اخبار داغ

مسئول میز سلامت اندیشکده فضای مجازی ژرفا:

انسان سالم محور توسعه پایدار است/ تاثیر واکسن در کاهش مرگ و میر و بستری

انسان سالم محور توسعه پایدار است/ تاثیر واکسن در کاهش مرگ و میر و بستری
احمد مهری گفت: شواهد علمی نشان می‌دهد که به ازای هر نفری که تزریق واکسن داشته باشیم می‌توانیم از یک مرگ پیشگیری کنیم، حتی اگر مبتلا شویم چون این واکسن‌ها تأثیر بسیار زیادی در کاهش جریان مرگ و میر و بستری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول میز سلامت اندیشکده فضای مجازی ژرفا در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: سلامت قبل از ماجرای کرونا در کشورهای مختلف از جمله ایران فکر می شد که با وجود تأکیدات فراوانی که در دین و بحث های اجتماعی شده فکر می کردیم اولویت نیست و حالا فهمیدیم که این اولویت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

احمد مهری ادامه داد: انسان سالم محور توسعه پایدار است، یعنی الآن انسان سالم و سلامت به عنوان یک رکن اصلی در تمام تصمیمات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید در نظر گرفته شود.

,

ضرورت مراجعه زودهنگام بیماران کرونایی؛ عاملی مهم برای جلوگیری از افزایش مرگ و میر

, ضرورت مراجعه زودهنگام بیماران کرونایی؛ عاملی مهم برای جلوگیری از افزایش مرگ و میر,

وی افزود: در ماجرای کرونا چیزی که از مرگ و میر و بستری می تواند جلوگیری کند؛ مراجعه زود هنگام است، در فاز اول که شما علائم می گیرید فاز انکار است که من سرما خوردم، ما باید اطلاع رسانی دقیق و فشرده ای انجام دهیم که مردم زود مراجعه کنند هر روز، زود مراجعه کردن یک قدم از مرگ و بستری پیشگیری می شود.

,

واکسیناسیون همگانی؛ اولویت مهم در گام دوم است

, واکسیناسیون همگانی؛ اولویت مهم در گام دوم است,

این کارشناس تصریح کر: در بیمارستان شاهد بودم، بیمارانی بودند که در اکثر موارد بد حال به بیمارستان مراجعه می کردند این یک مداخله جدی است که گروه های جهادی در آموزش و اطلاع رسانی می توانند نقش زیادی داشته باشند.

,

مهری گفت:  اولویت بعدی در شرایط فعلی که رهبری هم پیش قراول این جریان بودند امر واکسیناسیون است،  من از گروه های جهادی درخواست می کنم حتماً هم خودشان و هم خانواده هایشان به این اقدام بپیوندند رهبری بسیاری از جوانب را می بینند، می دانند که چه اقدام مثبتی است، کمک به گروه های جهادی کنند برای اینکه در مجموعه نظام سلامت این امر واکسیناسیون اتفاق بیفتد.

,

واکسن ها تأثیر بسیار زیادی در کاهش جریان مرگ و میر و بستری دارند

, واکسن ها تأثیر بسیار زیادی در کاهش جریان مرگ و میر و بستری دارند,

وی افزود: هر حرفی که حضرت آقا گفت را همین جا تکرار می کنم، حضرت آقا فرمودند، که واکسن ایرانی خوب است، واکسن ایرانی که بتواند فرآیند تحقیقاتی اش را کامل و زمان کافی را داشته باشد؛ خوب است، حضرت آقا فرمودند که من منتظر بودم که واکسن ایرانی بیاید البته واکسن خارجی هم هست و از آن ها می شود استفاده کرد.

,

این کارشناس تاکید کرد: این دو جمله رهبری به ما یک بحث را می گوید که بهترین واکسن همانی است که شما زودترین واکسن را استفاده کنید چون تقریباً شواهد علمی نشان می دهد که هر نفری که تزریق واکسن داشته باشیم می توانیم از یک مرگ پیشگیری کنیم، حتی اگر مبتلا شویم چون این واکسن ها تأثیر بسیار زیادی در کاهش جریان مرگ و میر و بستری دارند.

,

مهری بیانکرد: حرف من این است که گروه های جهادی هر چند که تزریق واکسن را به لحاظ تکنیکال نخواسته باشند ولی در فرآیند واکسیناسیون کمک زیادی به نظام جمهوری اسلامی می توانند کنند. باید به میدان بیایند و ما باید هرچه سریع تر این واکسیناسیون را بر طبق نظر و توصیه خود حضرت آقا و مجموعه های علمی پیش ببریم.

,

بیماران کرونایی حتما دو هفته قرنطینه کامل شوند

, بیماران کرونایی حتما دو هفته قرنطینه کامل شوند,

مهری ادامه داد: نکته سوم در اولویت ماجرای کرونا این است که از کسی که مبتلا است حمایت شود و بیرون نیاید. ما اگر از همه مردم هم تست بگیریم و ببینیم که 20 درصد مردم تست مثبت دارند چه فایده ای دارد؟ در حالی این تست می تواند فایده داشته باشد که فردی که تست او مثبت می شود دو هفته قرنطینه کامل شود و به این فرد گفته شود که اگر مشکل مالی داری این کمک را شما بگیر، من گروه جهادی به تو کمک می کنم، خرید تو را انجام می دهم که بیرون نیایی و بقیه را درگیر نکنی این اقدام بسیار مثبتی است که در طرح شهید سلیمانی هم داشتیم.

,

طرح شهید سلیمانی؛ به شدت موثر و ضروری

, طرح شهید سلیمانی؛ به شدت موثر و ضروری,

وی ادامه داد:  اکثر کسانی که کرونا می گیرند باور نمی کنند که کرونا گرفته باشند؛ این ها از افراد بی علامت، افرادی که علامت خفیف داشتند؛ کرونا گرفته اند؛  پس گروه های جهادی در این مورد هم می توانند تأثیر داشته باشند، فضای طرح شهید سلیمانی قشنگ ترین ساختاری که هست و بتوانند اطلاع رسانی کنند.

,

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم که واکسیناسیون کمی جدی تر پیش برود که بتوانیم تا پاییز مردم را به یک سطح ایمنی برسانیم و از این بلای خانمان سوز که بر شرایط اجتماعی، اقتصادی و روان ما تأثیر گذاشت رها شویم و یادمان نرود که انسان سالم محور توسعه پایدار است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه