اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اعلام کرد؛

سقوط خراسان شمالی به رتبه های دهم و چهارم وقایع فوت و مصدومیت ناشی از تصادفات

سقوط خراسان شمالی به رتبه های دهم و چهارم وقایع فوت و مصدومیت ناشی از تصادفات
حسن محمدزاده گفت: استان در زمینه واقعه فوت بر اثر تصادفات از رتبه دوازدهم به رتبه دهم همچنین در زمینه واقعه مصدومیت ناشی از تصادفات نیز از رتبه هفتم به چهارم کشور سقوط کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن محمدزاده، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در خراسان شمالی در سال ۹۸، ۲۳۰ متوفا بر اثر تصادفات جاده ای به پزشکی قانونی استان ارجاع شدند.

محمدزاده گفت: تعداد متوفیان ارجاع شده بر اثر تصادفات به پزشکی قانونی استان در سال ۹۹، ۲۱۲ مورد بود که ۲۸ مورد فوت در جاده های درون شهری و ۱۸۴ مورد فوت در جاده های برون شهری اتفاق افتاده بود.

وی افزود: طی دو ماهه نخست امسال نیز ۳۴ متوفا بر اثر تصادفات به این نهاد ارجاع شدند که شش مورد فوت در جاده های درون شهری  و ۲۸ مورد فوت در معابر برون شهری استان اتفاق افتاده بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: خراسان شمالی در زمینه واقعه فوت بر اثر تصادفات درون و برون شهری از سال ۹۸ تا به کنون از رتبه دوازدهم به رتبه دهم سقوط کرده است.

وی همچنین درباره مصدومان ناشی از تصادفات نیز اظهار کرد: در استان طی سال ۹۹، چهار هزار و ۲۱ مصدوم به علت تصادفات درون و برون شهری شامل دو هزار و ۹۶۲ مرد و هزار و ۵۹ زن، مورد معاینات پزشکی قانونی استان قرار گرفتند.

محمدزاده بیان کرد: طی دو ماهه نخست امسال نیز ۶۴۴ مصدوم بر اثر تصادفات درون و برون شهری شامل ۴۴۹ مرد و ۱۹۵ زن برای انجام معاینات به این نهاد ارجاع شدند.

وی یادآور شد: خراسان شمالی در زمینه مصدومیت ناشی از تصادفات از سال ۹۸ تا به کنون از رتبه هفتم به رتبه چهارم کشوری سقوط کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود به کمیسیون قصور پزشکی نیز اشاره و عنوان کرد: در استان طی سال ۹۹، ۱۳۴ پرونده به این کمیسیون ارجاع شدند که پس از بررسی ۸۷ مورد تبرئه و ۴۷ مورد محکوم شدند.

وی افزود: طی دو ماهه امسال نیز ۲۵ پرونده به این کمیسیون ارجاع که ۱۷ مورد تبرئه و هشت مورد محکوم شدند.

محمدزاده خاطر نشان کرد: بیشترین پرونده های ارجاع شده در زمینه قصور پزشکی در زمینه شکایت از پزشکان جراح همچنین زنان و زایمان بوده است.

وی در خاتمه به سامانه دادپزشک نیز اشاره و بیان کرد: این سامانه پاسخگوی خانواده ها است در زمانیکه فردی در منزل فوت شود و خانواده با تماس با این سامانه پزشکی قانونی را برای بررسی علت فوت مطلع کند تا خانواده به چرخه قضایی وارد نشود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی ماهانه حدود ۳۵ تا ۵۰ تماس با این سامانه انجام می شود.

محمدزاده گفت: شماره تماس با این سامانه  ۰۹۱۵۹۸۷۴۰۵۷ است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک , عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه