اخبار داغ

کارشناس حوزه حجاب:

بی حجابی منجر به فروپاشی کانون گرم خانواده ها می شود/ حجاب در ادیان مختلف چگونه است؟

بی حجابی منجر به فروپاشی کانون گرم خانواده ها می شود/ حجاب در ادیان مختلف چگونه است؟
کارشناس حوزه حجاب گفت: مهمترین آسیب بی حجابی در جامعه اولا فروپاشی کانون گرم خانواده و بی اعتمادی زوجین نسبت به هم و افزایش آمار طلاق و تنوع طلبی جنسی و اشاعه فحشاء است، بدترین چیزی که می شود تصور کرد بهترین پایگاه تربیتی که همانا خانواده است از دست می‌رود و هیچ چیز توان جایگزینی برای آن را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ پوشش، حجاب و عفاف، مسائلی که باعث شده ۲۱تیر ماه هرسال به نام حجاب و عفاف مزین شود، طرح و برنامه های مختفلی برای ترویج این واجب الهی برنامه ریزی و اجرا شده است و اکنون نیاز است با بررسی خروجی این تدابیر آسیب های اجتماعی حاصل از رواج بی حجابی در جامعه را استنباط کرد و نگاه صحیح و دقیق تری در این حوزه داشت؛ به این مناسبت با سید اسماعیل باقری کارشناس حوزه حجاب گفت و گو کردیم که در ادامه می توانید بخوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

صاحب نیوز: حجاب در ادیان مختلف به چه صورت بوده و آیا در دیگر ادیان محدودیت های برای روابط بین افراد(مرد و زن نامحرم) بوده‌است؟

, صاحب نیوز: حجاب در ادیان مختلف به چه صورت بوده و آیا در دیگر ادیان محدودیت های برای روابط بین افراد(مرد و زن نامحرم) بوده‌است؟, صاحب نیوز: حجاب در ادیان مختلف به چه صورت بوده و آیا در دیگر ادیان محدودیت های برای روابط بین افراد(مرد و زن نامحرم) بوده‌است؟,

باقری: حجاب در ادیان الهی خصوصا ادیان ابراهیمی علاوه بر پوشش کامل بدن برای بانوان مومنه انگونه که در اسلام و قران از ان تعبیر شده بوده است

, باقری,

یعنی پوشش سراسری بدن و اندام ها و برجستگی‌های آن به وسیله لباس های بلند جلباب و چیزهایی شبیه آن در دین اسلام به جز وجه و کفین زن ملزم است باقی بدن را بپوشاند و حتی در قران تاکید شده جلباب که نوعی شبه چادر بوده را بر سینه و گردن بکشند و برجستگی‌های ان را بپوشانند، اما در دین‌هایی مثل یهود از این هم فراتر رفته و حتی صورت و کفین را هم می‌پوشانند و زن را در خانه نگه میداشتند و در ارتباط با نا محرم محدودیت‌های شدیدتری وضع میکردند.

,

با توجه به داستان ادم و حوا سلام الله علیهما که هم در قران و هم در تورات با اندکی اختلاف بیان شده که پس از خوردن میوه ممنوعه وقتی عورت آنها اشکار شد بدون هیچ گونه تشریع و دستور شروع کردند به پوشاندن عورتشان با برگ‌های درخت این نشانه فطری بودن و اعتقادفطری و باطنی انسان به حجاب و پوشش است، اما نوع و مقدار ان را در مکاتب الهی تشریع بیان و برای تعدی و تجاوز از آن‌هم مجازات ها و عواقب دنیوی و اخروی  بیان شده است؛ در دین‌های اسلام و یهودیت و مسیحیت و زرتشت و…که دینهای الهی است پوشش محدوده مشخص دارد

,

در سایر ادیان  هم پوشش وجود داشته و دارد لکن بسته به تعالیم انان و نوع نگرششان متفاوت است؛ اگر به اثار باقی مانده باستانی تمام ملل توجه شود دینی و غیر دینی پوشش در انواع مختلف وجود داردبه جز تعداد اندکی که اعتقادی به پوشش نداشتند در بعضی از خورده فرهنگ‌های قدیم مشاهده میشود .

,

میزان پوشش وشدت و حدت ان درقدیم تا بحال نشاگر میزان ارتباط زن و مرد و محرم و نامحرم بوده و هست؛ هرچه مقدار حجاب بیشتر قوانین ارتباط با نامحرم محدودتر است.

,

البته داشتن حجاب مستلزم سه نوع دیدگاه است حفظ در مقابل سرما و گرما، برای تزئین و زینت و به دلیل داشتن مبانی اعتقادی نوع سوم را ما بعنوان حجاب دارای اصول وقواعد میشناسیم و دو نوع دیگر با توجه به سلایق و شرایط متفاوت است.

,

*به نظر شما مدلینگ حجاب و طرح های جدید چادر و… که باعث خودنمایی زن حتی پوشیده می‌شود با روح حجاب منافات ندارد؟

, *به نظر شما مدلینگ حجاب و طرح های جدید چادر و… که باعث خودنمایی زن حتی پوشیده می‌شود با روح حجاب منافات ندارد؟,

در قران سوره احزاب ایه ۵۳ میفرماید اگر چیزی از زنان پیامبر(ص) درخواست کردید از وراء حجاب بخواهید که این برای طهارت قلوب تان بهتر است یا در سوره نور ایه ۳۱به مردان مومن بگو چشمان خود را از زن نا محرم بپوشانند (نگاه نکنند) و پاکدامنی خود را حفظ کنند و به زنان مومن بگو به مردان نامحرم نظر نکنند و عفت و پاکدامنی خود را حفظ کنند بعد میفرماید: ولا یبدین زینتهن الا ماظهر منها، زینت خود را به جز ان مقدارمانند (سرمه و انگشتر و حنا) که لاجرم اشکار میشود را اشکار نکنند.

,

قطعا نظر به نامحرم ولو درون حجاب برای نامحرم منافات با طهارت قلب دارد و موجب ایجاد الودگی ذهنی و فکری که مقدمه مفاسد است خواهد شد؛ تکرار به صراحت قران باعث ازدیاد مرض خواهد شد تا جایی که فرد یا شخص اعتقاد خود را نسبت به حجاب از دست خواهد داد وچه بسا  در مواردی علیه حجاب هم عمل خواهد کرد.

,

در کل با توجه به فتوای مراجع عظام تقلید اگر مدلینگ حجاب موجب تبرج و خودآرایی و اشاعه معصیت  نشود شاید محل اشکال نباشد، اما بهتر است در این زمینه از مراجع معظم تقلید کسب تکلیف کرد

,

* حجاب و عفات چه تاثیری در استحکام بنیاد های خانواده و تربیت صحیح فرزند دارد؟

, * حجاب و عفات چه تاثیری در استحکام بنیاد های خانواده و تربیت صحیح فرزند دارد؟,

میزان اسیب های اجتماعی و بی بندو باری های جنسی و اخلاقی فرار دختران از خانه و خیانت زوج ها به یکدیگر و افزایش میزان طلاق و بالا رفتن سن ازدواج و حتی عدم تمایل جوانان به ازدواج و ازدواج های سفید و رابطه های غیر شرعی و غیر اخلاقی همه وهمه ارتباط مستقیم با عدم حجاب و عفاف فردی و اجتماعی دارد،از طرفی کوتاهی حکومت اسلامی در تبلیغ حجاب و تبیین ان و عدم برخوردبا رفتارهای سلبی حجاب موجب اشاعه ان میشود.

,

در وضعیت نفی حجاب اولین اثر ان فروپاشی خانواده ها ازدیاد ارتباط های نامشروع و به طبع ان فرزندان نامشروع و تنوع طلبی جنسی و از هم گسیختگی اجتماعی و تنهایی نوع بشر و ایجاد عقده های روانی و خلاء معنوی و ایجاد پوچی است.

,

طبعا در چنین شرائطی عمر ازدواج ها کوتاه و تعدد ان زیاد خواهد بود یا نهایتا ازدواج ها به هم خانگی منجر خواهد شد؛ در چنین شرایطی نسل به وجود امده اغوش پر مهر خانواده را نخواهد داشت و حس مسئولیت برای تربیت فرزندان هم کاهش خواهد یافت تربیت دینی برچیده میشود و فرزندان شانس یک کانون گرم برای پرورش ورشد فکری و اعتقادی و عاطفی  را از دست خواهد داد.

,

*رواج حجاب و پوشیدگی در میان زنان غیر مسلمان غربی برای امنیت خاطر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

, *رواج حجاب و پوشیدگی در میان زنان غیر مسلمان غربی برای امنیت خاطر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟,

با توجه میزان امارهای تجاوز به زنان و دختران که در برخی کشور ها به بالای هفتاد درصد می‌رسد و احساس ناامنی زنان در محیط کار و تحصیل و تردد و حتی خانه و محله شان و نبود قانون محکم برای مقابله با تجاوز و بی عفتی عمومی  همراه با فرهنگ  برهنگی زن جامعه زنان غربی را به دنبال راه نجات انداخته اند.

,

گویا فرهنگ ازادی جنسی و نبود پوشش برای زنان بیشترین ضرر را متوجه جامعه اسیب پذیر زن کرده است، آزمایش‌هایی  که در بعضی کشورهای غربی انجام شده زن با حجاب در مقایسه با زن بی حجاب در طول روز تقریبا مورد تعرض واقع نشده است و این امر نشانگر سلب توجه جنس مخالف به زن با حجاب است .

,

امروزه گزارشهای زیادی در رسانه جمعی و اجتناعی منتشر میشود که زن غربی برای فرار از ازار در محیط اجتماعی به حجاب پناه میبرد و حتی توجه به حجاب موجب مسلمان شدن بسیاری از این زنان شده است .

,

*مهمترین آسیب بی حجابی در جامعه و فرد چیست؟

, *مهمترین آسیب بی حجابی در جامعه و فرد چیست؟,

مهمترین اسیب بی حجابی در جامعه اولا فروپاشی کانون گرم خانواده و بی اعتمادی زوجین نسبت به هم و افزایش امار طلاق و تنوع طلبی جنسی و اشاعه فحشاء است، بدترین چیزی که میشود تصور کرد بهترین پایگاه تربیتی که همانا خانواده است از دست می‌رود که هیچ چیز توان جایگزینی برای ان را ندارد.

,

خانواده تامین کننده نیازهای روحی و روانی و کانون تربیت فکری و اعتقادی و پشتوانه اجتماعی فرد تا سن بعد از بلوغ است. از هم گسیختگی اجتماعی که شروع ان با فرو پاشی خانواده صورت میگیرد باعث تغییرمنفی در نوع تربیت فرد از طفولیت تا بلوغ میگردد و بعد از بلوغ غرق در هوس و شهوت ناشی از بی بند و باری قرار میگیرد و بنیاد خانواده و کانون گرم تربیتی ان از بین میرود که نهایتا افراد و به تبع ان جامعه درگیر مشکلات ناشی از آن می شود.

,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه