اخبار داغ

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در گفتگو با یزدرسا:

رشد ۳۰۰ درصدی تقسیم عوارض بین شهرداری ها استان یزد/حوزه سلامت استان هم از عوارض دریافتی سهم می‌برد

رشد ۳۰۰ درصدی تقسیم عوارض بین شهرداری ها استان یزد/حوزه سلامت استان هم از عوارض دریافتی سهم می‌برد
علی خورشیدی گفت: در سه ماهه سال ۹۹، ۱۱۳ میلیارد تومان عوارض در سطح استان تقسیم شد و در سه ابتدای سال ۱۴۰۰ با سیصد درصد رشد ۳۴۰ میلیارد تومان بین شهرداری ها و دهیاری ها استان تقسیم شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ علی خورشیدی با سابقه ۱۸ ساله در حوزه امور مالیاتی، از سال ۸۴ به عنوان کارشناس مالیاتی به استخدام اداره مالیاتی استان خوزستان درامد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا, علی خورشیدی با سابقه ۱۸ ساله در حوزه امور مالیاتی، از سال ۸۴ به عنوان کارشناس مالیاتی به استخدام اداره مالیاتی استان خوزستان درامد.,

وی از سال ۸۷ کارشناس ارشد مالیاتی در حوزه مشاغل و مستغلات اشخاص حقوقی را بر عهده گرفت و توانست از سال ۹۰ به عنوان مسئول رسیدگی به پرونده های مهم نفتی، فولاد و پتروشیمی استان خوزستان کارنامه خوبی را در حوزه کاریش ارائه دهد.

, وی از سال ۸۷ کارشناس ارشد مالیاتی در حوزه مشاغل و مستغلات اشخاص حقوقی را بر عهده گرفت و توانست از سال ۹۰ به عنوان مسئول رسیدگی به پرونده های مهم نفتی، فولاد و پتروشیمی استان خوزستان کارنامه خوبی را در حوزه کاریش ارائه دهد.,

خورشیدی از سال ۹۲ دادیار دادستانی انتظامی مالیاتی، سرپرست امورمالیاتی مبارزه با فرار مالیاتی، دادیار مسئول انتظامی مالیاتی و معاون حسابرسی مالیاتی شهرستان های استان خوزستان را در کارنامه خود دارد و از آبان ماه سال گذشته به عنوان مدیر کل امور مالیاتی استان یزد معرفی شد.

, خورشیدی از سال ۹۲ دادیار دادستانی انتظامی مالیاتی، سرپرست امورمالیاتی مبارزه با فرار مالیاتی، دادیار مسئول انتظامی مالیاتی و معاون حسابرسی مالیاتی شهرستان های استان خوزستان را در کارنامه خود دارد و از آبان ماه سال گذشته به عنوان مدیر کل امور مالیاتی استان یزد معرفی شد.,

, , ,

 

,

علی خورشیدی مدیرکل امورمالیاتی استان یزد در گفتگو اختصاص با خبرنگار یزدرسا، در خصوص عملکرد اداره اموره مالیاتی استان یزد اظهار کرد: در سال ۹۸  تعداد ۴۶ هزار و ۶۰۰ اظهارنامه از حوزه اصناف دریافت شد که ۳۳ هزار و ۲۲۹ اظهارنامه در راستای توافق تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم اجرا شد.

, یزدرسا,

وی افزود: ۱۳ هزار و ۳۷۱ اظهارنامه خارج از تبصره ماده ۱۰۰ نسبت به تسلیم آن ها اقدام شده که با مکاتبات و اتفاق نظری که با سازمان امور مالیاتی شد نسبت به قطعی سازی ۶هزار و ۷۷۳ اظهارنامه های استان یزد بر اساس اظهار خود مودیان اقدام شد.

,

قطعی سازی قریب ۶۰درصد اظهارنامه های اصناف یزد با مالیات صفر

, قطعی سازی قریب ۶۰درصد اظهارنامه های اصناف یزد با مالیات صفر, قطعی سازی قریب ۶۰درصد اظهارنامه های اصناف یزد با مالیات صفر,

خورشیدی ادامه داد: از میان کل اظهارنامه های دریافتی اصناف استان یزد ۵۷ درصد آن ها با مالیات صفر نسبت به قطعی سازی ان ها اقدام شده است به عبارتی از ۴۶ هزار و ۶۰۰ اظهارنامه استان یزد، بالغ بر ۲۶ هزار و ۵۰۰ اظهارنامه تا به امروز  با مالیات صفر نسبت به قطعی سازی ان ها اقدام شده است که با توجه به شرایط کرونا و اعمال محدودیت ها از اسفند ماه سال ۹۸، این تعداد پرونده در برای استان یزد قابل توجه است و نشان از تعامل بسیار خوب امور مالیاتی با اصناف استان یزد دارد.

,

مدیر کل اداره امور مالیاتی استان یزد با اینکه خوشبختانه ابراز مودیان به واقعیت نزدیک تر می شود عنوان کرد: در بقیه موارد با توجه به آماری که در اختیار امور مالیاتی قرار گرفته از اظهارنامه هایی که در راستاتی اجرای تبصره ماده ۱۰۰ تحویل گرفته است ۹۴۳ مورد از اظهارنامه ها زیر صد هزار تومان، ۵هزار و ۲۹۸ مورد اظهارنامه بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و ۲ هزار و ۵۲۱ مورد هم بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان مالیات داده اند.

,

, ,

افزایش رشد تسلیم اظهارنامه اصناف استان یزد علیرغم شیوع کرونا

, افزایش رشد تسلیم اظهارنامه اصناف استان یزد علیرغم شیوع کرونا, افزایش رشد تسلیم اظهارنامه اصناف استان یزد علیرغم شیوع کرونا,

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا درصد مالیات دریافتی اصناف استان یزد از ۷درصد مالیات مستقیم به ۴ درصد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است.

خورشیدی با بیان اینکه شرایط بسیار خوبی درخصوص عملکرد سال ۹۹ به وجود آمد و خوشبختانه این شرایط مورد استقبال اصناف استان هم قرار گرفت گفت: بر اساس توافقی که به عمل آمد، در تسلیم اظهارنامه ها رشد خوبی را شاهد بودیم بطوریکه ۵۱ هزار اظهارنامه بابت عملکرد سال ۹۹ در استان یزد دریافت شد که  بالغ بر ۴هزار اظهارنامه نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

,
,
,


مدیر کل اداره امور مالیاتی استان یزد ابراز کرد: امسال نیز در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ بیش از ۳۵ هزار اظهارنامه در سطح استان نسبت به دریافت آن ها اقدام شده که امیدواریم با توجه به شرایطی که در اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم در خصوص رسیدگی به اظهارنامه های عملکرد اتفاق افتاده امسال بتوانیم نسبت به قطعی سازی پرونده های استان یزد در حوزه اصناف اقدام خوبی به عمل بیاوریم.

,
,

بخشودگی صد درصدی ۱۳هزارجرایم مالیاتی در سال گذشته

, بخشودگی صد درصدی ۱۳هزارجرایم مالیاتی در سال گذشته, بخشودگی صد درصدی ۱۳هزارجرایم مالیاتی در سال گذشته,

وی در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر 13 هزار پرونده با بخشودگی صدر در صد جرایم مالیاتی نسبت به قطعی سازی آن ها اقدام شد و امسال نیز در سه اول سال بالغ بر 3 هزار پرونده در این راستا اقدام شده است.

,

خورشیدی خاطرنشان کرد: با توجه به تبصره بودجه سال ۱۴۰۰ نیز اصناف با درآمد زیر یک میلیارد ریال مشمول مالیات، توانستند از ۵ درصد تعدیل نرخ مالیاتی عملکرد سال ۹۹ استفاده کنند که با توجه به امار مالیات های پرداخت شده در تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه های دریافتی، خیلی از مودیان توانستند از ظرفیت در استان بهره مند شوند.

,

تقسیم 940 میلیارد تومان بین شهرداری ها و دهیاری‌های استان یزد در دو سال گذشته

, تقسیم 940 میلیارد تومان بین شهرداری ها و دهیاری‌های استان یزد در دو سال گذشته, تقسیم 940 میلیارد تومان بین شهرداری ها و دهیاری‌های استان یزد در دو سال گذشته,

مدیر کل اداره امور مالیاتی استان یزد در خصوص عوارض دریافتی در استان یزد اذعان کرد:  با تلاش همکارانمان در امور مالیات استان یزد بخش عمده ای از مطالبات معوق عوارض وصول شد بطوریکه در عملکرد سال ۹۸ ، ۳۳۰ میلیارد تومان عوارض بین شهرداری ها و دهیاری ها و مناطق فاقد دهیاری تقسیم شد ودر سال ۹۹ این رقم بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان رسید.

,

, ,

رشد ۳۰۰ درصدی تقسیم عوارض بین شهرداری ها استان یزد در سال ۱۴۰۰

خورشیدی افزود: در سه ماهه سال ۹۹، ۱۱۳ میلیارد تومان عوارض در سطح استان تقسیم شد و در سه ابتدای سال ۱۴۰۰ با سیصد درصد رشد ۳۴۰ میلیارد تومان بین شهرداری ها و دهیاری ها استان تقسیم شده است که امیدواریم شهرداری ها و دهیاری ها نیز بتوانند با مصرف درست این اعتبارات شرایط خوبی را برای شهرها و روستاهای استان فراهم کنند.

, رشد ۳۰۰ درصدی تقسیم عوارض بین شهرداری ها استان یزد در سال ۱۴۰۰, رشد ۳۰۰ درصدی تقسیم عوارض بین شهرداری ها استان یزد در سال ۱۴۰۰,
,
,

وی بیان کرد: با توجه به پیش بینی هایی که شده امیدواریم امسال رقم بسیار خوبی را نسبت به سال های گذشته بین دهیاری ها و شهرداری های استان یزد تقسیم کنیم که این موضوع می تواند در ایجاد پروژه های عمرانی مانند بهبود فضای سبز، بهسازی روستاها و معابر شهری کمک بسیار خوبی باشد.

,

 

,

خورشیدی ادامه داد: مطمئنا وقتی این خدمات و اجرای پروژه های برای مردم ملموس باشد می تواند در فرهنگ سازی پرداخت مالیات و عوارض موثر باشد و مردم متوجه شوند مالیات و عوارضی که پرداخت می کنند بخش عمده آن به شهر و دیارشان برمی گردد.

,

صرف یک درصد از عوارض دریافتی استان یزد در حوزه سلامت

, صرف یک درصد از عوارض دریافتی استان یزد در حوزه سلامت, صرف یک درصد از عوارض دریافتی استان یزد در حوزه سلامت,

وی گفت: بخشی از مازاد وصولی از لحاظ درامدمالیاتی هم سال گذشته به استان برگشت خورد که امیدواریم امسال نیز با توجه به شرایط، بخشی از مازاد وصول به استان تعلق بگیرد.

,

مدیر کل اداره امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه یک درصد از عوارض دریافتی نیز در حوزه سلامت هزینه می شود گفت: اگر یک درصد ۶۲۰ میلیارد تومان عوارض برگشت خورده در سال ۹۹ حساب شود تقریبا چیزی قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه درمان استان اختصاص یافته است که رقم قابل توجهی است و با شرایط سختی که در این سال های اخیر بخاطر بیماری کرونا بر حوزه سلامت و درمان وارد شد این رقم اگر تخصیص داده شده باشد می تواند کمک دهنده این حوزه باشد.

,

وی عنوان کرد: حتی در حوزه ورزش استان نیز با تخصیص عوارض برگشتی از یک سو و معافیت مالیاتی صنایعی که در حوزه ورزش سرمایه گذاری کردند از سوی دیگر کمک قابل توجهی شده است.

,

۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی سهم استان یزد از مالیات کشور
وی در خصوص میزان مالیات پیش بینی شده در استان ابراز کرد: با توجه به رشد ۴۵ درصدی میانگین درامدهای سال گذشته کشوری، سهم استان یزد بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که در چهارماهه اول سال ۱۴۰۰ بیش از هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان آن وصول شده است اما هنوز دقیق در این خصوص چیزی ابلاغ نشده است.

, ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی سهم استان یزد از مالیات کشور, ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی سهم استان یزد از مالیات کشور,
,

خورشیدی با اشاره به شرایط حاکم بر استان یزد و مضاعف شدن بیماری کرونا گفت: نمی توان برآورد دقیقی از فرار مالیاتی در استان داشت و قابل دسترسی برای ما نیست اما کسی نمی تواند منکر فرار مالیاتی شود و این پدیده وجود دارد.

,

مدیر کل اداره امور مالیاتی استان یزد اظهار کرد: پرونده هایی که بر اساس گزارشات مردمی در اختیار امور مالیاتی قرار گرفته بود طبق ماده ۱۸۱ قانون مالیات های مستقیم یعنی بازرسی از محل موارد گزارش شده و برداشت اطلاعات و اسناد و مدارک ان ها اجرا شد و در راستای مقابله با فرار مالیاتی اقدامات خوبی هم صورت گرفت به طوریکه صدور اوراق مطالبه مالیات در این حوزه رشد قابل توجهی داشته است.

,

وی در پایان تاکید کرد: تنها در یک مورد پرونده فرار مالیاتی، مالیات پرداختی زیر ده میلیون تومان بود که با ورود اداره مالیات و بازرسی های صورت گرفته بیش از ۳۰ میلیارد تومان مالیات برای آن پرونده تشخیص داده شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه