اخبار داغ

دبیر ستاد دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

در موضوع «هلیا» باید با مسئولانی که ترک فعل کردند، برخورد شود/ روزانه موارد زیادی مشابه با کلیپی که منتشر شد، داریم

در موضوع «هلیا» باید با مسئولانی که ترک فعل کردند، برخورد شود/ روزانه موارد زیادی مشابه با کلیپی که منتشر شد، داریم
دبیر ستاد دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: در این مسائل تمام مسئولانی که ترک فعل کردند یا فعلی را بر خلاف قانون انجام دادند که منجر شدند آسیب‌های این شکلی رشد پیدا کند، مقصر هستند و باید با آنها برخورد شود، در واقع مجازات برای افرادی که این کارها را انجام می‌دهند نیست، مجازات برای کسانی است که باعث انجام این کارها شده‌اند، باید با چنین مسئولانی برخورد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام احمد عبداللهی نژاد در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به ویدئوی منتشر شده از دعوای چند دختر نوجوان اظهار کرد: روزانه تعداد زیادی موارد مشابه با این ویدیو را داریم، اما توجهی نمی‌شود، یک کیلیپی منتشر شده است که شاید روزانه ده‌ها اتفاق این‌چنینی رخ‌دهد اما کسی منتشر نمی‌کند، مانند گروه‌ دیگر در جامعه معروف به هیپ هاپ یا لش بودند و مدتی در روز های چهارشنبه وعده داشتند، این‌ها یک رویه مخصوصی دارند و یک جریانی هستند که در شهر حضور دارند.ج-ظ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

پضیبیر ستاد دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: با اساتید دانشگاه ها و جامعه شناسان از دو سال گذشته تاکنون در زمینه گروه های به این شکل و این افراد فعالیت هایی انجام و مطالعات داشتیم و به تمامی مسئولان مربوطه که در حوزه آسیب های اجتماعی مسئولیتی دارند نکات مورد توجه را منتقل کردیم، اما عادت بر این نیست که یک جریان تا زمانی که درست شکل نگرفته باشد برخورد مناسبی شود.

,

وی ابراز کرد: منتظر می مانیم وقتی یک مسئله سر و صدا ایجاد کرد، بعد از آن پیگیری کنیم و این مورد تنها در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیست، بلکه در تمامی مسائل رواج دارد به طور مثال اکنون آب زاینده رود اصفهان باز شده است و قبل از این جمعی از کشاورزان تجمع کردند تا آب را باز کنند، اینجا سوال پیش می‌آید آیا شما تا کنون مشکلات کشاورزان را نمی دانستید، اگر می دانستید چرا تاکنون اقدامی انجام ندادید؟ اکنون آب زاینده رود باز شده است، اگر می توانستیم قبل از این تجمعات آب را باز کنیم، پس چرا منتظر ماندیم که موضوعات رسانه‌ای شود باعث ایجاد تجمع شود؟ در آخر اگر آب نیست، پس چرا اکنون باز شده است؟ عادت کرده ایم که اجازه دهیم یک مسئله به بحران برسد و بعد از بحران راه های حل مسئله را طی کنیم.

,

احمد عبداللهی نژاد عنوان کرد: همه معتقد هستند برای جلوگیری از چنین مسائلی باید دستگاه‌های امنیتی، دستگاه‌های انتظامی و قضایی ورود پیدا کنند در صورتی که در این مسئله ها نباید نقش خانواده فراموش شود، یقینا یکی از مکان هایی که موثر در این اتفاق است خانواده است، وقتی می‌بینیم بسیاری از این جوانان بچه های طلاق یا تک سرپرست هستند، مسلما موجب مشکلاتی خواهد بود، اکنون نزدیک به دو سال است درگیر شیوع ویروس کرونا هستیم و بچه ها اغلب اوقات در خانه هستند و آموزش و پرورش هیچ برنامه‌ای برای پرکردن وقت این جوانان نداشته، اما وقتی این بچه ها به مدرسه می رفتند بخشی از انرژی‌شان تخلیه می‌شد.

,

وی خاطر نشان کرد: بچه ها را برای آموزش به فضای مجازی انتقال دادیم، بدون این که سواد رسانه ای و اطلاعات داشته باشیم، باید بدانیم که بستر جریان هایی مانند همین هیپ‌هاپ فضای مجازی است؛ جوانان وقتی که وارد فضای مجازی شدند به بعضی از تیپ ها شخصیتی گرایش پیدا می کنند، متاسفانه بعضی از نرم‌افزارها مانند تلگرام و توییتر فیلتر هستند و بسیاری از خانواده ها و کاربران در هر صورت باید وارد این فضا ها شوند و وقتی که با نصب فیلتر شکن وارد شوند، مسلما می توانند به هر کجا که می‌خواهند، دسترسی داشته باشند.

,

دبیر ستاد دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان بیان کرد: بخش عظیمی از سیاستگذاری های که انجام می شود جنبه تربیتی ندارد، اگر شما به هر کجا از زندگی اهل بیت (ع) کنید، متوجه می شوید هر کاری که انجام دادند با نگاه تربیتی همراه بوده است، ولی ما در جامعه اسلامی هر کاری انجام می دهیم هیچ نگاه تربیتی نداریم، وقتی در مسائل آموزشی، ورزشی و تفریحی نگاه تربیتی نداشته باشیم، باید منتظر انسان ها و جمعیت های نوظهور باشیم و همین راستا خیلی از جوان ها به این افراد گرایش پیدا می‌کنند و زمانی متوجه این موضوعات می شویم که عده‌ای عظیمی دچار این موضوعات شدند.

,

وی در پایان مطرح کرد: اکنون با این داستان‌ها چگونه برخورد کنیم، راحت ترین راه این است که آن‌ها را بگیریم و مجازات کنیم، اما چند نفر را می‌توانیم بگیریم؟ دستگاه قضایی باید بگویند ریشه این کار کجاست؟ آیا نباید دستگاه قضایی ورود پیدا کند؟ اما در این مسائل تمام مسئولانی که ترک فعل کردند یا فعلی را بر خلاف قانون انجام دادند که منجر شدند آسیب‌های این شکلی رشد پیدا کند، مقصر هستند و باید با آنها برخورد شود، در واقع مجازات برای افرادی که این کارها را انجام می‌دهند نیست، مجازات برای کسانی است که باعث انجام این کارها شده‌اند، باید با چنین مسئولانی برخورد شود که حداقل شبیه این چنین موارد تکرار نشود و مسیر جوانان تحت کنترل باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه