اخبار داغ

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

اقتصاد نفتی و اقتصاد دانش بنیان در مبارزه سخت با یکدیگر هستند

اقتصاد نفتی و اقتصاد دانش بنیان در مبارزه سخت با یکدیگر هستند
سورنا ستاری گفت: با توجه به مسئله‌ ساخت صفر تا صد پروژه در داخل کشور که مد نظر من است و تاکید براین دارم تا همه پروژه به دست خودمان ساخته شود حداقل به ۱۰ سال زمان نیاز داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، عصر امروز با حضور در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین با بیان اینکه توسعه سخت افزاری و نرم افزاری منسوخ شده است گفت: امروز برای توسعه در کشور بیش از هرچیزی نیازمند تحول فرهنگی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی با اشاره به اینکه فرهنگ توسعه باید در وجود مردم و مسئولین ایجاد شود افزود: زمانی به توسعه دست خواهیم یافت که از بخش‌های خصوصی حمایت کرده باشیم پس باید شرایطی در اکوسیستم ایجاد شود تا بخش‌های خصوصی در مسیر پژوهش قدم بردارند.

ادعای نبود بودجه برای مباحث آموزشی قابل قبول نیست

ستاری با تاکید براینکه دانشگاه باید زیر ساخت نوآوری داشته باشد تا محصول مورد نیاز مردم تهیه شود تصریح کرد: سخنان برخی مبنی براینکه بودجه کافی برای مباحث آموزشی در کشور وجود ندارد را قبول نداریم چرا که بیشترین سرمایه گذاری برای مباحث آموزشی، بهداشتی و دفاعی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری زیر ساخت‌های لازم برای پژوهش را فراهم می کند ادامه داد: امروز در کشور 7 هزار شرکت دانش بنیان ایجاد شده و معتقدیم حمایت از این شرکت‌ها برای ادامه کارهای پژوهشی وظیفه ما است.

ستاری با بیان اینکه تجاری سازی تنها با کمک بخش خصوصی رخ می‌دهد گفت: اگر مراکز نوآوری ایجاد شود و به خوبی کارکند بخش‌های خصوصی درآن ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با تاکید براینکه پارک علم و فناوری استان قزوین نسبت به پتانسیلی که در استان وجود دارد عقب افتاده است افزود: قطعا باید برای بهتر شدن وضعیت پارک علم و فناوری تلاش کرد اما در ابتدا باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز مبارزه‌ای بین اقتصاد نفتی و حوزه دانش بنیان به وجود آمده است اظهار کرد: این مبارزه ساده نیست و ادامه دارد پس همه باید درکنار یکدیگر این مبارزه را پیش ببریم.




پروژه چشمه نور در کشور بی‌نظیر است

ستاری با اشاره به اجرای طرح چشمه نور ادامه داد: این طرح نیازمند سرمایه گذاری دولتی بوده و پروژه‌ای بی‌سابقه و بی‌نظیر در کشور است.

وی با بیان اینکه آمادگی تخصیص کل بودجه برای پروژه‌ی چشمه نور وجود دارد افزود: با توجه به مسئله‌ای که مد نظر من است و تاکید براین دارم تا همه ی پروژه به دست خودمان ساخته شود حداقل 10 سال زمان نیاز است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه چشمه نور پروژه ای ملی است تصریح کرد: اگر می خواهیم در دانش علوم پایه توسعه داشته باشیم باید پروژه‌های این چنینی در کشور افزایش پیدا کنند.

ستاری خاطرنشان کرد: امروز پروژه چشمه نور به بلوغ رسیده و در این شرایط همه دغدغه‌مندان جمع شدند تا این پروژه به نتیجه برسد.


شرکت‌های حوزه تکنولوژی کشورها را توسعه می‌بخشند

وی ادامه داد: همه کشورها دارای کارخانه‌های فولاد و سیمان هستند اما وجود شرکت‌های حوزه تکنولوژی است که کشورها را توسعه می‌بخشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان گفت: معاونت علمی زیرساخت را برای پژوهش و پژهشگر و جوانانی که می‌خواهند در کشور به ایده و نوآوری برسند فراهم می کند.

انتهای پیام/
,
,
,
, ادعای نبود بودجه برای مباحث آموزشی قابل قبول نیست, ادعای نبود بودجه برای مباحث آموزشی قابل قبول نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, پروژه چشمه نور در کشور بی‌نظیر است, پروژه چشمه نور در کشور بی‌نظیر است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شرکت‌های حوزه تکنولوژی کشورها را توسعه می‌بخشند, شرکت‌های حوزه تکنولوژی کشورها را توسعه می‌بخشند,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه