اخبار داغ

بازتاب گسترده آتش‌سوزی‌های گچساران در رسانه‌های فارسی‌زبان دنیا؛

آتش تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی به بهانه آتش‌سوزی+تصاویر

آتش تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی به بهانه آتش‌سوزی+تصاویر
رسانه‌های فارسی زبان سعودی، انگلیسی و امریکایی مانور گسترده‌ای بر آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران داشتند و از این بهانه‌ای برای ناتوان نشان‌دادن نظام جمهوری اسلامی استفاده کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس رسانه‌های خارجی که با پوشش زبان فارسی‌ این روزها از کوچکترین اتفاق یا رویدادی سواستفاده کرده تا تصویری بسیار منفی از ایران بسازند که با واقعیت تفاوت بسیار زیادی دارد. این هدف را دنبال می‌کنند که حداکثر سودجویی را برای تخریب جمهوری اسلامی و مردم ایران را به کار گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ,

رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور و علاوه بر آن برخی کانال‌های مجهول در تلگرام، اینستاگرام و توئیتر امروز به اتاق جنگ روانی آمریکایی و اسرائیلی علیه مردم ایران بدل شده‌اند که بازدیدکنندگان این رسانه‌های فیک عمدتا با دستکاری‌های فنی بالا نگه‌داشته می‌شوند و سعی دارند با پمپاژ اخبار منفی و نا امید کننده و بهره گیری از تاکتیک مظلوم‌ نمایی و برانگیختن عاطفه و احساسات مخاطبان به گونه‌‌ای اطلاع‌ رسانی کنند که مخاطب را اغوا شود.

,

, ,

این رسانه‌ها که بارها شکل و شیوه دروغ‌سازی و دروغ پردازی در آنها در داخل کشور لو رفته است، می‌کوشند تا بهره‌برداری حداکثری از اوضاع کنونی را داشته و با مستمسک قراردادن موضوعات مختلف در کشور، هیجانات منفی جامعه را به سوی مسؤولان و نظام سوق داده و از رفتار منفعلانه مسؤولان دولتی نیز در این زمینه بهره جسته و کلیت نظام را به چالش بکشند.

,

جالب اینجاست وقتی هیچ رخدادی در مسیر جوسازی رسانه‌ای آنان نباشد، دست به خبر سازی زده و با بهره‌گیری از ترفندهای جنگ روانی به دنبال پمپاژ ترس و وحشت در جامعه بخصوص این روزها در بی‌ثبات جلوه دادن فضای اقتصادی کشورند.

,

, ,

استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر به یکی از استان های مورد توجه رسانه های فارسی زبان تبدیل شده است و مسائل و رویدادهای مختلفی از این استان در رسانه های موردنظر منتشر می شود؛ مطالبی که از کهگیلویه و بویراحمد در این رسانه ها منتشر می شود بیشتر حول مسائل منفی است که همیشه مورد توجه رسانه های فارسی زبان و ضدانقلاب قرار می گیرد.

,

در گذشته مسائلی مانند ازدواج دختران کم سن و سال، حواشی انتخابات شورای شهر یاسوج، درگیری های قومی و طایفه ای، اعتصاب کارگران صنعت نفت، اعتراضات اصناف مختلف و ... مورد توجه رسانه های منفعت طلب غربی قرار می گرفت و از آن ابزاری برای حمله به ماهیت نظام استفاده می کردند و این بار اتش سوزی جنگل های گچساران بهانه ای برای حمله این رسانه ها علیه جمهوری اسلامی باشد.

,

, ,

این رسانه ها به شکلی هنرمندانه و کاملا نرم به تخریب کلیت نظام جمهوری اسلامی می پردازند و در ماجرای آتش سوزی جنگل های گچساران این ساله کاملا مشهود بود؛ نکته جالب دیگر اشتراک ان ها در پرداختن به عدم توانایی مسئولان کشور ( بخوانید جمهوری اسلامی ) و همچنین ناتوانی در مدیریت و تأمین امکانات مورد نیاز در مهار این آتش سوزی هاست، این در حالی است که با توجه به آتش سوزی های سال های اخیر شاهد افزایش امکانات برای مقابله با آتش سوزی بوده ایم اما تلاش های صورت گرفته به طور کاملا عامدانه مورد غفلت واقع می شود.

,

از طرف دیگر تمامی دستگاه های حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، سپاه و بسیج، نیروهای مردمی و تشکل های مردم نهاد حضور گسترده ای در عملیات مهار آتش داشتند اما تنها نکته ای که از این تلاش ها در رسانه های فارسی زبان منتشر می شود، نیمه خالی لیوان و ناتوانی در حل بحران است.

,

, ,

با توجه به این که آتش سوزی جنگل های زاگرس هر سال و با شروع فصل تابستان آغاز می شود باید فکر اساسی برای جلوگیری از نابودی جنگل های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد شود و همه مسئولان استانی از نمایندگان مجلس تا استاندار و دیگر مدیران اجازخه ندهند تراژدی تکراری برای این سرزمین رقم بخورد.

,

در ادامه تصاویر بیشتری از بازتاب آتش سوزی جنگل های گچساران در رسانه های فرصت طلب فارسی زبان را مشاهده می کنید:

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه