اخبار داغ

در پی تاخت و تاز پر قدرت مونسون صورت گرفت؛

ضربه سهمگین طوفان و سیل به مردم و تاسیسات جنوب شرق/ از اسکان اضطراری ۲۲۳ نفر تا خسارت سنگین به کشاورزان

ضربه سهمگین طوفان و سیل به مردم و تاسیسات جنوب شرق/ از اسکان اضطراری ۲۲۳ نفر تا خسارت سنگین به کشاورزان
در پی تاخت و تاز مونسون و جولان طوفان و جاری شدن سیل خسارت های زیادی به مردم و تاسیسات جنوب شرق کشور وارد شد که با اسکان اضطراری ۲۲۳ نفرو از بین رفتن محصولات کشاورزی همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ با ادامه فعالیت مونسون هند در جنوب شرق کشور و وقوع سیلاب های متعدد، مردم جنوب سیستان و بلوچستان شاهد تاخت و تاز طوفان و جاری شدن سیلاب بودند به گونه ای خسارت های زیادی را به ساکنان و تاسیسات دولتی وارد کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

علیرضا شهرکی، مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: طوفان و سیل روزهای اخیر علاوه بر این که باعث انسداد و آبگرفتگی معابر شد، خسارت های سنگینی را به مردم و زیرساخت های جنوب سیستان و بلوچستان وارد کرد به گونه ای که در حوزه مردمی بخش کشاورزی، باغ ها و نخیلات بیشترین آسیب و خسارت را دیدند.
 
وی ادامه داد: منازل مسکونی خسارت آنچنانی ندیده است و بیشتر در حوزه کشاورزی به مردم خسارت وارد شد، گزارشی از صد درصد تخریب هیچ منزلی نداریم، تخریب یا آبگرفتگی سقف های قدیمی، خشتی و گلی از جمله خسارت های اعلام شده به منازل مسکونی است.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: هر مشکلی که برای مردم بروز کرده، مجموعه هلال احمر هر شهرستان فوری اقدام کرده است و تیم های امدادی در منطقه مستقر شده اند.
 
وی گفت: در حوزه زیرساحت های دولتی در بخش برق، دکل ها ترانس و خطوط انتقال بیشترین خسارت را دیدند و راه ها و پل ها نیز در ردیف دوم آسیب دیدگی و خسارت ناشی از سیل قرار دارند.
 
شهرکی گفت: رقم نهایی خسارت ها هنوز مشخص نشده و دستگاه ها در حال جمع بندی آن هستند که بعد از تایید نهایی رسانه ای می شود، اما رقم قابل توجهی است، چراکه هزینه بازسازی راه ها و پل ها و خطوط انتقال برق به شدت بالا رفته و خسارت سنگینی به تاسیسات وارد شده است.
 
وی تاکید کرد: با توجه به این که گزارشی مبنی بر این که خانه یا روستایی را صد در صد آب برده باشد، به این ستاد اعلام نشد و صد درصد تخریب منازل مسکونی نداشتیم، هیچ گونه اسکان اضطراری و ایجاد کمپ توسط هلال احمر صورت نگرفت، اما خدماتی از سوی این مجموعه به آسیب دیدگان ارائه شد و اهدای موکت، چراغ و پتو از جمله امدادهای امدادگران به مردم بود.
 
مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری گفت: در حال حاضر پیش بینی جدید بارندگی از سوی هواشناسی اعلام نشده، در صورت صدور اخطاریه به دستگاه ها اعلام می شود تا در حالت آماده باش قرار بگیرند.
 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
 
اسکان اضطراری ۲۲۳ نفر در چادرهای هلال احمر
 
اما در حالی که مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری اعلام کرد که هیچ گونه اسکان اضطراری و ایجاد کمپ توسط هلال احمر در استان در پی سیل و بارندگی صورت نگرفت، علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر از اسکان اضطراری ۲۲۳ نفر در قالب ۴۵ خانوار سیل زده در چادرهای امدادی این جمعیت خبر داد.
 
وی ادامه داد: با توجه به بارندگی چند روز اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به تعداد ۳۱۱ نفر آسیب دیده در سیلاب امدادرسانی کردند.
 
این مقام مسئول گفت: ۱۰ بسته غذایی یک ماهه،  ۶۰ کیلو گرم برنج، ۱۱۱ کیلوگرم حبوبات و ۳۴ کیلو گرم قند و شکر، ۱۰۰ قوطی کنسرو و اقلام ضروری دیگر نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.
 
میربهاءالدین افزود: ۳۷ روستا در شهرستانهای سرباز نیکشهر، ایرانشهر، فنوج، چابهار و کنارک درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند که توسط  ۳۵  تیم عملیاتی و بکارگیری ۲۶ خودرو امدادی و عملیاتی از ۲۳  تا ۲۷ تیر ماه به مردم خدمات ارائه شد.
 
,
, اسکان اضطراری ۲۲۳ نفر در چادرهای هلال احمر, اسکان اضطراری ۲۲۳ نفر در چادرهای هلال احمر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
 
طوفان باعث ۳۰۰ مورد قطعی در شبکه توزیع برق چابهار شد
 
محمود رضا اکبری، مدیر امور توزیع برق شهرستان چابهار نیز به خبرنگار ما گفت: طوفان روزهای اخیر که در پی بارش های مونسون صورت گرفت، باعث قطع ۳۵ فیدر فشار متوسط در چابهار شد.
 
 وی ادامه داد: وزش باد شدید و طوفان یکی از معضلاتی است که همواره خسارت بسیاری به شبکه توزیع برق وارد می کند در حال حاضر حجم بسیاری از شبکه های آسیب دیده ترمیم و شبکه توزیع برق شهرستان چابهار در حالت پایدار است.
 
به گفته این مقام مسئول، ️سقوط درختان بر روی شبکه، تیرشکستگی و برخورد خودروها با تأسیسات برق، سیم پارگی و افتادن اشیاء خارجی در روی سیم ها سبب قطعی ها طولانی مدت در چابهار و پلان بود.
 
انتهای پیام/
,
, طوفان باعث ۳۰۰ مورد قطعی در شبکه توزیع برق چابهار شد, طوفان باعث ۳۰۰ مورد قطعی در شبکه توزیع برق چابهار شد,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه