اخبار داغ

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:

ویروس دلتا همه استان‌ها را درنوردیده است/ توزیع ۶میلیون دُز واکسن کرونا در هفته جاری

ویروس دلتا همه استان‌ها را درنوردیده است/ توزیع ۶میلیون دُز واکسن کرونا در هفته جاری
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ویروس دلتا همه استان‌ها را درنوردیده است گفت: در این هفته ۶میلیون دُز واکسن جدید به دست ما می‌رسد که توزیع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: ویروس دلتا بسیاری از کشورها را درگیر کرده و در کشور ما نیز همه استان‌ها را درنوردیده است و شیوع ویروس و مبتلایانی که داریم، نشانگر این است که ویروس دلتا در حال تبدیل شدن به گونه غالب کرونا در کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: 169 شهر قرمز و 166 شهر نارنجی و 113 شهر زرد کرونایی در کشور داریم.
,
 
,
رئیسی ادامه داد: نکته ناراحت‌کننده این است که میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور به 48 درصد رسیده است که کافی نیست و منجر به افزایش شیوع بیماری می‌شود. میزان پلمب‌ها و جرایم کم نیست اما صرفاً با جریمه و پلمب کردن نمی‌توان رعایت پروتکل را القا کرد و انتظار داریم مردم برای حفظ جان خود بیشتر پروتکل‌ها را رعایت و از تجمعات و سفرها پرهیز کنند.
,
 
,
معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: رستوران‌ها، تالارها، مراکز سرپوشیده مانند استخر و سالن ورزشی و پاساژهای سرپوشیده می‌تواند محل انتقال بیماری باشد.
,
 
,
وی با بیان اینکه قدرت سرایت ویروس جدید بالاست و با کوچک‌ترین کوتاهی، میزان ابتلا افزایش خواهد یافت، گفت: بسیاری از استان‌های کشور چندین شهر قرمز دارند، در جنوب کشور کرونا در بوشهر، هرمزگان، سیستان و کرمان رو به افزایش است اگرچه این بیماری در سایر نقاط کشور نیز در حال گسترش است.
,
 
,
رئیسی با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در روزهای اخیر خوب شده است، تصریح کرد: میزان واکسیناسیون از مرز تزریق روزانه 250 هزار دُز نیز عبور کرده است.
,
 
,
وی درباره تأمین واکسن کرونا اعلام کرد: برای افراد بالای 60 سال واکسن دز اول و دز دوم به‌اندازه کافی داریم و تاکنون 11.2 میلیون دز واکسن کرونا در کشور توزیع شده است و در این هفته 6 میلیون دز واکسن جدید به دست ما می‌رسد که توزیع می‌شود و بالای 60 سال و گروه‌های پرخطر را واکسینه خواهیم کرد.
,
 
,
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که در هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، واکسیناسیون برای افراد بالای 50 سال آغاز شده است؛ یادآور شد: در جزایر خلیج فارس به‌جز کیش و قشم که به‌زودی اعلام خواهد شد، افراد بالای 18 سال را واکسینه خواهیم کرد و عشایر بالای 18 سال از ماه آینده واکسینه می‌شوند و تزریق واکسن کرونا به معلمان و اساتید دانشگاه در مردادماه آغاز می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه