اخبار داغ

به همت ستاد مردمی احیای غدیر صورت می گیرد؛

برگزاری جشن شبهای علوی در ایام اعیاد قربان تا غدیر در اراک/ نمایش میدانی امضای خدا به مدت ۸ شب

برگزاری جشن شبهای علوی در ایام اعیاد قربان تا غدیر در اراک/ نمایش میدانی امضای خدا به مدت ۸ شب
عزیزی دبیر ستاد مردمی احیای امر غدیر گفت: به مناسبت اعیاد قربان و غدیر، جشنی با عنوان شبهای علوی در محوطه باز ورزشگاه ۱۵هزار نفری امام خمینی(ره) اراک در راستای افزایش نشاط اجتماعی برگزار می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علی عزیزی دبیر ستاد مردمی احیای امر غدیر ظهر امروز در نشست خبری جشن دهه ولایت گفت: به مناسبت اعیاد قربان و غدیر در نظر داریم تا جشنی در خور شأن این دو عید بزرگ در کلانشهر اراک برگزار کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: در همین راستا از دوم لغایت دهم مرداد ماه با همکاری شهرداری اراک، مواکب داخل استان و گروه فرهنگی هنری سقا جشنی با عنوان شبهای علوی در محوطه باز ورزشگاه ۱۵هزار نفری امام خمینی(ره) و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهیم کرد که هدف از این جشن احیای واقعه غدیر و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه است.

,

عزیزی ادامه داد: جشن شبهای علوی بدین صورت برنامه ریزی شده که از ساعت ۱۹ با پذیرایی مواکب از عموم مردم آغاز می شود. موکب ها با برپایی غرفه هایی خدماتی از جمله واکس و تعمیر کفش بازدیدکنندگان و پذیرایی از مردم با شربت، فتیر، فلافل و ... خواهند داشت و پس از موکب ها غرفه های فرهنگی حضور دارند که با برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی سعی در افزایش نشاط اجتماعی در میان بازدیدکنندگان دارند.

,

وی تصریح کرد: پس از پذیرایی مواکب از عموم مردم و برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، نماز مغرب و عشا برگزار می شود و پس از اقامه نماز شاهد برگزاری نمایش میدانی امضای خدا به کارگردانی علی گودرزی خواهیم بود. این نمایش بزرگ میدانی با حدود صد بازیگر و در پهنه ای به وسعت ۱۳۰۰متر مربع که با همکاری شهرداری اراک خاکریزی آن انجام شده برگزار می شود.

,

در ادامه نشست، علی گودرزی کارگردان نمایش میدانی با تشریح ابعاد نمایش، گفت: گروه هنری سقا که سابقه ای بیش از یک دهه در برگزاری نمایش های آیینی و میدانی دارد، تمام تلاش خود را در بومی سازی هنر نمایش صحنه ای بکار بسته تا عموم مردم خصوصا قشر مذهبی را با این هنر نمایشی آشتی دهد.

,

وی افزود: برای نمایش میدانی امضای خدا که قرار است به مدت ۸ شب اجرای آن را داشته باشیم، از دی ماه سال ۱۳۹۹ اقدامات پیش نمایش آن را در دستور کار داشتیم. در این نمایش حدود صد بازیگر بومی به اجرای نقش می پردازند و برای بهتر شدن کیفیت کار از دوستان سازمان رسانه ای اوج و همچنین آقای ترکمان که جلوه های ویژه میدانی پروژه هایی مانند فیلم سینمایی تنگه ابوقریب، به وقت شام و بادیگارد را در کارنامه خود دارند همکاری خواهیم کرد.

,

گودرزی خاطرنشان کرد: مدت زمان این نمایش میدانی ۹۰ دقیقه است و سعی شده در آن برشی از زندگی امروز و برشی از واقعه غدیر به نمایش گذاشته شود و با استفاده از هنر، این دو بازه زمانی را به یکدیگر گره بزنیم تا مردم از دیدن این اثر هنری لذت ببرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه