اخبار داغ

گفت‌وگو با نویسنده "حاجی تاجر"؛

روایت نوه از خدمات اجتماعی پدربزرگ/ حمایت تاجر استرآبادی از قیام میرزا کوچک‌خان جنگلی

روایت نوه از خدمات اجتماعی پدربزرگ/ حمایت تاجر استرآبادی از قیام میرزا کوچک‌خان جنگلی
نویسنده کتاب "حاجی تاجر" گفت: در زمینه سیاسی نیز در نامه تلگرافی از قیام میرزا کوچک خان در مقابل انگلیسی‌ها اعلام حکایت می‌کند و در تلگراف اعلام می‌دارد که جانی و مالی از شما حمایت خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علیرضا رحیمی نویسنده کتاب حاجی تاجر در گفت و گو با گلستان ما، اظهار کرد: حاجی تاجر عنوان کتابی است که شرح احوال یکی از تجار عمده مذهبی سیاسی منطقه استرآباد که در اواخر حکومت قاجار و اوایل پهلوی اول زندگی می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
این فرهنگی بازنشسته با بیان اینکه حاجی تاجر یکی از چهره تاثیرگذار در سیاست منطقه و کشور بود، خاطرنشان کرد: این کتاب در یکصد و پنجاه وششمین سالگرد تولد حاجی تاجر در فرصت چله نشینی های روزگار کرونایی نگاشته شده و به اظهار برخی کارشناسان موسسه فرهنگی میرداماد جزو کتاب هایی است که بیشترین اسناد در آن گنجانده شده است.
,
 
,
وی افزود: کتاب دارای ۱۸۶ صفحه و پنج بخش است که در بخش اول به معرفی استرآباد به عنوان محل رشد و بالندگی حاجی تاجر، بخش دوم به معرفی حاجی تاجر، در بخش سوم نگاهی گذرا به خاندان حاجی تاجر و نوادگان وی و در بخش آخر به پیوست نامه و ارائه اسناد مربوط به حاجی تاجر پرداخته است.
,
 
,
رحیمی با اشاره به اینکه حاج محمد رحیمی النگی متولد ۱۲۴۳ در روستای النگ کردکوی فعلی بود، یادآورشد: وی در سال ۱۳۱۸ دیده از جهان گشود و در مشهد الرضا دفن شد.
,
 
,
نویسنده کتاب حاجی تاجر تصریح کرد: عضویت در انجمن عدلیه تجار، عضویت در هیئت نظارت هفت گانه منتخب ایالت استرآباد، عضویت در شورای سربازگیری نظام از جمله فعالیت های اجتماعی وی در منطقه بوده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه