اخبار داغ

مدرس حوزه علمیه و دانشگاه های خراسان شمالی:

بدحجابی، معضل اجتماعی و خانوادگی عصر کنونی است/ حجاب یک سلیقه نیست

بدحجابی، معضل اجتماعی و خانوادگی عصر کنونی است/ حجاب یک سلیقه نیست
ژیلا روح افزایی گفت: متاسفانه امروزه بدحجابی و پر آرایشی، معضل اجتماعی و خانوادگی عصر کنونی است و بسیاری از دختران با پیروی از فرهنگ غرب در این دام شیطانی گرفتار آمده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ژیلا روح افزایی، مدرس حوزه علمیه و دانشگاه، مشاور مذهبی حقوقی، در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: بانوان، نیمی از پیکر اجتماع هستند و در رشد و بالندگی انسان و جامعه انسانی، نقش فراوانی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک , عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه زن در دین مبین اسلام دارای جایگاه والایی است، اظهار داشت: زن مظهر جمال خداوند است و دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که می تواند ضامن بقای جامعه و تضمین کننده امنیت و‌آسایش خانواده و جامعه باشد.

,

روح افزایی با بیان اینکه زیبایی ظاهری زن، میل غریزی مرد را بر می آورد، گفت: لذا اسلام تأکید زیادی بر حیا، عفاف، حجاب و بی آرایشی در بیرون از حیطه خانواده برای زنان را دارد، همچنین تأکیدات قرآن و روایات بر پنهان داشتن زیبایی های طبیعی و برجستگی های بدن و چهره با آرایش، زنان را از بیگانه موظف تر قرار داده است.

,

وی یادآور شد: متاسفانه امروزه بدحجابی و پر آرایشی، معضل اجتماعی و خانوادگی عصر کنونی است و بسیاری از دختران با پیروی از فرهنگ غرب در این دام شیطانی گرفتار آمده اند.

,

روح افزایی گفت: مقام معظم رهبری در سفر خراسان شمالی بر تغییر سبک زندگی از غربی به اسلامی و ایجاد زندگی پاک بدور از هیاهوهای غربی و به آرایه ها و ادبیات دینی نزدیکتر تأکید کرده و بیان داشتند که حجاب یک سلیقه نیست بلکه یک وظیفه و حق الهی است.

,

وی با بیان اینکه داشتن حجاب و عفاف برای پاکی خانواده و دوری جامعه از فساد و از هم گسستن حریم خانواده ضروری است، افزود: موضوع پوشش و حجاب آرایش در خانواده در نوع خود جدید و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین شده است، زیرا پر آرایشی یکی از معضلات اجتماعی و خانوادگی عصر کنونی است مهمترین سؤالی که در این زمینه به ذهن خطور می کند عبارت است از : آیا عدم پوشش و حجاب و پر آرایشی در حیطه خارج از خانواده بنیان خانواده را سست می کند؟

,

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: بانوان باید با بصیرت و آگاهی بیش تر و شناخت عمیق از حجاب و الگو قرار دادن، حضرت زهرا و زینب از دام شیطان رهایی پیدا کنند و حجاب و چادر را بهترین پوشش خود بدانند.

,

وی گفت: خانواده ها و مسئولان نظام باید با عمل به وظایف خود( نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دادگستری، رؤسای دانشگاه و آموزش و پرورش ، سازمان تبلیغات، اداره ارشاد، حوزه های علمیه و ... ) نسل آینده جامعه اسلامی را ازاین معضل خطرناک که جامعه را به سقوط و تباهی می کشاند، رهایی دهند تا سعادت دنیا و آخرت خود و آینده نسل جوان راتضمین کنند.

,

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عصری که در آن زندگی می کنیم، عصر « برهنگی و آزادی جنسی» است، ادامه داد: عده ای هوس ران که خواهان آزادی کامل هستند به بهانه ی اینکه این دوره یک دوره گذراست و چاره ای نیست باید بگذریم، هیچ ممانعتی انجام نمی دهند و می خواهند این سیر طبیعی طی شود تا جوانان و زنان و دختر خود متوجه عمق فاجعه شوند.

,

وی افزود: این رفتارها معضلات و گرفتاری های خانمان سوزی به بار می آورد، پس لازم است به نقش خانواده در عفاف و حجاب و پر آرایشی در خارج ازمنزل با دید باز و علمی نگریسته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه