا ۸۰ درصد هستند.
,
 
,
زرندی بیان کرد: همچنین ۳ هزار و ۳۶۰ طرح نیمه‌تمام ۸۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت داشته‌اند که اتمام آن‌ها در پایان همین سال انتظار می‌رود.
,
 
,
معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اعلام اینکه میزان پیشرفت طرح‌های در دست اجرا دائم پایش می‌شوند، گفت: بر طرح‌هایی که زیر ۱۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، نظارت بیشتری می‌شود و اگر مشخص شود کار متوقف شده است، از فهرست خارج می‌شوند.
,
 
,
وی با بیان اینکه وجود طرح‌های نیمه‌تمام به‌معنی عقب ماندن طرح‌ها نیست گفت: هر طرحی برای رسیدن به بهره‌برداری مراحل و زمان‌بندی دارد، اما آنچه مطلوب نیست، طرح‌هایی است که راکد مانده است و به‌دلایل مختلف عزمی برای اتمام آن‌ها وجود ندارد.
,
 
,
زرندی تأکید کرد: طرح‌هایی که در طول یک سال میزان پیشرفت خود را اعلام نکرده‌اند، در طرح‌های راکد دسته‌بندی می‌شوند، که بر اساس آخرین رصد‌های ما، حدود ۴ هزار طرح هستند.
,
 
,
مصری، عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی هم  اعلام کرد: برخی از طرح‌های نیمه‌تمام دولتی به‌دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات لازم تکمیل نشده‌اند و برخی دیگر، گرفتار اختلافات بین مدیران هستند.
,
 
,
وی اضافه کرد: طرح‌هایی وجود دارد که ۱۰۰ درصد آماده شده‌اند، اما به‌دلیل اختلاف بین سرمایه‌گذاران و مدیران رها شده‌اند و فعالیتی ندارند.
,
 
,
عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: متأسفانه قدرت تصمیم‌گیری در نهاد‌های غیردولتی مانند صندوق‌های بازنشستگی از بین رفته است.
,
 
,
مصری ادامه داد: طرح‌هایی وجود دارد که ۱۰ سال پیش به بهره‌برداری رسیده است، اما سازمانی که مالک آن است، نه توان فعال‌سازی دارد و نه می‌تواند آن را واگذار کند.
,
 
,
وی یکی از علل نیمه‌تمام ماندن طرح‌های بخش خصوصی را افزایش قیمت ارز دانست و گفت: به‌طور مثال، برخی از طرح‌ها با پیش‌بینی هزینه ۱۰ میلیارد تومانی آغاز شده‌اند، اما در میانه راه قیمت ارز چند برابر شده و هزینه مورد نیاز نیز ۴۰ میلیارد تومان شده است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه