اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

حجاب؛ منظومه‌ای از زیبایی‌ها/ زهو سرسلسله عفاف و از برکات حجاب است

حجاب؛ منظومه‌ای از زیبایی‌ها/ زهو سرسلسله عفاف و از برکات حجاب است
حجت الاسلام محمد بارانی ضمن اشاره به آثار و برکات فراوان حجاب گفت: حجاب اسلامی به عنوان بخشی از منظومه ی عفت کارکردها و آثار فراوانی در زندگی جمعی و فردی دارد و از جمله کارکردهای آن زهو یا همان رفتار بزرگ منشانه زنان در مواجهه با نامحرمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ حجت الاسلام محمد بارانی استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه شهرستان مهدی شهر در تبیین فلسفه حجاب ابتدا با اشاره به سه مقوله حجاب و عفاف و غیرت، این سه رکن را از یکدیگر جدانشدنی دانست و گفت: این سه باب با یکدیگر ارتباط عمیقی دارند و اگر حیا نباشد، عفت و غیرت نخواهد بود و به موجب آن حجاب نخواهد بود و براساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) «اَلْحَیاءُ هُوَ الدینُ کُلُّهُ» حیا کل دین است، و تمام زیبایی های معنوی و تمام سخنان انبیا در آن خلاصه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بی حیایی سرمنشا تمام بدی ها است

, بی حیایی سرمنشا تمام بدی ها است, بی حیایی سرمنشا تمام بدی ها است,

بارانی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) با مضمون اینکه هر که حیا ندارد از شناخت باری تعالی بی‌بهره است، اذعان کرد: اگر خداوند بنده ای را دوست نداشته باشد، اولین چیزی را که از او می گیرد حیا است و بی حیایی سرمنشا تمام بدی ها است و بسیاری از اختلاس ها و فساد های  ایجاد شده در جامعه نتیجه ترویج بی حیایی است. 

,

این استاد حوزه و دانشگاه عوامل ایجاد حجاب در جامعه را دیداری، شنیداری و شناختی ورفتاری دانست و در توضیح علت شناختی حجاب در جامعه گفت: باید برای جوانان مبانی انسان شناختی حجاب در جامعه مطرح شود و باید نگاه انان را از توجه به بعد جسمی به حقیقت روح و هدف نهایی خلقت و آفرینش معطوف کرد.

,

وی با ذکر این که نگاه غرب به انسان تنها بعد مادی دارد در توضیح آن اضافه کرد: نگاه غرب به انسان یک سویه و اومانیسم محور است که به موجب این تفکر انسان ازهیچ لذتی مضایقه نکند و  لذا غرب در تکاپوی رقابت شهوت گرایی بین خود و حیوان است واندیشکده های غربی به دنبال ترویج ابتذال و برهنگی در جوامع مسلمین هستند و  هرروز به دنبال خوراک فکری جدید برای این جوامع هستند.

,

بارانی در توضیح اینکه فساد جنسی با بی حجابی افسار گسیخته در جامعه ترویج می شود، افزود:  علم روان شناسی امروز به این نتیجه رسیده که جنبه ی روحی و روانی غریزه ی جنسی سیری پذیر نبوده، به خلاف جنبه ی جسمی آن هرگز اشباع نمی گردد؛ از همین روست که بازار آزاد زنان در مدل ها و الوان مختلف، مردان را روزبه روز از همسران خود دور نموده، به سوی هرزگی و بی بند باری می کشاند.

,

بارانی همچنین تصریح کرد: جوانان در جوامع اسلامی باید در بحث شناختی وجوب حجاب به مرحله ای از آگاهی برسند که با تمام وجود خود حس کنند عالم محضر خداوند است و انسان به عنوان خلیفه الله برروی زمین باید به گونه ای رفتار کند که لیاقت جانشنی خداوند برروی زمین را داشته باشد.

,

وی در خصوص علت رفتاری ایجاد حجاب، پرداختن به مسائل تربیتی را قبل از تشکیل  نطفه تا اتمام دوران کودکی فرزند بسیار مهم دانست و اظهارکرد: بنا به گفته لقمان حکیم تربیت فرزند از 20 سال قبل از اردواج آغاز می شود و باید دخترو پسر قبل از ازدواج در خصوص بحث تربیت آنان دقت نظر اعمال شود تا بتوانند والدین موثری در تربیت فرزندان شان باشند ودر مبحث تربیتی باید به لقمه حلال، حیای پدر و مادر،اسم نیکو گذاردن برروی فرزند بسیار دقت شود.

,

این استاد حوزه و دانشگاه تربیت دینی و اسلامی در مدارس و مهد های ایرانی را نکته مغفول مانده ای دانست و افزود: متاسفانه درصد بسیاری کمی از مهد ها و مراکز پیش دبستانی به مباحث دینی و تربیتی کودکان ما می پردازند و بالعکس ترویج بی عفتی و رقص و موسیقی در حال گسترش و این اجرای نقشه دشمن در داخل کشور است. 

,

نهج البلاغه بهترین منبع تربیتی است

, نهج البلاغه بهترین منبع تربیتی است, نهج البلاغه بهترین منبع تربیتی است,

بارانی خواندن نامه 31 امیرالمونین به امام حسن مجتبی را در نهج البلاغه برای والدین بسیار موثر دانست و گفت: براساس توصیه های امام علی (ع) در این نامه تمام مباحث تربیتی به خانواده ها گوشزد شده و نکات عالی تربیت اسلامی فرزند در تمام ابعاد بررسی می شود.

,

وی در خصوص تربیت دینی فرزند و تاثیر لقمه حلال برروی رشد همه جانبه و بالطبع ان حیا و عفت در فرزند با اشاره به داستان اعدام  شیخ فضل لله نوری گفت: ایشان پسر هرزه‏‌ای داشت که وقتی شیخ فضل الله را دار می‌زدند، در پای دار، کف می‌زد و می‌رقصید! و زمانیکه از او سوال می شود که چرا پسرتان اینگونه شده است؟! در جواب گفته که در نجف بودم و مادرش شیر نداشت، اورا به زنی دادیم تا شیرش دهد بعداً فهمیدم آن زن هرزه‏‌ای (زناکاری) بوده و به امیرالمؤمنین (ع) توهین می‌کرده و فحش می‌داده است و شیری که این ناصبی در حلق بچه من ریخته، از این بهتر نمی‌شود!

,

بارانی همچنین در تکمیل بعد رفتاری وجوب حجاب  به تاثیر معاشرت و هم نشینی با دوستان در هدایت و شقاوت افراد دانست و توضیح داد: شخصیت انسان در فضای دوستانه به مروز زمان تغییر می کند و همرنگ هم نشینانش می شود و آنچه از کلام بزرگان می توان دریافت تاثیر هم نشین خوب است  و تمام علما و بزرگان از هم نشنی با صاحب منصبان کمال به جایگاه والایی رسیده اند.

,

وی در رابطه با تاثیرات بصری در مقوله حجاب تصریح کرد: نقش تاثیر نگاه آلوده بر کدورت قلب کاملا مشخص است و خداوند درایات سوره نور به صراحت بیان کرده است که جشمان خود را بپوشانید به همین دلیل است که چشمان دریچه ورود به قلب و تاثیر گذار برروح انسان هستند.

,

این استاد دانشگاه در رابطه با علل دیگر بی حجابی در جامعه به نقش کمرنگ و ضعیف دول گذشته در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و افزود: متاسفانه در سال های پس از انقلاب هم بسیاری از دولت های  روی کار آمده به این معقوله نپرداختند و گاها خود از طرق مختلف عامل ترویج بی بند و باری هم شده اند و ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی زمینه سازی خود انها با همکاری دشمنان بوده است.

,

زهو سرسلسله عفت و حیا است

, زهو سرسلسله عفت و حیا است, زهو سرسلسله عفت و حیا است,

وی همپنین خاطر نشان کرد: حجاب اسلامی به عنوان بخشی از منظومه ی عفت کارکردها و آثار فراوانی در زندگی جمعی و فردی دارد که خداوند در 33 آیه قران در مورد آن سخن گفته است و از جمله کارکردهای آن  زهو  که همان رفتار بزرگ منشانه است که می تواند به عنوان الگویی کلان در رفتار و گفتار زنان در مواجهه با نامحرمان، مطرح شود.

,

بارانی در نهایت توضیح داد: واضح است که بی حجابی و بی قیدی در پوشش، به تغییر ذائقه ی جنسی مردان و در نتیجه فروپاشی خانواده منجر خواهد شد پس از گسستگی بنیاد خانواده و رها شدن فرزندان طلاق در اجتماع،  بدون برخورداری از هر گونه تربیت و پشتوانه ی پرورش مسلماً روزبه روز بر تعداد بزه کاران افزوده می گردد و این خود زمینه ساز شکل گیری خانواده های سست و بی بنیاد در آینده (توسط همین فرزندان طلاق) است و این دور فاسد همچنان ادامه می یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه