اخبار داغ

آیت الله علم الهدی:

من ضد زن نیستم/ بی‌حجابی عامل فساد نسل جوان

من ضد زن نیستم/ بی‌حجابی عامل فساد نسل جوان
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: ما مخالف زن و حضور او در عرصه‌های مختلف نیستیم و ما عقیده‌ای جز نظر اسلام در خصوص زن و مرد نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید احد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در همایش «حماسه حجاب» که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بعد از ۸۶ سال تأثیر شهادت شهدایی که در مسجد گوهرشاد برای حفظ عفاف و حجاب خون دادند، امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران بروز پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه در تاریخ در خصوص کشف حجاب اجباری چیزی نیامده است و اکثر افرادی که شاهد آن واقعه بودند امروز در قید حیات نیستند، گفت: برادر بزرگترم از آن روز برایم تعریف می‌کرد که چگونه و با چه بی‌رحمی یک مأمور ستم‌شاهی چادر و روسری یک زن باحجاب را از سر او برداشت به صورتی که موهای آن زن همراه با روسری او کنده شد و بر زمین افتاد.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: چرا موضوع حجاب آن‌قدر اهمیت داشت که دشمن به دنبال برچیدن آن بود و عده‌ای نیز سینه در مقابل گلوله‌ها سپر کردند تا آن را حفظ کنند از طرف دیگر دشمن به این نتیجه رسید که حجاب دروازه تمام ارزش‌های دینی است.

,

آیت‌الله علم الهدی ضمن اشاره به اینکه من ضد زن نیستم، یادآور شد: در فضای مجازی و رسانه‌های گوناگون از من به‌عنوان یک چهره ضد زن صرفاً به دلیل دفاع از حجاب شناخته‌شده‌ام.

,

وی ادامه داد: اختلاف بین زن و مرد در جنس است نه در جنسیت از طرف دیگر زن در منطق اسلام با منطق حیوانی فمینیست متفاوت است.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خداوند زن و مرد را در مقام خلیفه‌الله آفریده است، گفت: مرد و زن برای یک سلسله وظایف در زندگی آفریده شده‌اند و بر اساس این وظایف، مرد و زن روحیات و شرایط جسمانی به خود گرفته است.

,

آیت‌الله علم الهدی افزود: بر اساس ساختار ذاتی که خداوند به مرد داده است وظایف کارهای خشن و سخت بر عهده اوست و کارهای ظریف و لطیف بر عهده زن قرار گرفته است ازاین‌رو نمی‌توان کارهای خشن و سخت را به فردی که برای کارهای لطیف آفریده شده است داد.

,

وی خاطر نشان با تأکید بر اینکه در اسلام برابری حقوق زن و مرد به معنی یکسان بودن آن نیست، گفت: تساوی حقوقی که غربی‌ها مطرح می‌کنند و می‌گویند مرد و زن می‌توانند کارهای همدیگر را انجام دهند بر خلاف قانون طبیعت است.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: تمام مدیریت‌ها در سطح جامعه از جنس خشونت و بگیر و ببند نیست، همانند حضور حضرت زینب بعد از صحنه کربلا که حضرت سجاد(ع) در گوشه‌ای نشسته بودند و مدیریت به دست حضرت زینب بود، در جامعه نیز زنان می‌توانند در قسمت‌هایی که مناسب زنان است حضور داشته باشند.

,

آیت‌الله علم الهدی ضمن تأکید بر اینکه وظایفی که به زن محول می‌شود باید متناسب با روحیات زنان باشد، گفت: ما مخالف زن و حضور او در عرصه‌های مختلف نیستیم و ما عقیده‌ای جز نظر اسلام در خصوص زن و مرد نداریم.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت حجاب و عفاف در جامعه، گفت: حجاب یک کار فرهنگی است به این معنی که یک دختر خانم باید خودش تصمیم بگیرد که چادر سرش کند و این امر زوری نیست اما این به غیر از بی حجابی است زیرا بی حجابی یک ناهنجار است.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: در خصوص حجاب نمی‌توانیم اعمال زور کنیم ولی باید در مقابل بی حجابی مبارزه کنیم زیرا بی حجابی باعث فساد نسل جوان می‌شود و جامعه با نسل جوان فاسد دیگر امنیت ندارد.

,

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه اگر فردی که می‌خواهد با حجاب شود، عقاید او باید بازنگری شود مطرح کرد: مبارزه با بی حجابی باید به صورت جدی در حرم مطهر رضوی و بقاع متبرکه دنبال شود لذا شما خادمان امام رضا(ع) در مقابل آن مسئول هستید و باید با بی حجابی مقابله کنید.

,

وی تصریح کرد: امیدواریم مردم ما در خصوص مقابله با منکرات به جایی برسند که نیازی به دخالت نیروهای انتظامی نباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه