اخبار داغ

رئیس بهزیستی پارسیان:

قانون ۳ درصد اشتغال معلولین در شهرستان اجرا شود/ استحکام خانواده، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

قانون ۳ درصد اشتغال معلولین در شهرستان اجرا شود/ استحکام خانواده، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد
عباسی با اشاره به قانون ۳ درصدی اشتغال معلولین، گفت: این قانون در شهرستان پارسیان اجرا نمی‌شود که امیدواریم معلولین در این راستا حمایت شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا عباسی، رئیس بهزیستی شهرستان پارسیان در گفتگو با خبرنگار‌ هرمز با تبریک فرارسیدن هفته بهزیستی، گفت: در حال حاضر تعداد ۹۳۰ مددجو در حوزه های اجتماعی و توانبخشی تحت پوشش خدمات اداره بهزیستی این شهرستان قرار دارند که ۷۸۰ نفر زیرپوشش خدمات توانبخشی و ۱۵۰ نفر در بخش اجتماعی و در بخش اجتماعی، زنان خودسرپرست و بی سرپرست، امدادبگیران و خانواده های دارای فرزند چند قلو هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

عباسی، هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی را سه گام مهم سازمان بهزیستی در راستای خدمات رسانی به گروههای هدف بیان کرد و با تاکید بر صیانت و سلامت اجتماعی، اظهار کرد: تا زمانی که خانواده های ما از استحکام لازم برخوردار نباشند آسیب های اجتماعی ادامه یافته و روز به روز بیشتر هم خواهد شد.

,

رئیس بهزیستی پارسیان، از فعالیت تعداد ۱ مرکز مثبت زندگی در شهر پارسیان خبر داد و گفت: هدف از تاسیس این مرکز ارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروههای هدف به خدمات سازمان است.

,

وی، در ادامه به پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات و اشتغال‌زایی ۴۲ نفر از مددجویان اداره بهزیستی پارسیان در سال ۱۳۹۹ اشاره و تصریح کرد: این تعداد اشتغال شامل معلولین، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته می‌شود.

,

عباسی، همچنین از پرداخت تسهیلات احداث مسکن برای ۳۲ نفر از افراد تحت پوشش در سال گذشته خبر داد و افزود: از کلیه مددجویان تحت پوشش بهزیستی در شهرستان که مشکل مسکن دارند جهت دریافت تسهیلات و مبلغ بلاعوض ساخت مسکن، به این اداره مراجعه کنند.

,

رئیس بهزیستی پارسیان، در ادامه با بیان اینکه تاکنون قانون ۳ درصد اشتغال معلولین در شهرستان پارسیان بطور کامل اجرا نشده، از حمایت دولت از واحدهای تولیدی که معلولین را استخدام کنند خبر داد و گفت: کارفرمایان در صورت بکارگیری معلولین به مدت ۵ سال از پرداخت حق بیمه معاف بوده و ضمنا تسهیلات بانکی نیز دریافت خواهند کرد.

,

وی، تاکید کرد: با توجه به وجود معلولین تحصیلکرده در سطح شهرستان، انتظار می رود، صنایع انرژی بر و شرکت های دولتی و خصوصی نسبت به جذب این معلولین اهتمام ویژه ای داشته باشند.

,

رئیس بهزیستی پارسیان، به اورژانس اجتماعی نیز اشاره و عنوان کرد: جهت رفع مشکلات اجتماعی از قبیل همسر آزاری، کودک آزاری و حاد خانوادگی، در همه ساعات شبانه روز با شماره گیری‌ ۱۲۳ همکاران ما را در جریان موضوع قرار داده تا در اسرع وقت جهت رفع آن اقدام کنند.

,

عباسی، در خصوص خدمتی دیگر از بهزیستی، خاطرنشان کرد: صدای مشاور سازمان بهزیستی با ارائه خدمات تخصصی مشاوره روان شناختی در کنار همشهریان می باشد که در این خدمت، افرادی که مشکلی را در زمینه های خانوادگی، روانی، شغلی، تحصیلی و… دارند باشماره تلفن ۱۴۸۰ تماس گرفته و مشاوران به صورت رایگان ارائه خدمات می کنند.

,

وی، با قدردانی از خیرین، خاطر نشان کرد: خیرین به عنوان بازوان توانمند بهزیستی، همواره در کنار جامعه هدف بوده که جا دارد از خدمات شایسته این بزرگواران قدردانی نماییم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه