اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تهران:

۵۵ درصد از معلول تهران مستمری می‌گیرند

۵۵ درصد از معلول تهران مستمری می‌گیرند
رئیس اداره بهزیستی شهرستان تهران گفت‌: در شهر تهران حدود ۷۰ هزار معلول از خدمات متعدد این نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند که ۵۵ درصد آن‌ها مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سید سعید آرام صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی اصلی‌ترین نهاد دولتی متولی رفاه و سلامت اجتماعی در کشور است که با وظایف تخصصی در حوزه‌های اجتماعی، توان‌بخشی و پیشگیری نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: این سازمان در راستای ارتقاء سطح رفاه و سلامت اجتماعی با ارایه خدمات به هنگام در حوزه‌های ساماندهی، توان‌بخشی و آسیب‌دیدگان اجتماعی برنامه‌های پیشگیرانه‌ای به ایفای نقش می‌پردازد.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به بهره‌گیری حدود ۷۰ هزار معلول شهر تهران از خدمات این نهاد، بیان کرد: از این تعداد بیش از ۳۷ هزار نفر یعنی معادل ۵۵ درصد از مستمری ماهیانه استفاده می‌کنند.

,

آرام تاکید کرد: از مجموع جامعه آماری تحت پوشش خدمات این سازمان ۴۲ درصد را معلولان جسمی حرکتی، ۲۱ درصد معلولان ذهنی و مابقی دارای اختلالات شنوایی، بینایی و اختلالات اعصاب و روان هستند.

,

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۳۳ درصد معلولان دارای معلولیت شدید، متوسط ۳۳ درصد دارای معلولیت متوسط، ۱۱ درصد خفیف و مابقی دارای معلولیت‌های شدید هستند.رییس اداره بهزیستی شهرستان تهران گفت: این نهاد حمایتی ماهانه برای مددجویان به ازای تعداد افراد خانواده ماهیانه از ۳۵۰ تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌کند.آرام با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی فراهم‌سازی شرایط برای استقلال نسبی معلولان و ایفای نقش موثر آنان در جامعه است، بیان کرد: در این راستا ۱۶۶۰ معلول در حال تحصیل در مراکز دانشگاهی از کمک هزینه‌های تحصیلی این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

,

وی اظهار کرد: ۱۴۴۱ معلول ضایعه نخاعی دارای معلولیت‌های شدید، خیلی شدید و ۲۶۰۰ معلول بسترگرا علاوه بر دریافت مستمری و کمک هزینه ماهانه، در هر ماه یک میلیون تومان کمک‌هزینه پرستاری دریافت می‌کنند.

,

رییس اداره بهزیستی شهرستان تهران خاطرنشان کرد: از سویی بیش از ۱۷۰۰ نفر از معلولان شامل سالمندان، بیماران روانی، جسمی و حرکتی نیازمند خدمات مراقبتی در ۳۶ مرکز در شهر تهران نگهداری می‌شوند.

,

آرام درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون جامعه هدف بهزیستی، تاکید کرد: کار واکسیناسیون همه سالمندان مقیم در مراکز شبانه‌روزی و ۱۰۹۰ مورد واکسیناسیون در سطح مراکز انجام شده است.

,

وی ادامه داد: همچنین در شرایط شیوع بیماری کرونا کمک‌های حمایتی مانند پرداخت وام ودیعه و کمک هزینه اجاره مسکن به برخی از مددجویان و در دو مرحله به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان به معلولان در حال نگهداری در مراکز شبانه‌روزی اختصاص یافته است.

,

رییس اداره بهزیستی شهرستان تهران تاکید کرد: از دیگر اقدامات این نهاد تامین وسایل کمک توانبخشی برای معلولان است که در این راستا سال گذشته بالغ بر ۵ میلیارد تومان برای بیش از ۲ هزار معلول برای این منظور اختصاص یافت، همچنین برای ۴۳۰۰ نفر از معلولان کمک هزینه لوازم بهداشتی به صورت ماهانه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه