اخبار داغ

دانشمند هسته‌ای:

بی‌توجهی دولت روحانی به انرژی هسته‌ای باعث قطعی‌های برق شد/ ضرورت خانه‌تکانی در سازمان انرژی اتمی ایران

بی‌توجهی دولت روحانی به انرژی هسته‌ای باعث قطعی‌های برق شد/ ضرورت خانه‌تکانی در سازمان انرژی اتمی ایران
خانه آباد گفت: بی‌توجهی دولت روحانی به انرژی هسته‌ای باعث شده تا کشور دچار قطعی برق شود و اگر تاکنون دولت نیمی از برنامه توسعه را در خصوص نیروگاه‌های هسته‌ای محقق کرده بود ما امروز دیگر با کمبود برق مواجه نبودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان خانه آباد، دانشمند هسته‌ای در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: پس از یک دوره تنبلی و رکود به دولت آینده امیدوار شده‌اند و ما نیز امیدواریم دولت آقای رئیسی با تکیه‌بر توان داخلی بتواند امید ایجادشده در جامعه را تقویت و مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: هرچند که بحث انرژی هسته‌ای یک ظاهر سیاسی دارد اما درواقع یک بحث بنیادی و حیاتی برای کشور است ازاین‌رو دولت آینده باید علاوه بر پرداختن به موضوعات سیاسی از موضوعات بنیادی مانند انرژی هسته‌ای که یک موضوع کاملاً علمی و استراتژیک است فراموش نکند.

,

 

,

بی‌توجهی دولت روحانی به انرژی هسته‌ای باعث قطعی‌های برق شد

, بی‌توجهی دولت روحانی به انرژی هسته‌ای باعث قطعی‌های برق شد,

خانه آباد با اشاره به اینکه بی‌توجهی دولت روحانی به انرژی هسته‌ای باعث شده تا کشور دچار قطعی برق شود، گفت: بر اساس برنامه توسعه کشور باید تا 1404 بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای داشته باشیم اما هم‌اکنون در سال 1400 تنها نیروگاه هسته‌ای هزار مگاواتی ایران به‌صورت مداوم از مدار خارج می‌شود.

,

این دانشمند هسته‌ای، تصریح کرد: اگر تاکنون دولت نیمی از برنامه توسعه را در خصوص نیروگاه‌های هسته‌ای محقق کرده بود ما امروز دیگر با کمبود برق مواجه نبودیم و شاهد آن نبودیم که به دلیل قطعی برق، صنایع ما به‌صورت نیمه تعطیل درآیند و کشور دچار ضرر و زیان‌های گسترده شود.

,

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه راه بردی و استراتژیک به انرژی هسته‌ای داشت، یادآور شد: انرژی هسته‌ای پیشران صنعت کشور است و دولت آینده نباید از این موضوع غفلت کند و با شناختی که از دولت آقای رئیسی داریم قطعاً این موضوع محقق خواهد شد.

,

 

,

منطق پوچ غرب در قبال نیاز ایران به انرژی هسته‌ای

, منطق پوچ غرب در قبال نیاز ایران به انرژی هسته‌ای ,

خانه آباد ادامه داد: برخی کشورهای غربی بیان می‌کنند که ایران بر سوخت‌های فسیلی سوار است و نیازی به سوخت انرژی هسته‌ای ندارد اما باید در جواب آن‌ها گفت چطور ایرانی که پیش از انقلاب اسلامی با جمعیت کمتر از 30 میلیون در دستان شما بود برایش انرژی هسته‌ای در نظر گرفته بودید و راکتور تهران، فاز یک نیروگاه بوشهر و فاز دو این نیروگاه را در حال پیاده‌سازی بودید اما ایران امروز با 80 میلیون جمعیت نیازی به انرژی هسته‌ای ندارد؟.

,

این دانشمند هسته‌ای افزود: چطور ایرانی با صنایع محدود و توسعه نیافته به انرژی هسته‌ای نیاز داشت اما امروز ایران پیشرفته، صنعتی، دارای دانش بالا و با جمعیت 80 میلیون نفری به انرژی هسته‌ای نیازی ندارد! و علاوه بر آن در حال حاضر تولید نفت ایران در روز چیزی در حدود 4 میلیون و 200 هزار بشکه است و مصرف داخلی ما از این نفت چیزی حدود 2 میلیون بشکه است که این مصرف با توجه به رشد جمعیت و صنایع تا 10 سال آینده ایران وارد کننده نفت می‌شود.

,

تا 10 سال آینده وارد کننده نفت می شویم!

, تا 10 سال آینده وارد کننده نفت می شویم!,

وی خاطر نشان شد: امروز که ما صادر کننده نفت هستیم دشمن چه تحریم‌ها و فشارهایی به ما وارد می‌کند حال اگر این روال تا 10 سال آینده ادامه پیدا کند و ما وارد کننده نفت شویم، آن زمان است که دشمن می‌تواند با تحریم‌ها فشارهای حداکثری را به ما وارد کند و علاوه بر آن به دلیل اینکه دیگر ایران نقشی در بازار انرژی جهان نخواهد داشت، موقعیت استراتژیک خود را از دست می‌دهد.

,

خانه آباد تأکید کرد: بنابراین ما با انرژی هسته‌ای علاوه بر اینکه می‌توانیم انرژی موردنیاز کشور را تأمین کنیم در آینده نیز این انرژی باعث می‌شود تا ایران قدرت خود را در منطقه و جهان حفظ کند.

,

 

,

سازمان انرژی اتمی ایران به خانه‌تکانی نیاز دارد

, سازمان انرژی اتمی ایران به خانه‌تکانی نیاز دارد,

این دانشمند هسته‌ای گفت: از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهیم تا فردی را به عنوان سازمان انرژی اتمی انتخاب کند که بر وضعیت انرژی در جهان اشراف کامل داشته باشد و فردی باشد که از سیاست کاملاً فهم دارد اما سیاسی بازی نمی‌کند و به‌طورکلی امروز سازمان انرژی اتمی ایران به یک خانه‌تکانی نیاز دارد تا بتواند 8 سال گذشته را جبران کند و به آینده با یک افق بلندی بنگرد.

,

وی با اشاره به اینکه از موانع اصلی رشد انرژی هسته‌ای در ایران شخص آقای صالحی است، افزود: رئیس سازمان انرژی اتمی کشور باید فردی باشد که به جوان‌گرایی عمل کند و جهادی عمل کند که امیدواریم این مهم در دولت آینده محقق شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه