اخبار داغ

حجاب، واجب فراموش شده ای که باید احیا شود

حجاب، واجب فراموش شده ای که باید احیا شود
مدیرحوزه علمیه ریحانه الرسول(س)ارومیه گفت:دستگاه های متولی و مردم باید سعی کنند، جنبه ایجابی را به عنوان یک معروف، معرفی و تشویق کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروین جهانی مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول(س)ارومیه در گفت و گو با اروم نیوز گفت: باتوجه به اینکه حجاب یکی از واجبات دینی و جز قوانین کشور است و از طرفی در آیات قران در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر توصیه شده، هم مردم باید در این رابطه اقدام کنند و هم از طرف حکومت و دولت باید نسبت به اجرای قوانین اسلامی که مسئله حجاب نیز یکی از آنهاست،اقدامات لازم صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز ,

وی افزود: در آیه قران داریم "ولتکن امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر"،یکی از امور معروف ما همین بحث حجاب است که باید رعایت شود و بایستی از طرف حکومت نیز تشکیلاتی برای رسیدگی به این امر مامور گردند.یقینا تنها یک ارگان کفایت نمی کند بلکه وظیفه تک تک مردم و ارگان های مختلف است.

,

مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول(س)با بیان اینکه مسئله حجاب از دو جنبه سلبی و ایجابی قابل بررسی است، دستگاه های متولی و مردم باید سعی کنند، جنبه ایجابی را به عنوان یک معروف، معرفی و تشویق کنند، تصریح کرد: خود بحث حجاب یکی از مصادیق عفاف است بنابراین قبل از هرکاری باید ریشه را محکم کنیم،یعنی اعتقادات مردم محکم شود و بندگی خدا را به بهترین شکل بپذیرند آن وقت دستورات الهی را که یکی از این دستورات در رابطه با حجاب است رعایت خواهند کرد.

,

جهانی خاطرنشان کرد: ما در رابطه با نهادینه کردن عفاف و حیا باید بیشتر کار کنیم، که ریشه این مسئله نیز خداشناسی است، معرفت که بیشتر شود، محبت می اورد محبت هم موجب اطاعت پذیری می شود، حال چه مسئله حجاب باشد چه راستگویی یا سایر ارزش ها،لذا از ریشه باید کار کنیم و روی اعتقادات مردم کار کنیم و در این زمینه همه نهادها خصوصا نهادهای آموزشی و فرهنگی مسئولیت خطیری برعهده دارند.

,

وی در رابطه با کم کاری دولت ها در این زمینه گفت: متاسفانه در این دولت هایی که هم خودشان ضعف ایمان و ثبات عمل داشتند در رابطه بابحث های فرهنگی که یکی از مصادیق آن عفاف و حجاب هست به شدت کم کاری شد و در این مدت فعالیت های مربوط به عفاف و حجاب معطوف شد به هفته عفاف و حجاب، که بیایند بنری بزنند و گزارشی تهیه کنند و تمام.

,

مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول(س) عنوان کرد: تمام دستگاه ها از حوزه های علمیه گرفته تا ارگان های مختلف دولتی و غیردولتی باید کار کنند،نه اینکه صرفا در این هفته ای که به نام هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده یک سری برنامه های روتین انجام دهند،طی سال ها باید این کار صورت بگیرد.

,

جهانی اظهارکرد: ما الان در جامعه کم رنگ شدن عفت را به عینه مشاهده می کنیم و روایت داریم:"لا دین لمن لا حیا له"یعنی حیا برود ایمان نیز می رود،یکی از علل سقوط اندلس(اسپانیای سابق)که هشت قرن دست مسلمانان بود،گرفتن حیا از مردان و زنان آن کشور بود که خیلی ارام و به تدریج طی یک جنگ نرم این اتفاق رخ داد و بعد آندلس را گرفتند،الان هم در کشوری که بخواهند برآن مسلط شوند و جز مستعمرات و اهداف خودشان قرار دهند، معمولا هویت و باورهای مردم آن کشور را از طریق تردید انداختن و تحقیر باورها می گیرند.

,

وی در ادامه افزود: همین رضاشاه پهلوی در سال۱۳۰۷به اسم همسان سازی لباس های مردان، لباس های ملی ما را از ما گرفت و سوغات غربی اورد،در سال۱۳۱۴نیز قانون کشف حجاب را مطرح کرد و مردم مشهد در مسجد گوهرشاد تحصن و تجمع کردند. ما الان می شنویم در عملیات کربلای پنج دست غواص هایمان را بسته و زنده به گور کردند،رضا پهلوی در سال۱۳۱۴ نقل شده بین دو هزار تا پنج هزارنفر از مردم را به رگبار بست و پشت کامیون ها ریختند و بردند در گودال هایی خاکشان کردند،در صورتی که صدای برخی مجروحین از پشت کامیون ها می آمد که ما زنده ایم،اینطور شد که مردم ما حجاب را گرفتند.

,

مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول(س) در پایان تاکید کرد: درست است که در حال حاضر در دولت اسلامی به سر می بریم اما متاسفانه دشمنان نفوذی زیادی داریم،اینکه گفته می شود در انتخاب هایمان دقت کنیم به همین دلیل است که اگر اشتباه کنیم ارام ارام نفوذ دشمن بیشتر شده و حیا و ایمان مردم از دست می رود و کشور را هم از دست داده و آرمان هایی که برایش جنگیدیم نیز از بین خواهند رفت.

,

 انتهای پیام/

,  انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه