اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان کرج؛

سود ۷۰ درصدی میوه در مغازه‌های کرج مردم را کلافه کرده است/ تورم در بازار میوه؛ محصول جهش چندبرابری هزینه‌های تولید باغداران

سود ۷۰ درصدی میوه در مغازه‌های کرج مردم را کلافه کرده است/ تورم در بازار میوه؛ محصول جهش چندبرابری هزینه‌های تولید باغداران
سیف‌الله عسگرخانی گفت: هزینه تولید اعم از حمل و نقل، کارگر و ... در باغ‌ها برای باغداران چندین برابر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتحادیه صنف بارفروشان کرج با اشاره به اینکه متاسفانه مردم قدرت خرید میوه ندارند، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: هزینه تولید اعم از حمل و نقل، کارگر و ... در باغ ها برای باغداران چندین برابر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
سیف الله عسگرخانی افزود: یک کارگر برای چیدن میوه روزانه ۳۰۰ هزار تومان اجرت دریافت می‌کند، مثلا آلبالو در میدان تره بار کیلویی ۱۸ هزار تومان و گیلاس ۲۵ هزار تومان به مردم عرضه می شود، البته قیمت میوه های سردرختی بیشتر از این است.
,
 
,
وی اظهار داشت: فروش میوه با قیمت پائین تر برای باغدار صرفه اقتصادی ندارد، البته میوه ای که از میادین میوه و تره بار بین میوه‌فروشی‌ها توزیع می‌شود، طبق قانون باید ۳۰ درصد افزایش قیمت اعمال شود اما اغلب مغازه داران این موضوع را رعایت نمی کنند.
,
 
,
عسگرخانی تصریح کرد: بعضا میوه فروشی ها روزانه با خرابی بار مواجه می شوند در نتیجه میوه‌های تازه (سر بار) را با ۵۰ الی ۷۰ درصد سود و افزایش قیمت به فروش می رسانند و مانده بار را زیر قیمت خرید عرضه می کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه