اخبار داغ

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

ائمه اطهار احترام خاصی برای روز عرفه قائل بودند/ دعا در روز عرفه مستجاب می‌شود

ائمه اطهار احترام خاصی برای روز عرفه قائل بودند/ دعا در روز عرفه مستجاب می‌شود
حجت الاسلام مهدی توسلی گفت: دعا در روز عرفه مستجاب می‌شود و به فرموده بزرگان عبادت در آن پاداش ۱۷۰ سال را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی توسلی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: روایات متعددی در باب اهمیت روز عرفه وارد شده تا جایی که به فرموده بسیاری از بزرگان افرادی که نتوانستند ماه مبارک رمضان به آن نتایج معنوی مورد نظر دست یابند روز عرفه با توجه به استحباب این روز و قرائت دعای پرفیض عرفه از امام حسین(ع) بسیار حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: روز عرفه روز آغاز مناسک حج است و در عربستان روز گذشته در صحرای عرفات مراسم دعا، استغفار و توفیق ادای فریضه حج برگزار شد که امسال هم به دلیل شیوع کرونا حاجیان ایرانی نتوانستند در این مراسم بزرگ شرکت کنند.

حجت الاسلام توسلی تصریح کرد: در ایران اسلامی مردم در روز عرفه در مکان‌های مقدس حضور می‌یابند و مهمترین دعای وارد شده که دعای عرفه امام حسین(ع) است را قرائت می کنند البته پس از این دعا دعای عرفه نقل شده از امام سجاد(ع) سفارش شده است.

وی عنوان کرد: روایات فراوانی درباره بخشش گناهان و استجابت دعا در روز عرفه نقل شده، ائمه اطهار(ع) نیز احترام خاصی برای این روز قائل بودند و سائلی را دست خالی رد نمی کردند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت روز عرفه مردم حواسشان جمع باشد و توصیه بزرگان را درباره امروز جدی بگیرند، استغفار کنند و روزه مستحبی بگیرند.

حجت الاسلام توسلی خاطرنشان کرد: دعا در روز عرفه مستجاب می شود و به فرموده بزرگان عبادت در آن پاداش ۱۷۰ سال را دارد.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز نسبت به برگزاری مراسم سخنرانی و قرائت دعای پر فیض عرفه اقدام می کنند.

حجت الاسلام توسلی خاطرنشان کرد: مردم از این فضای معنوی برای بخشش گناهان و استجابت دعا استفاده کنند و برای رفع مشکلاتی که امروزه گریبانگیر کشور شده به خصوص برچیده شدن بساط کرونا دعا کنند تا دوباره سلامتی به کشور بازگردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه