اخبار داغ

امام جمعه ملایر:

تریبون نماز جمعه جایی برای حل مشکلات مردم است

تریبون نماز جمعه جایی برای حل مشکلات مردم است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری گفت: نماز جمعه برای حل و فصل مشکلات مردم و مسایل مختلف شهر است و مسئولین تا آنجا که می توانند برای اعتلای جایگاه نماز جمعه و یا شکوه برگزار شدن آن تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان ملایر با اشاره به در پیش بودن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور اظهار کرد: نماز معنوی جمعه دارای جایگاه ویژه ای در اسلام است و در اهمیت آن همین بس که سوره جمعه درباره آن نازل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی با بیان اینکه در سوره جمعه به مومنین برای حضور در این‌ نماز با تعبیر تلاش و شتاب توصیه شده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم یک دستاورد بزرگ نماز جمعه را نام ببریم باید گفت حاصل نماز جمعه در شهرستان ملایر۱۱۰۰ شهید است.

,

حجت السلام برقراری نماز جمعه رشد دهنده دانست و تاکید کرد: نباید نماز جمعه را دست کم گرفت و تا می توان در راستای تقویت آن تلاش کرد و ماهیت این نماز برپایی باشکوه آن است.

,

وی به اقامه نماز جمعه در شرایط مختلف کشور اشاره و بیان کرد: در طول دوران شکوهمند انقلاب اسلامی نمازگزاران روز جمعه زیر بمباران هم نماز را تعطیل نکردند که نمونه بارز آن ۲۵ تیر ۶۱ در روز قدس در همدان است.

,

امام جمعه ملایر افزود: این نمازجمعه در ورزشگاه یادتشکیل صف دشمن شکن و گسترده تشکیل شد و به دستور صدام و توسط نیروهای بعثی در حین اقامه خطبه های نماز جمعه ورزشگاه شهدای قدس را بمباران شد و ۸۰ نفر به شهادت رسیدند.

,

وی با بیان اینکه نماز جمعه معامله با خداست و بالاترین درجات انسانی در این نماز به دست می آید، عنوان کرد: مسئولین تا آنجا که می توانند برای اعتلای جایگاه نماز جمعه و یا شکوه برگزار شدن آن تلاش کنند.

,

حجت الاسلام برقراری با اشاره به مصوبات ستاد کرونا درباره نحوه برگزاری نماز جمعه تصریح کرد: مسئولان بهداشتی نظارت مستقیم بر روی برگزاری نمازهای جمعه داشته باشند.

,

وی با تاکید به حضور همه مدیران و کارمندان در نماز جمعه تصریح کرد: حضور مدیران و کارمندان گاها کم رنگ است و معمولا با توجه به مناسبت مربوط به آن اداره در نماز حضور می یابند.

,

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه حضور مسئولین در این نماز به صورت پررنگ باشد، بیان کرد: هنگامی که مردم مسئولین را بدون تشریفات در کنار خود می بینند راحتتر مسائل و مشکلات را بیان می کنند.

,

وی حضور در نماز جمعه در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها موثر دانست و گفت: با توجه به شیوع کرونا برگزاری میز خدمت در نماز جمعه کم‌رنگ شد و و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزاری میز خدمت ادامه یابد.

,

حجت‌الاسلام برقراری تاکید کرد: مسئولین با حضور پر بین مردم صحبت های آنان را بشنوند و از مردم برای تحقق شعار سال و رفع مشکلات کمک بگیرند.

,

وی گفت: تریبون نماز جمعه برای حل و فصل مشکلات مردم و مسایل مختلف شهر است و برای نماز جمعه باید اقدامات زیادی انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه