اخبار داغ

کارشناس رسانه:

فضای مجازی آمریکایی معضلات عفاف و حجاب را افزایش داد

فضای مجازی آمریکایی معضلات عفاف و حجاب را افزایش داد
حجت الاسلام محمد کرباسی گفت: دشمنان با سو‌ء‌استفاده از غفلت‌ها و بی‌توجهی‌های برخی از مسئولان، پروژه‌های نفوذ فرهنگی را عملیاتی کرده‌اند که مهمترین آن‌ها حیازدایی و تخریب عفت عمومی جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: موضوع عفاف و حجاب یکی از مقوله های فرهنگی است که قریب به سه دهه است که ما در حوزه فرهنگ با هجمه سنگینی از سوی جریان و جبهه استکبار با پادوهای داخلی آن علیه ایران اسلامی روبرو هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حجت الاسلام محمد کرباسی ادامه داد: از اوایل دهه ۷۰ این جریان شروع شد و بارها رهبر معظم انقلاب با تعابیر مختلفی مثل تهاجم و شبیخون فرهنگی نسبت به آن هشدار دادند ولی متأسفانه نهادهای فرهنگی ما هیچگاه آن ها را جدی نگرفتند.

,

وی افزود: توسعه فناوری های اطلاعات و ارتباطات یک چالش جدی و جدید برای حوزه فرهنگ به حساب آمد در حالی که منشأ آن تقابلی است که بین فناوری و فرهنگ تعریف شده است، یعنی یک جریان روشنفکر و لیبرال در تمام این سال‌ها این را جا انداخته که ما اگر می خواهیم کشورمان در حوزه  فناوری، اطلاعات و ارتباطات پیشرفت کند و بتوانیم در سطح فناوری های روز دنیا استفاده کنیم چاره ای نداریم جز اینکه از شاخصه‌ها و ملاک‌های فرهنگی خود دست برداشته و از آن عقب‌نشینی کنیم؛ چون این طور تبیین می کنند و می گویند توسعه فناوری لاجرم معضلات فرهنگی را با خود دارد و مقابله با این معضلات فرهنگی هیچ راهکاری ندارد.

,

این کارشناس تصریح کرد: اساس این ادبیات یک ادبیات کاملاً غرب گرایانه و صد در صد در راستای منافع نظام سلطه است؛ چطور آمریکا می تواند مقوله های فرهنگی خود را در قالب فناوری توسعه دهد، کشورهای مختلف می توانند فناوری را در راستای فرهنگ خود توسعه و پیشرفت بدهند اما کشور ما نمی تواند از این حربه استفاده کند.

,

حجت الاسلام کرباسی ادامه داد: چطور فناوری برای کشورهای مختلف ابزاری در خدمت فرهنگ است ولی نوبت به نظام و حکومت اسلامی که می رسد فناوری با فرهنگ تقابل پیدا می کند.

,

این متخصص بیان کرد: این ادبیات تقابل در تمام این سال ها که نمونه های آن را هم امروزه می بینیم که فضای مجازی را به نحوی توسعه دادند که روز به روز آسیب و ضربه بیشتری را به موضوعات فرهنگی از جمله عفاف و حجاب بزند و وقتی کسی اعتراض می کند، می گویند شما با توسعه و پیشرفت فناوری و فضای مجازی مخالف هستید یعنی انگار غیر ممکن است که ما بتوانیم فرهنگ خودمان را حفظ کنیم و از فناوری هم استفاده بهینه ببریم.

,

وی افزود: این ها هیچ تقابلی با همدیگر ندارند و این دوگانه و دوقطبی ایجاد شده که کسی اگر به معضلات فضای مجازی اعتراض کند مخالف با یپشرفت فضای مجازی و توسعه در فضای مجازی است این دو قطبی را که جریان غرب زده در این سال‌ها ایجاد کرده است نتیجه اش این است که امروزه بسیاری از افراد که دغدغه فرهنگ را دارند به دلیل اینکه برچسب مخالفت با توسعه فضای مجازی به آن ها نخورد اساساً در این حوزه ورود نکرده و هیچ اعتراض و فریادی نمی کنند که ما می خواهیم از فضای مجازی استفاده کنیم و در عین حال هم می خواهیم از فرهنگ مان به بهترین نحو صیانت کنیم.

,

این کارشناس تاکید کرد: اگر امروزه ما در حوزه عفاف و حجاب با معضلات شدیدی مواجه هستیم که این‌ها از جانب فضای مجازی آمریکایی به ما وارد می شود ریشه آن را باید در پهنای باند اینترنتی که از آمریکا خریداری می کنیم جستجو کنیم؛ چرا ما شبکه اطلاعاتی نداشته باشیم؟ چرا خودمان بر اساس مبانی دینی خود تولید ترافیک نکنیم؟ این به راحتی امکان پذیر است.

,

حجت الاسلام کرباسی در خاتمه خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات یک وزارت فرهنگی است قبل از این که وزارتی فنی باشد و باید کارهای زیر ساختی تولید اینترنت را داشته باشد، باید رویکرد فرهنگی هم داشته باشد یعنی توسعه اینترنت بر مبنای ارزش های فرهنگی باید اتفاق بیفتد که امیدوار هستیم در دولت جدید به خوبی رقم بخورد.     

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه