اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

طرح صیانت از کاربران فضای مجازی به‌دنبال فیلترینگ نیست

طرح صیانت از کاربران فضای مجازی به‌دنبال فیلترینگ نیست
حجت‌الاسلام حسین جلالی گفت: بر خلاف جوسازی‌های انجام شده، در طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی خبری از اعمال محدودیت و فیلترینگ نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسین جلالی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ به‌ویژه در بستر فضای مجازی اولویت‌های مهمی را پیش روی خود دارد که نباید از آن‌ها غافل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: خلا اینترنت ملی فضای مجازی کشورمان را به محیطی ناامن تبدیل کرده که در آن اطلاعات، حساب‌ها و تراکنش‌های مالی به سرقت می‌روند.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: لازمه جلوگیری از دستبرد زدن به اطلاعات و حساب‌های مالی کاربران فضای مجازی راه‌اندازی اینترنت ملی است، بنابراین دولت سیزدهم باید به این مهم توجه و آن را اجرایی کند.
,
 
,
وی افزود: در این راستا مجلس طرحی با عنوان "صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی" و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را در دستور کار دارد، البته نه آن معنا که اجرای آن محدودیت‌زا باشد.
,
 
,
جلالی با انتقاد از برخی بداخلاقی‌ها و جوسازی‌ها علیه این طرح از سوی آن‌هایی که به دنبال سوءاستفاده در این بستر هستند، بیان داشت: بر خلاف آنچه که گفته می‌شود، اجرای این طرح به معنای فیلترینگ و ایجاد محدودیت نیست.
,
 
,
وی ادامه داد: محتوای این طرح حمایت و صیانت از کاربران فضای مجازی و جلوگیری از تضییع حقوق آنان است، ضمنا معتقد به مدیریت ورودی‌ها برای آنهایی هستیم که از خارج کشور وارد فضای مجازی می‌شوند.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: چرا نباید پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام در کشور ما سرور و نماینده‌ای داشته باشند که در صورت بروز مشکل بتوان موضوعات را پیگیری کرد؟
,
 
,
وی اظهار کرد: از این‌رو معتقدم موضوعاتی مانند اجرای دولت الکترونیک، راه‌اندازی اینترنت ملی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی بخشی از مهمترین اولویت‌هایی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی هستند.
,
 
,
جلالی با اشاره به این‌که طرح دیگری با هدف شناسایی، حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی در دستور کار این کمیسیون است، گفت: پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها به منظور توسعه و تقویت توریسم گردشگری در بخش‌های زیارت، سیاحت و سلامت از دیگر اهداف این طرح است.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: همچنین طرح دیگری با هدف نظارت بر تولید محتوا در صدا و سیما و به منظئور بومی‌سازی و افزایش تولیدات داخلی، پونمایی، برخط، انیمیشن و سریال در حال تدوین و بررسی است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه