اخبار داغ

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نمازجمعه:

همه نسبت‌ به اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان وظیفه داریم / مصیبت عظمای کشور ما بی تدبیری و ترک فعل است

همه نسبت‌ به اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان وظیفه داریم / مصیبت عظمای کشور ما بی تدبیری و ترک فعل است
آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در برخی شهرستان‌های کرمانشاه برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه ضمن توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی(ع) که پس از پیغمبر اکرم(ص) خلاصه تقوا است و در زمین و آسمان مانندی ندارد فرمودند یکی از خصوصیات اهل تقوا این است که همواره دغدغه خاطر دارند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی با اشاره به سخن یکی از علما مبنی بر اینکه دیگران از دست و زبان اهل تقوا در امان هستند، افزود: اگرچه باید به دیگران تذکر داد اما از دیگر خصوصیات اهل تقوا این است که دیگران از شر دست، زبان، فکر و نقشه وی مصون باشند. 

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: بیست و پنجم تیرماه سالروز آغاز هفته بهزیستی و روز تامین اجتماعی به عنوان دو مرکز خدمت رسانی است. 

,

آیت الله علما با بیان اینکه از مراکز بهزیستی بازدید کرده ام، تصریح کرد: پیرزنان و پیرمردان، معلولان، کودکان کار و کودکان کوچک در این مراکز جمع شده اند. وی افزود: اگر می توانیم به بهزیستی کمک کنیم زیرا ضعفا در این مراکز هستند. 

,

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیست و ششم تیر ماه نیز سالروز تاسیس شورای نگهبان است که حافظ انقلاب، نظام، اسلامیت و جمهوریت و ولایت فقیه است.

,

 آیت الله علما گفت: همچنین شورای نگهبان حافظ اصل انقلاب و خون هایی است که در راه خدا ریخته شده است.

,

 وی عنوان کرد: امام راحل درباره شورای نگهبان فرمودند شورای نگهبان صد درصد مورد تایید من است.  

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: بیست و هفتم تیر ماه سالروز تاسیس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سال ۶۹ است. 

,

آیت الله علما گفت: نهم ذی الحجه روز دعا، نیایش و روز عرفه و سالروز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل است که آن را فراموش نکنیم.

,

 وی افزود: همچنین دهم ذی الحجه روز عید قربان است که در این روز نماز عید هم اقامه خواهد شد. 

,

آیت الله علما با بیان اینکه مسئولان نباید توصیه های رهبر انقلاب را فراموش کنند بلکه باید آن را آویزه گوش خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: همه ما باید بدانیم که نسبت‌ به اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان وظیفه داریم و باید به این تکلیف دینی و قانونی خود عمل کنیم. 

,

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری جوانان را فراموش نکنیم بلکه برای آنها ضمن ایجاد اشتغال، سرپناهی ولو ۴۰ یا ۵۰ متری فراهم کنیم و برای ازدواج آنها تدبیر کنیم. 

,

آیت الله علما گفت: فرمایشات رهبر انقلاب درباره جوانان در گام دوم انقلاب باید در خاطر مسئولان باشد تا بدانیم نسبت به این عزیزان تکلیف داریم. 

,

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سالروز درگذشت آیت الله کاشانی تصریح کرد: این عالم بزرگ حق زیادی بر گردن ملی شدن صنعت نفت ایران دارد زیرا در زمان طاغوت انگلیس قراردادی با ایران منعقد کرده بود که طی آن صد سال نفت کشور باید در اختیار انگلیسی‌ها قرار می‌گرفت اما آیت‌الله کاشانی کفن پوشید و قیام کرد و با ملی کردن صنعت نفت مانع این قرارداد ننگین شد.

,


برخورد با مدیران فاسد به مطالبه عمومی مردم از قوه قضائیه تبدیل شد

,
, برخورد با مدیران فاسد به مطالبه عمومی مردم از قوه قضائیه تبدیل شد, برخورد با مدیران فاسد به مطالبه عمومی مردم از قوه قضائیه تبدیل شد,

به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپلذهاب با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: نهاد انقلابی و مبارک شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ با دستور امام بزرگوار ما تاسیس شد که جایگاهی راهبردی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد . 

, بازی دراز,

وی افزود : نهاد انقلابی شورای نگهبان صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام را برعهده دارد و به دلیل این جایگاه راهبردی خود در کشور مورد هجمه های گسترده دشمنان نظام و انقلاب قرار می گیرد .

,

حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اذعان داشت: برای مطمئن شدن از سلامت نظام مهمترین، رساترین، فعالترین و موثرترین مجموعه انقلابی در کشور شورای نگهبان است . 

,

خطیب جمعه شهرستان در ادامه به ۲۷ تیرماه سالروز تأسیس نیروی انتظامی در کشور اشاره کرد و گفت: طرح ادغام نیروهای انتظامی کشور شامل نیروهای شهربانی، ژاندارمری،کمیته انقلاب اسلامی و پلیس قضایی در ۲۷ تیرماه سال ۱۳۶۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در دوم مرداد به تصویب شورای نگهبان رسید و بعد از شش ماه با تدبیر مقام معظم رهبری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد . 

,

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: نیروی انتظامی امروز با تمام توان خود در برقراری نظم و امنیت در جامعه تلاش می کند و با اقتدار در برخورد با هنجارشکنان ایستاده و شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

,

 وی خاطرنشان کرد: ناجا با نیروهای جوان  انقلابی، متدین و شجاع خود در طول سالهای پر افتخار خدمت به نظام، اسلام و انقلاب در مبارزه با ناهنجاریهای جامعه و کنترل مرزهای کشور و برخورد با ضد انقلاب و قاچاقچیان خدمات بسیاری را به کشور انجام داده که شایسته تقدیر است. 

,

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه به روز عرفه اشاره کرد و گفت: روز عرفه روز استغفار، توبه و بازگشت به خود است و موقعیتی برای اعتراف به گناه در نزد پروردگار برای بهره مند شدن از رحمت و مغفرت خداوند و تقرب بیشتر به درگاه الهی است . 

,

وی افزود : در روایات آمده است که اگر کسی در ماه مبارک رمضان بخشیده نشود می تواند از فرصت روز عرفه استفاده کرده و با استغفار، توبه و پشیمانی مورد رحمت و بخشش خداوند قرار گیرد .

,

 امام جمعه شهرستان با اشاره به فضیلت قرائت دعای عرفه خاطر نشان کرد: بعد از زلزله و تخریب حرم مطهر و همچنین شرایط کرونایی جامعه فرصت قرائت این دعای پرفیض در جوار حرم مقدس احمد ابن اسحاق(ره) در چند سال اخیر فراهم نشده که امسال تمام تلاش مجموعه دوستان این است که در شبستان حرم این دعای پرفیض برگزار شود و اگر توفیق نشد در همین مصلای نماز جمعه برگزار خواهد شد . 

,

وی ادامه داد : عید قربان نیز در پیش است که عید بزرگ بندگی و عبادت خداوند است و روز ایثار، امتحان و قربانی کردن نفس اماره است که لازم است از فضیلت این روز بزرگ نیز استفاده شود.

,

حجت الاسلام فاطمی نسب اذعان داشت: قربانی کردن در راه خدا در عید قربان فضیلت بسیاری دارد  و افرادی که تمکن مالی دارند با قربانی کردن، دستگیری از فقرا و نیازمندان از فضیلت و برکات این روز بزرگ استفاده کنند . 

,

وی در ادامه به هفته بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بهزیستی و تامین اجتماعی دو نهاد خدمات رسان بزرگ در جامعه هستند که خدمات بسیاری را به جامعه هدف خود ارائه می دهند و لازم است که مردم نیز در کنار این دو نهاد خدمات رسان قرار گرفته و برای کمک رسانی به معلولین و جانبازان و جامعه هدف این دو نهاد خدمات رسان تلاش کنند. 

,

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب از خدمات شایسته این دو نهاد حمایتی و خدمات رسان هم در جریان زلزله و هم پس از آن در شهرستان تقدیر کرد. 

,

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام باقر(ع) اذعان داشت: امام باقر(ع) در خدمت به اسلام و تشیع تمام توان خودرا بکار گرفت و تمام تلاش خود را برای جا انداختن حرف حق و جریان فکری اسلامی در جامعه انجام داد.

,

 حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: حرکت امام باقر(ع) در هدایت جامعه امروز توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای به کرسی نشاندن حرف حق و مبارزه با ظالم و حمایت از مظلومین در جهان ادامه یافته و دنبال می شود . 

,

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه گفت: رئیس جدید دستگاه قضایی کشور از نیروهای ارزشی و قضات باتجربه بدنه قوه قضائیه است که تجارب ارزشمندی در برخورد با فساد در کشور دارد و امیدواریم از این تجارب خود به خوبی بهره گرفته و حرکت آغاز شده طرح تحول دستگاه قضایی را با قدرت بیشتر ادامه دهند.

,

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: امروز یک مطالبه عمومی در کشور شکل گرفته و مردم از دستگاه قضا انتظار دارند که با مدیرانی که ترک فعل کرده و از بیت المال به نفع مطامع و منافع شخصی خود عبور کرده و ضربات بسیاری به مردم و به کشور زدند بصورت قاطعانه برخورد قانونی صورت گیرد.

,

 وی خاطر نشان کرد : مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک امانت در دست افرادی است که متاسفانه برخی این امانتداری را در حق نظام و مردم به خوبی انجام نداده و در این امانت بزرگ خیانت کرده اند و مردم انتظار دارند که دستگاه قضایی با این افراد و مدیران مفسد و خیانتکار برخورد قاطعانه صورت گیرد.

,

 امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب ادامه داد: برخورد قاطعانه قانونی با این افراد هم باعث امیدواری مردم به نظام و انقلاب شده و هم امید مردم به دستگاه قضایی برای احقاق حقوق خود و مبارزه با مفسدین بیشتر می شود .

,

 وی تصریح کرد : رئیس جمهور منتخب و دولت سیزدهم با سیاست مبارزه با فساد در بدنه دولت در روزهای اخیر با جلسات مختلف با دستگاههای نظارتی و امنیتی نشان داده که دغدغه و مطالبه مردم را مهم دانسته و به دنبال مبارزه با فساد و مفسدین است و این اقدامات در آستانه شروع دولت باعث امیدواری مردم شده است . 

,

خطیب جمعه شهرستان در پایان افزود : حضور مردم در انتخابات و اعتماد آنها به رئیس جمهور منتخب بخاطر همین سیاست برای مبارزه با فساد و سوابق مبارزه در قوه قضائیه و مناصب مختلف با مفسدین بود و امیدواریم این حرکت با قدرت ادامه یافته و این دولت مقدمات تشکیل دولت اسلامی و مدینه فاضله را فراهم کند.

,

 

,

مدیران جدید امید آفرینی را در بین جامعه گسترش دهند

, مدیران جدید امید آفرینی را در بین جامعه گسترش دهند, مدیران جدید امید آفرینی را در بین جامعه گسترش دهند,

به گزارش  امروله ، حجت الاسلام محمد رضا خاص امیری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان صحنه اشاره ای به نهاد های حمایتی در شهرستان به خصوص بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) داشت و عنوان کرد : همه ما حتی با کمترین کمک باید این دو نهاد را دریابیم و از آنها حمایت کنیم.

 وی ادامه داد: دشمنان انقلاب، دولت های استکبار، سلطنت طلب ها و بی بصیرت های داخلی با بمباران تبلیغاتی خود به دنبال دلسرد کردن مردم هستند ولی ملت ما در انتخابات اخیر نشان دادند که پای انقلاب و ارزش های آن ایستاده اند.

 
حجت الاسلام خاص امیری خاطر نشان کرد: با روی کار آمدن دولت جدید مدیرهای جهادی و انقلابی که سر کار خواهند آمد باید امید آفرینی را بین مردم افزایش دهند و همه مثل دوران جنگ تحمیلی که دست به دست هم داده بودند باید کنار هم باشیم تا دشمن را شکست دهیم.

امام جمعه شهرستان صحنه گفت: مسئولین ما نباید با افرادی که سردار دل ها را به شهادت رساندند و خوی شیطانی دارند و دائما در جهان به دنبال ظلم و کودکشی هستند سر میز مذاکره بنشینند.

 وی با بیان اینکه در آستانه تشکیل سالروز شورای نگهبان هستیم، این عزیزان زحمات بسیاری را در ادوار گذشته کشیده اند، افزود: این شورا از روی مستندات حکم می دهد نه از روی قضاوت شخصی بنابراین اگر صلاحیت فردی توسط این شورا تایید نشد دلیل بر آن نیست که به درد خدمت نمی خورد.

  حجت الاسلام خاص امیری تشریح کرد: سرقت کابل برق در شهرستان صحنه افزایش یافته و مردم اگر سرقتی را دیدند به پلیس گزارش دهند و بی تفاوت گذر نکنند.

, امروله ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

مصیبت عظمای کشور ما بی تدبیری و ترک فعل است

, مصیبت عظمای کشور ما بی تدبیری و ترک فعل است, مصیبت عظمای کشور ما بی تدبیری و ترک فعل است,

 به گزارش اسلام آباد خبر،  حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: مصیبت عظمای کشور ما در حال حاضر پرداخت یارانه ها نیست بلکه بی تدبیری و ترک فعل است که این ترک فعل هم شامل ترک فعل درست است و هم شامل انجام فعل نادرست که باید در همه حوزه‌ها همانطور که آیت الله رئیسی در دوران ریاست قوه قضاییه شروع کردند در دوران تصدی گری حجت الاسلام  اژه ای نیز با قدرت بیشتری دنبال شود و نهادهای نظارتی و امنیتی نیز به وظیفه خود عمل کنند.   

 وی از اقدامات نهادهای نظارتی و امنیتی در مقابله با ترک فعل، کشف فساد و جرائمی که باعث اختلاف در زندگی روزمره مردم می‌شود، تقدیر و تشکر کرد و افزود: این باید با جدیت ادامه پیدا کند، گرچه مسئولین زحمتکش بسیار هستند اما عده معدودی هم هستند که در گوشه و کنار مانع پیشرفت این شهرستان هستند که از جنبه کلان مشکلات مشخص است اما در سطح شهرستان نیز مشکلاتی نظیر وجود بافت های فرسوده، فامیل بازی، مانع تراشی بانک ها و برخی دوایر دولتی و اشخاص در مسیر تولید، وضعیت زیرساخت های فرهنگی در شهر و روستا مصادیق ترک فعل هستند که باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.   

   حجت الاسلام موسوی زمانی با تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر(ع) بیان داشت: مردم و به ویژه روحانیون و واحد های فرهنگی علاوه بر توجه به فضائل و مناقب اهل بیت به زندگی سیاسی آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

 
  وی افزود:  امام باقر(ع) از ائمه اطهار ما است که مقام معظم رهبری در قالب کتاب انسان ۲۵۰ ساله در یک منظومه وظیفه سیاسی و دینی خود را به نحو احسن انجام داده اند و استراتژی انسان ۲۵۰ ساله را در مقاطع مختلف تاریخ با زیرکی حکمت و دوراندیشی خاصی تبیین کرده اند.   

    امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: فضایی که امام محمد باقر(ع) تحویل گرفتند در زمان خود از جانب خلفای بنی امیه، بنی مروان و عباسیان بود که این فضا فشارهای زیادی را برای شیعیان به وجود آورد و خشونت های فراوان خلفای این دوران شیعیان را با مشکلات فراوانی مواجه ساخت به گونه ای که وقتی به روایات صادره از امام باقر(ع) نگاه می کنیم می توانیم آن فضای سخت حاکم را تصور کنیم.

   حجت الاسلام موسوی زمانی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) به شیعیان خود سفارش می‌کردند اگر کسی از شیعیان ما به بلایی مبتلا می شود در صورتی که در برابر آن سختی و فشار مقاومت کند خداوند اجر هزار شهید برایش می نویسد که باید تأمل کرد هنگامی که در آن زمان اتفاقی رخ می داد آن حضرت شیعیان خود را به صبر و استقامت ترغیب می کردند و به لحاظ روحی و معنوی آنها را پشتیبانی و تقویت می‌کردند.  

  وی با بیان اینکه برخی بزرگان چنان شرایط سخت و نفس گیر بود که به‌ توصیه امام محمد باقر(ع) خود را به جنون می زدند، افزود: دلیل این همه فشار حکومت ها به شیعیان و صدور دستور تقیه از جانب اهل بیت(ع) این بود که از روایات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، را دشمنان آنها می دانستند در حالی که حق خلافت و جانشینی از آن اهل بیت(ع) است.

  خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: امروز هم همه این فشارها تحریم ها و سنگ اندازی ها در مسیر انقلاب اسلامی برای فروپاشی یا توقف روبه پیشرفت انقلاب و به دلیل ماهیت ضد تبعیض و ظلم ستیز انقلاب اسلامی است که با پرچم الله اکبر در مقابل تمام تهدیدات استعمار و استکبار جهانی ایستاده است.  

   وی افزود: تهدیدات دشمنان نسبت به اوایل انقلاب در مقابل جمهوری اسلامی بسیار افزایش یافته و دشمن علاوه بر تهدیدات نظامی به انواع تهدیدات نرم و سخت روی آورده زیرا جمهوری اسلامی سدی در مقابله با تهدیدات و نقشه‌های شوم دشمنان و متجاوزان به وجود آورده بنابراین باید قدر انقلاب را باید بدانیم زیرا این سدی  که امروز بنا کرده ایم بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب با وجود تمام سختی ها، مشکلات، تحریم ها و ترک فعل هایی که در داخل کشور صورت می گیرد راه درازی برای استحکام این سد و بنیان مرصوص طی شده است، هرچقدر دشمنان تلاش کردند و با جنگ‌های نیابتی عوامل خودشان را به کار گرفتند و دوقطبی هایی بین جنگ و صلح برای مردم ایجاد کردند اما این مردم عزیز از انقلاب دست نکشیدند و پای آرمان‌های انقلاب ایستادند.  
حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: صف روغن، قطعی‌برق، بیکاری و بسیاری از بی تدبیری هایی که امروز کم و زیاد در کشور شاهد آن هستیم باعث نشده که ملت عزیز ما از انقلاب شان کوتاه بیایند و امروز باید به رهبر عزیز و گرانقدر مان افتخار کنیم که در برابر نفوذها ایستاده است و اجازه نفوذ به ارکان انقلاب را نمی‌دهد.
 
 وی خاطرنشان کرد:  شورای نگهبان یکی از سدهایی است که در انقلاب ایجاد شده که اجازه نفوذ و فتنه را در  طول سال‌های انقلاب به دشمنان نداد و این را باید قدر بدانیم چون دشمنان بسیار تلاش می‌کنند که این شورای ارزشمند را ناکارآمد جلوه دهند پس ضمن اینکه نباید از نقدهای منصفانه غافل شویم باید به سوی بهتر شدن و کاهش هزینه ها پیش رویم زیرا ساختار بسیار ارزشمند و مقدسی است و همین را دشمنان ما نیز فهمیده‌اند به همین دلیل چنین هجمه هایی را بر شورای نگهبان وارد می کنند.  

  حجت الاسلام موسوی افزود: اگر شورای نگهبان همانند انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز نظارت می کرد بسیار بهتر بود و امیدواریم این خلأ قانونی پر شود زیرا همه روزه در رسانه‌های کشور شاهد هستیم افرادی از شوراها و شهرداری های کشور دستگیر می‌شوند که این به دلیل این است زیرا فیلتر مناسبی را ابتدای کار قرار نداده ایم تا صلاحیت‌ها و انتخاب ها به درستی بررسی شود، نظارت استصوابی که انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی دارد باید در شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز وجود داشته باشد تا افراد صالحی سرنوشت مردم را به دست بگیرند و انشاالله این خلاء قانونی در ادوار آینده پر شود.
 
  امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و قتل عام مسلمانان که بعنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده، عنوان کرد: برای اینکه خداوند ملتی را باقی بدارد باید دو نکته میانه روی و عفاف را مد نظر قرار دهیم و از دولت و دستگاه های فرهنگی انتظار داریم در ارتباط با موضوع حجاب و هنجار شکنی های جامعه برنامه ریزی درست داشته باشند.       

 حجت الاسلام موسوی با اشاره به در پیش بودن عید قربان و سنت قربانی بر رسیدگی به فقرا تاکید کرد.

, اسلام آباد خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه