اخبار داغ

مراسم بدرقه کاروان ایران به المپیک برگزار شد

المپیکی‌های ایران در مراسم بدرقه چه گفتند؟

المپیکی‌های ایران در مراسم بدرقه چه گفتند؟
مراسم بدرقه کاروان ایران به المپیک برگزار شد و تعدادی از المپین های کشورمان در این مراسم صحبت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم بدرقه کاروان ورزشی اعزامی ایران به رقابت‌های المپیک توکیو امروز با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، علی نژاد معاون وزیر ورزش، رؤسای برخی فدراسیون‌ها و برخی از ورزشکاران رشته‌های المپیکی در سالن VIP فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این مراسم ورزشکاران رشته‌های تیراندازی، والیبال، بسکتبال، تکواندو، شمشیربازی و تنیس روی میز حضور داشتند. 
,
 
,
به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم قرار بود پیش از این در فضای باز برگزار شود اما در فضای بسته و کوچک برگزار شد.
,
 
,
در پایان ورزشکاران با عبور از زیر قرآن به المپیک توکیو بدرقه شدند.
,
 
,
تعدادی از المپین‌های کشورمان در این مراسم صحبت کردند.
,
 
,
 
,
*حسینی: شب‌ها با فکر المپیک می‌خوابیدم
, *حسینی: شب‌ها با فکر المپیک می‌خوابیدم,
 
,
میرهاشم حسینی، تکواندوکار کشورمان در حاشیه مراسم بدرقه ورزشکاران المپیکی برای حضور در مسابقات المپیک اظهار داشت: من 4 سال برای کسب سهمیه زحمت کشیدم، مطئن باشید برای این زحمتم در مسابقات المپیک چیزی کم نمی‌گذارم. تقریبا یک سال و نیم است به المپیک فکر می‌کنم. با فکر المپیک می‌خوابیدم و باور کنید خوابم بهم ریخته است. امیدوارم این سختی‌ها را با مدال خوش رنگ تمام کنم تا دل مردم و خودم شاد شود.
,
 
,
وی افزود: مردم به ما لطف داشتند و نشان دادند حمایت‌های شان همیشه وجود دارد. از آنها می‌خواهم سر نمازشان ما را دعا کنند، انشاءالله بتوانیم دعاهای آنها را جبران کرده و با کسب مدال خوشحال شان کنیم.
,
 
,
هادی‌پور: خیلی سختی کشیدم
, هادی‌پور: خیلی سختی کشیدم,
 
,
آرمین هادی‌پور، دیگر تکواندوکار کشورمان گفت: از وقتی که سهمیه گرفته‌ام حدود یک سال و نیم می‌گذرد. یک دوران سخت را پشت سر گذاشتم که شرایط واقعا بدی بود اما خدا را شکر الان وضعیت بهتر شده است. برای پرچم سه رنگ کشورم هر چیزی بود گذاشتم و در میدان مسابقات پیش‌رو هر چیزی باشد، می‌گذارم.
,
 
,
وی تصریح کرد: در این مدت آنقدر سختی کشیدم که فکر نکنم شرایطی مثل کرونا تأثیری داشته باشد. فکر نکنم هیچ کسی مثل من برای این جایگاه تلاش کرده باشد. انشاءالله بتوانم بدون اشتباه مبارزه کرده تا با دعای مردم دل شان را شاد کنم.
,
 
,
*کیانی: کارهایی که قرار است انجام دهم را در ذهنم تصویرسازی کردهام
, *کیانی: کارهایی که قرار است انجام دهم را در ذهنم تصویرسازی کردهام,
 
,
ناهید کیانی بانوی تکواندوکار ایران در حاشیه مراسم بدرقه کاروان ایران به المپیک توکیو اظهار داشت: می‌خواهم به المپیک بروم و نتیجه درخشانی بگیریم. قطعاً همه ورزشکاران دنبال همین موضوع هستند تا دل مردم شاد شود. از همه می‌خواهم که برای ما دعا کنند، چون تا همین حالا هم با انرژی آنها پیش رفتیم. مدال المپیک ارزشمند است و دلیل آن هم این است که دل مردم شاد می‌شود. ما تلاش می‌کنیم دل مردم را شاد کنیم، چون این وظیفه ملی ما است. 
,
 
,
وی ادامه داد: از نظر ذهنی خودم را برای تمام لحظات آماده کرده‌ام. تک تک کارهایی که قرار است آنجا انجام دهم را در ذهنم تصویرسازی کرده‌ام تا وقتی وارد توکیو شدم، جو باعث نشود که عملکردم تحت تاثیر قرار بگیرد. قطعاً تمام تلاشم را خواهم کرد که بهترین عملکرد را داشته باشم.
,
 
,
*فروغی: کوچکترین امتیاز نتایج را تغییر می‌دهد
, *فروغی: کوچکترین امتیاز نتایج را تغییر می‌دهد,
 
,
جواد فروغی تیرانداز تیم ملی در مراسم بدرقه ورزشکاران المپیکی برای حضور در مسابقات المپیک توکیو، اظهار داشت: با توجه به نیازهای تیراندازان و مشکلات، زمان طولانی را طی کردیم که به اینجا برسیم. خرسند هستیم که در این آوردگاه بزرگ حضور داریم و امیدواریم بهترین‌ها را برای ملت رقم بزنیم.
,
 
,
وی در ادامه افزود: در سال 1400 جام‌جهانی هند را داشتیم که برای آنها قهرمانی کشورشان اهمیت داشت. برخی از رقبای ما هندی هستند و نتایج به بهترین نحو رقم خورد و آنها را در خاک خود شکست دادیم که برای ما شادی‌آور و برای آنها غم انگیز بود و طلای میکس هم آنها را خوشحال نکرد. در قهرمانی اروپا امتیازات خوبی ثبت کردیم و محک خوبی بود البته چون مهمان بودیم اجازه حضور در فینال را نداشتیم. در جام جهانی کرواسی نیز حاضر شدیم و علی رغم اینکه سخت‌تر از هند بود و رقبای بیشتری داشتیم، مدال طلا را کسب کردیم‌.
,
 
,
تیرانداز کشورمان در رشته تپانچه در خصوص پیش‌بینی نتایج تاکید کرد: این نتایج باعث شد مردم تیراندازی را در کنار سایر رشته‌ها و امیدوار کننده ببینند. احساس می‌گوید بهترین را می‌خواهیم. دیدگاه رسانه‌ای نیز توقع مدال و مردم توقع قول و قرار دارند ولی منطق می‌گوید با قاطعیت نمی‌توان گفت چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد. در کرواسی بین نفر اول تا پنجم دهم‌ها تعیین کننده بود و کوچکترین امتیاز نتایج را تغییر می‌دهد.
,
 
,
*رستمیان:  پرچمداری خوشحالی‌ام  را دوچندان کرد
, *رستمیان:  پرچمداری خوشحالی‌ام  را دوچندان کرد,
 
,
هانیه رستمیان، پرچمدار کاروان ایران در المپیک توکیو اظهار داشت: باعث افتخار من  است که نماینده بانوان کشورم هستم. امیدوارم همه ورزشکاران در این میدان بزرگ موفق باشند.  
,
 
,
وی تاکید کرد: حضور در المپیک باعث خوشحالی و یکی از اهداف من بود در کنار آن پرچمداری خوشحالی من را دوچندان کرد و امیدوارم نماینده خوبی باشم.
,
 
,
*خدمتی: امیدوارم روز مسابقه بهترین عملگرد را داشته باشیم
, *خدمتی: امیدوارم روز مسابقه بهترین عملگرد را داشته باشیم,
 
,
نجمه خدمتی تیرانداز تیم ملی در مراسم  بدرقه کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو اظهار داشت: همه ورزشکاران از تمام نقاط دنیا با این هدف راهی المپیک می‌شوند که تا پرچم‌ کشورشان را به اهتزاز در آورند. ما هم تلاش می‌کنیم و امیدوارم روز مسابقه خداوند به ما کمک کند و بهترین عملکرد را داشته باشیم و روی سکو برویم.
,
 
,
وی تصریح کرد: مثل همیشه از مردم می خواهم که با دعای خیر خود ما را همراهی کنند تا در این شرایط سخت کرونا دل ملت را شاد کنیم.
,
 
,
*هاشمی: در المپیک همه برای قهرمانی می‌آیند
, *هاشمی: در المپیک همه برای قهرمانی می‌آیند,
 
,
الهام هاشمی مربی تیم ملی تیراندازی در مراسم بدرقه ورزشکاران المپیکی برای حضور در مسابقات المپیک توکیو، اظهار داشت: حدود دو هفته پیش مسابقات جهانی تیراندازی در کشور کرواسی برگزار شد که نتایج خوبی کسب کردیم، اما المپیک میدان رقابت نخبگان است.
,
 
,
وی افزود: در المپیک همه برای قهرمانی می‌آیند و رقابت‌ها فشرده است. امیدوارم در المپیک توکیو بهترین عملکرد را داشته باشیم و نتایج خوبی کسب کنیم.
,
 
,
*عابدینی: سرباز مردم هستیم
, *عابدینی: سرباز مردم هستیم,
 
,
مجتبی عابدینی کاپیتام تیم ملی شمشیربازی در حاشیه مراسم بدرقه کاروان ایران به المپیک توکیو اظهار داشت: ما اگر الان این همه عرق ریختیم و زجر کشیدیم برای پرچم کشورمان و مردم ایران بوده است. امیدوارم شمشیرباز‌های ایرانی بتوانند دوم و ششم مرداد ماه دل مردم را شاد کنند، چون روز مهمی برای جامعه شمشیربازی است.
,
 
,
وی ادامه داد: ما سرباز مردم هستیم و از مردم چیزی جز دعای خیر نمی‌خواهیم. تمام ورزشکارانی که به المپیک می‌روند، بسیار زحمت کشیده‌اند و چیزی غیر از مدال نمی‌خواهند. از مردم خواهش می‌کنم ما را دعا کنند که دست پر برگردیم.
,
 
,
*پاکدامن: تعهد کرده‌ایم وظیفه شناس باشیم
, *پاکدامن: تعهد کرده‌ایم وظیفه شناس باشیم,
 
,
علی پاکدامن، دیگر نماینده شمشیربازی ایران در المپیک توکیو گفت: ما تعهد کردیم که سربازان وظیفه‌شناسی برای ورزش کشورمان باشیم و هر چه در توان داریم به نمایش بگذاریم. در شرایط کنونی باید بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.
,
 
,
*هدف ما کسب مدال المپیک است
, *هدف ما کسب مدال المپیک است,
 
,
محمد رهبری شمشربازی ملی پوش ایران در حاشیه مراسم بدرقه کاروان ایران به المپیک توکیو اظهار داشت: حس خیلی خوبی دارم که توانستم جز کاروان تیم ملی شمشیربازی ایران در المپیک توکیو باشم. خیلی خوشحالم از اینکه المپیک با یک سال وقفه برگزار می‌شود. خدا را شکر می‌کنم که همه ملی‌پوشان سالم هستند و قرار است راهی المپیک شوند. 
,
 
,
وی درمورد حمایت‌های فخری از ملی‌پوشان شمشیربازی خاطرنشان کرد: فدراسیون و فخری حمایت‌های خیلی خوبی از ما داشتند. مشکلی نداشتیم و از سال گذشته تاکنون از نظر روانی و جسمی به اوج آمادگی رسیدم. هدف اصلی ما کسب مدال است و نسبت به این موضوع بسیار امیدوار هستیم.
,
 
,
نماینده شمشیربازی کشورمان در المپیک توکیو گفت: هدف اصلی ما کسب مدال در المپیک بود، نه فقط کسب سهمیه. نمی‌خواهیم به توکیو برویم که تنها در المپیک حضور پیدا کنیم، بلکه اهداف بالاتری داریم.
,
 
,
 
,
*نیما عالمیان: امیدوارم در المپیک نتایج خوبی بگیریم
, *نیما عالمیان: امیدوارم در المپیک نتایج خوبی بگیریم,
 
,
نیما عالمیان پینگ پنگ باز تیم ملی در حاشیه مراسم بدرقه کاروان ایران به المپیک توکیو، عنوان کرد: ما همه تلاش خود را کردیم سهمیه تنیس روی میز را در اواخر سال ۹۹ کسب کنیم. خواست خدا بود امیدوارم در المپیک هم نتایج خوبی بگیریم تا حداقل دل مردم شاد شود.
,
 
,
ملی‌پوش تنیس روی میز کشورمان افزود: از مردم می‌خواهم ما را دعا و حمایت کنند. ما هم تلاش می‌کنیم با نتیجه خوب حمایت آنها را جبران کنیم.
,
عالمیان درباره اینکه آیا حمایت لازم از کمیته و وزارت انجام شده، عنوان کرد: ما آخرین لحظه سهمیه گرفتیم. کرونا هم باعث شد فرصتی برای تدارکاتی نباشد اما در هر صورت خوب بود.
,
 
,
*مجرد: المپیک یکی از بزرگترین آرزوهایم است
, *مجرد: المپیک یکی از بزرگترین آرزوهایم است,
 
,
علی اصغر مجرد بازیکن تیم ملی والیباب در حاشیه مراسم بدرقه کاروان ایران به المپیک توکیو اظهار داشت: قرار است نخستین حضور در المپیک را تجربه کنم. یکی از بزرگترین آرزوهایم در حال محقق شدن است. بعد از لیگ ملت‌ها تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و روی نقاط ضعف خود کار کردیم. هدف‌مان این است که بهترین بازی‌ها را انجام داده و بهترین نتیجه را در المپیک به دست بیاوریم.
,
 
,
*مرندی: امیدوارم به مرحله بعد صعود کنیم
, *مرندی: امیدوارم به مرحله بعد صعود کنیم,
 
,
مهدی مرندی، لیبروی تیم ملی والیبال کشورمان هم گفت: فکر می‌کنم در المپیک قبلی نتیجه خوبی گرفتیم چون به مرحله دوم صعود کردیم. امیدوارم این دوره هم اتفاقات خوبی برای ما رخ دهد و بتوانیم به مرحله بعدی صعود کنیم. می‌دانم کسب نتیجه در المپیک سخت است، اما به همه مردم قول می‌دهم که بهترین تلاش‌مان را در زمین مسابقه انجام دهیم.
,
 
,
*عبادی پور: قول پیروزی نمی‌دهیم
, *عبادی پور: قول پیروزی نمی‌دهیم,
 
,
میلاد عبادی پور بازیکن تیم ملی والیبال در حاشیه بدرقه کاروان ایران به بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: همه ورزشکاران دنیا مه فقط والیبال منتظر این لحظه بودند که به المپیک بیایند و خود را نشان دهند.
,
 
,
ملی‌پوش والیبال کشورمان افزود: شب و روز، خواب و آرزوی این را داشتیم که به المپیک برویم و خودمان را در سطح عالی نشان دهیم. الان زمان آن رسیده که به المپیک برویم و به همه ثابت کنیم ایران و ایرانی جزو بهترین‌های دنیاست. مطمئنا این را به همه دنیا ثابت می‌کنیم.
,
 
,
ملی‌پوش والیبال کشورمان یادآور شد: ما می‌خواستیم در لیگ ملت‌ها بهترین‌ها را به نمایش بگذاریم اما گاهی هرچقدر تلاش کنیم، نمی‌شود اما المپیک فرق دارد و امیدوارم با همه توان خوب ظاهر شویم. المپیک هر ۴ سال یکبار انجام می‌شود و همه تلاش می‌کنند بهترین نتایج را کسب کنند.
,
 
,
عبادی پور در پاسخ به این سوال که برد مقابل ژاپن و ونزوئلا را کنار گذاشته‌‌اند، نظر شما در این باره چیست، تصریح کرد: نمی‌توان اینطور گفت، ما مقابل همه تیم‌ها به گونه‌ای بازی می‌کنیم که بهترین هستند. اگر اینگونه فکر کنیم از همان جا ضربه می‌خوریم، برای ما تیم‌ها هیچ فرقی با هم ندارند.
,
 
,
وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر شرایط تیم عنوان کرد: علاوه بر تیم‌ملی سه تیم دیگر هم داریم. معروف، موسوی و غفور یک تیم هستند اما قطعا مسابقات سختی داریم هر چند با این بازیکنان خیال‌مان تخت است. نخستین مسابقه ما با لهستان است که شنبه آینده برگزار می‌شود.
,
 
,
این بازیکن والیبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا قول پیروزی مقابل لهستان می‌دهی، گفت: من از این ترس دارم که نمی‌خواهم شرمنده مردم شویم. اگر قول پیروزی بدهیم و اتفاق دیگری بیفتد نمی‌توانیم به روی مردم نگاه کنیم. اجازه دهید من قولی ندهم اما ما همه تلاش خود را خواهیم کرد.
,
 
,
*موسوی: اهل نق زدن نیستم
, *موسوی: اهل نق زدن نیستم,
 
,
سیدمحمد موسوی بازیکن تیم ملی والیبال در حاشیه مراسم بدرقه کاروان ایران به مسابقات المپیک توکیو درمورد شرایط تیم ملی والیبال کشورمان اظهار داشت: المپیک بزرگترین آوردگاه ورزشی و غیر فوتبالی دنیا است. برای هر ورزشکار حضور در این مسابقات هم یک افتخار به شمار می‌رود. برای دومین بار است که این سهمیه را برای والیبال و ورزش کشور کسب می‌کنیم. قطعاً تمام انرژی و انگیزه‌مان را برای این مسابقات به کار خواهیم گرفت.
,
 
,
وی ادامه داد: مسابقات سخت لیگ ملت‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم که بیشتر جنبه تدارکاتی و آماده‌سازی برای المپیک داشت. کادر فنی تلاش کرد تا به ترکیب ایده‌آل دست پیدا کند. امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم. کار بسیار سختی داریم، اما سعی می‌کنیم که بهترین نتیجه را به دست بیاوریم.
,
 
,
بازیکن تیم ملی والیبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا تدارک لازم برای حضور در المپیک انجام شد یا خیر، گفت: الان نه جای انتقاد است و نه جای صحبت کردن درخصوص این موضوعات؛ من اهل گله‌گذاری و نق زدن نیستم، اما اتفاق خاصی نسبت به سال‌های غیرالمپیکی رخ نداده است. شرایط فدراسیون والیبال مثل همیشه خوب بود، چون فدراسیون ما حرفه‌ای است.
,
 
,
*وزیری: امیدوارم در المپیک سربلند باشیم
, *وزیری: امیدوارم در المپیک سربلند باشیم,
 
,
میلاد وزیری کماندار المپیکی ایران در مراسم بدرقه کاروان ایران به رقابت‌های المپیک توکیو اظهار داشت: از اصحاب رسانه و مسئولان از جمله صالحی‌امیری تقدیر و تشکر می‌کنم که در یک سال گذشته که کرونا هم بود تلاش خود را کردند که تمام تیم‌ها با قدرت تمرین کنند و آماده مسابقات شوند. 
,
وی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم و امیدوارم نتیجه‌ای که در شان کشورمان است کسب کنیم و سربلند برگردیم.
,
 
,
*نیکخواه بهرامی: ایده‌آل‌گرا هستیم اما باید واقع‌بینانه نگاه کنیم
, *نیکخواه بهرامی: ایده‌آل‌گرا هستیم اما باید واقع‌بینانه نگاه کنیم,
 
,
صمد نیکخواه بهرامی کتپیتان تیم ملی بسکتبال در مراسم بدرقه کاروان ایران به مسابقات المپیک توکیو درخصوص شرایط و برنامه‌های تیم ملی بسکتبال اظهار داشت:گروه بسیار سختی داریم و با تیم‌های آمریکا، فرانسه و چک در یک گروه قرار داریم. حدود دو ماه است که تمرینات را به صورت فشرده دنبال می‌کنیم. قولی که می‌توانم بدهم این است که هیچ بازیکن کم نخواهد گذاشت و بازیکنان با تمام توان خود بازی خواهند کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: در مدت اخیر مربیان هم فشار زیادی به بازیکنان آوردند و تمرینات بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. امیدوارم با توجه به گروه خیلی سختی که داریم بتوانیم نتایج خوبی داشته باشیم. یک بار باید واقع‌بینانه نگاه کنیم؛ بسکتبال ایران و آسیا از نظر امکانات و تجربه عقب‌تر از سایر کشورهای دنیا است، اما امیدوارم بتوانیم بازی‌های قابل قبولی کسب کنیم و دل مردم را شاد کنیم.
,
 
,
کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان درمورد میزان آمادگی تیم ملی، خاطرنشان کرد: چیزی که در ذهن و مغز ما در مورد تدارکات و بازی‌های دوستانه وجود دارد بالاتر از چیزی است که انجام شد. همه ما ایده‌آل گرا هستیم و امکانات و شرایط بهتری را می‌خواستیم، اما با توجه به شرایط کرونا فکر نمی‌کنم چیزی از طرف فدراسیون درخواست شده و انجام نشده باشد. نسبت به سال 2008 که در آن مسابقات هم حضور داشتم تدارکات کمتری داشتیم و دلیلش هم شرایط کرونا است.
,
 
,
نیکخواه بهرامی درخصوص پاداش‌هایی که برای مدال‌آوران المپیک درنظر گرفته شده، گفت: چیزی که من می‌توانم بگویم این است که واقعاً هیچ ورزشکاری از ایران برای پاداش‌هایی که در نظر گرفته شده به توکیو نمی‌رود. همه تلاش می‌کنند که بهترین اتفاق ممکن را رقم بزنند و قطعاً پاداش هم موضوع خوشایندی است که ورزشکاران را خوشحال می‌کند. شک نکنید افتخار آفرینی و خوشحال کردن مردم اولویت هر ورزشکاری است. من خودم اطلاعاتی از پاداش‌ها ندارم و فقط می‌دانم که همه اعضای کاروان می‌خواهند بهترین شرایط را داشته باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه