اخبار داغ

۳۹ درصد از جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

۳۹ درصد از جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند
ایمان بیوس گفت: در حال حاضر ۷۷۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان داریم که در مجموع ۳۹ درصد جمعیت کرمانشاه زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، ایمان بیوس امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان فلسفه و نقش تامین اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: نزدیک به ۲۵۰ هزار بیمه شده اصلی در استان کرمانشاه داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: همچنین ۵۸ هزار نفر مستمری بگیر داریم و ۱۹ هزار کارگاه فعال که با سازمان تامین اجتماعی سروکار دارند، در سطح استان داریم.

بیوس به حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: از اسفندماه سال گذشته این طرح اجرا شد و دفترچه و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بار مراجعه برای تعویض دفترچه کاهش پیدا کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۷۷۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان داریم که در مجموع ۳۹ درصد جمعیت کرمانشاه زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

وی بیان داشت: ۵۸ هزار نفر مستمری بگیر داریم که در سال ۹۹ بیش از ۵ هزار نفر و در سال سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰۰ مستمری بگیر اضافه شد.

بیوس گفت: همچنین در حال حاضر ۳ هزار و ۷۵۰ نفر از سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می کنند که در سال ۹۹ حدود ۱۰۷ میلیارد تومان پرداخت بیمه بیکاری داشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: اجرای طرح بیمه زنان خانه دار و دانشجویان از دیگر اقداماتی است که توسط سازمان تامین اجتماعی اجرا شده است.

بیوس با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار قرارداد جدید بیمه ای داشتیم اذعان داشت: با متناسب سازی حقوق بازنشستگان بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش یافت.

بیوس همچنین پرداخت ۱۳۳۰ مورد کمک هزینه ازدواج به ارزش سه میلیارد تومان، ۱۳۹۱ مورد کمک هزینه مراسم ترحیم به ارزش ۲ میلیارد تومان، ۲۴۰۰ مورد کمک هزینه بارداری به ارزش شش میلیارد تومان، ۹۶۵۰ مورد هزینه استراحت پزشکی با رقم ۱۶ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته عنوان کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: لز ابتدای شیوع کرونا ۳۱۷ نفر از بیمه شدگان به واسطه بیماری کرونا فوت کردند که خانواده آنها تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند و نیز به ۷۷۴۴ نفر آسیب دیده از کرونا بیش از ۴۲ میلیارد تومان به آنها پرداختی داشت پرداخت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


صدور روزانه ۳ تا ۵ هزار نسخه الکترونیک در کرمانشاه/ در استان حدود ۱۲۰۰ پزشک طرف قرارداد بیمه تأمین اجتماعی هستند

,
, صدور روزانه ۳ تا ۵ هزار نسخه الکترونیک در کرمانشاه/ در استان حدود ۱۲۰۰ پزشک طرف قرارداد بیمه تأمین اجتماعی هستند, صدور روزانه ۳ تا ۵ هزار نسخه الکترونیک در کرمانشاه/ در استان حدود ۱۲۰۰ پزشک طرف قرارداد بیمه تأمین اجتماعی هستند,

به گزارش مرصادنیوز، میثم‌حجتی پور امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در مرکز استان ۲ بیمارستان تخصصی و ۲ مرکز پلی کلینیک داریم و در سطح شهرستانی نیز در شهرستان‌های سنقر، جوانرود و پاوه درمانگاه تأمین اجتماعی را اضافه کردیم.

, مرصادنیوز,

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه افزود: در سال ۹۹ علی رغم تمام مشکلات و بیماری کرونا اقدامات خوبی صورت گرفته است که از جمله آن می توان به ساخت اورژانس بیمارستان شهدا در ۳ هزار و ۲۰۰ متر زیر بنا اشاره کرد که ظرف ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.

,

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بخش آی سی یو نوزادان بیمارستان حضرت معصومه(س) را نیز بازسازی کردیم و در فاصله زمانی ۲ ماه توانستیم ۱۳ تخت بیمارستانی را به این مجموعه اضافه کنیم.

,

حجتی پور بیان داشت: همچنین تلاش برای ایجاد بخش "ال دی آر" از دیگر اقدامات است که این بلوک زایمانی تک نفره، بهترین مدل زایشگاه در دنیا است که در این مدل یک اتاق ویژه برای زایمان به مادر باردار اختصاص داده شده و تمام مراحل زایمانی در یک اتاق انجام می شود و امکان حضور همسر یا همراه در کنار مادر وجود دارد که قرار است ۹ ماه آینده در بیمارستان حضرت معصومه(س) آنرا ایجاد کنیم که نمونه این بخش را در کمتر استانی می‌بینیم.

,

وی اظهار داشت: از آنجا که درمانگاه بیمارستان باید در محیطی خارج از بیمارستان باشد لذا در نظر داریم در بیمارستان حضرت معصومه(س) درمانگاه تخصصی را با زیربنای ۱۳۰۰ متر و در ۲ طبقه خارج از بیمارستان احداث کنیم و از طرفی درمانگاه قبلی را به عنوان یک بخش تجهیز کنیم و بعنوان حوزه بستری از آن استفاده کنیم و امیدواریم تا ۱۸ ماه دیگر به بهره برداری برسد.

,

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه طرح نسخه نویسی الکترونیک را از الزامات برنامه ششم توسعه دانست و گفت: پیش بینی می‌شود که تا پایان نیمه نخست امسال این طرح در تمام مراکز طرف قرار داد تامین اجتماعی اجرایی شود.

,

وی از صدور روزانه ۳ تا ۵ هزار نسخه الکترونیک در کرمانشاه خبر داد و ابراز داشت: از ابتدای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در آبان ۹۹ تا کنون بیش از ۵۵۰ هزار نسخه الکترونیک در استان کرمانشاه صادر شده است.

,

حجتی پور بیان داشت: زیر ساخت‌های لازم نسخه الکترونیک در بیمارستان‌ها فراهم شده و ثبت نام پزشکان هم در حال انجام است.

,

وی افزود: در استان کرمانشاه حدود ۱۲۰۰ پزشک طرف قرارداد بیمه تأمین اجتماعی هستند که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها نسخ را به صورت الکترونیکی صادر می‌کنند.

,

حجتی پور، اظهار داشت: از مهمترین مزایای طرح نسخه نویسی الکترونیک این است که ۸۰ درصد تعرفه دولتی ویزیت پزشک پس از ۲۴ ساعت واریز می‌شود در صورتیکه پیش از این پرداخت سهم بیمه ۶ ماه تا یکسال زمان می‌برد.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش تعداد مراجعین به مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال گذشته را ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در سال ۹۹ علی رغم اینکه در کل کشور کاهش موالید داشتیم و بیمارستان حضرت معصومه(س) ۴ هزار و ۲۵ تولد صورت گرفت و کماکان یک سوم میزان زایمان انجام شده در استان است.

,

حجتی پور گفت: از ابتدای بحران کرونا تا ابتدای تیرماه تعداد ۱۶۰۰ بستری کرونایی در بیمارستان شهدا داشتیم و همچنین در طول این مدت ۲۱ هزار سی تی اسکن انجام شد که ۸۲۰۰ مورد آنها مثبت بوده است.

,

دکتر حجتی در پاسخ به خبرنگار مرصاد مبنی بر"تدابیر سازمان برای اکرام ارباب رجوع و رسیدگی به انتقادات برخی مراجعین  مراکز درمانی و درمانگاه های تامین اجتماعی نسبت به نحوه خدمات دهی و برخورد کارکنان با بیماران و مراجعان"  گفت: مجموعه‌ای داریم با ۱۲۰۰ پرسنل که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مراجعه کننده داریم و اگر یک یا دو نفر از آنها برخورد بدی داشته باشد و بخواهیم موردی به آن بپردازیم دیتای درستی به ما نمی دهد.

,

وی افزود: در بین همکاران افرادی داریم که به دلیل رفتاری ایراداتی دارند و البته در طرف مقابل ممکن است مراجعه کننده ای باشد که آداب مراجعه درست را نداشته باشد.

,

حجتی پور اظهار داشت: چیزی که برای ما شاخص است و به ما مسیر می دهد این است که در سال ۹۹ توسط جهاد دانشگاهی رضایتمندی مراجعین را سنجش کرد و در این ارزیابی مشخص شد که در حوزه بستری بیش از ۹۰ درصد و در حوزه سرپایی ۸۵ درصد رضایتمندی دارند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه